Nekromanti Vem måste dö?

Fjodor Pollett

Swordsman
Joined
10 Dec 2013
Messages
415
Location
Lund
Hämnare som anser sig ha rätten att straffa andra människor för saker som hämnaren irriterar sig på.
Röka i busskuren? En utskällning.
Tugga med öppen mun? Knuffad framför bussen.

Skarpskytten;n263896 said:
Cyklister som inte följer trafikreglerna och/eller cyklar om om de vore odödliga.
Elver/studenter/professorer som plagierar.
Självupptagna besserwissrar som stjäl andras tid och berättar saker ingen bett dem berätta om. Inkluderar mansplainare.
Bor du i Lund?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
God45;n263834 said:
Min kampanj har tagit det här till ett diskbänks realistiskt Sydskåne där karaktärerna [...] ska döma, straffa och/eller döda de som är onda i vardagen och vägrar ta ansvar för sina handlingar.
Första bästa SD-möte comes to mind...
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Jag kan inte använda några politiska eller ideologiska svar. Så medan jag är glad att ni svarar så kan jag inte använda era svar till något.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,264
God45;n264817 said:
Jag kan inte använda några politiska eller ideologiska svar. Så medan jag är glad att ni svarar så kan jag inte använda era svar till något.
Har du någon lista på vilka svar du bestämt dig för att använda? Vore kul att se och det kan förenkla för att ge mer tips som hamnat i rätt härad.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Khan;n264823 said:
Har du någon lista på vilka svar du bestämt dig för att använda? Vore kul att se och det kan förenkla för att ge mer tips som hamnat i rätt härad.
Arbetet pågår fortfarande och jag vill inte styra för mycket. Mest att de som är politiska inte fungerar, det måste vara mer på en personlig nivå.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,264
Ett kommunalråd som exproprierat marken till en gammal släktgård för att bygga ny motorväg. Familjen som bott där i åtta generationer är förkrossade.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
MODERERING

Om DU planerar att skriva i den här tråden, se då till att det är ett svar på frågan som ställs i startinlägget, med en motivering. Det här är ingen plats för att lista personer ni tycker illa om och låtsas att det handlar om rollspel.

Tack så mycket!
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
En förälder som i vredesmod / förvirring mördar sina egna barn, eller sina styvbarn. Kanske i ilska över hur tröttsamma de är, eller av någon annan anledning.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
zonk;n264850 said:
En förälder som i vredesmod / förvirring mördar sina egna barn, eller sina styvbarn. Kanske i ilska över hur tröttsamma de är, eller av någon annan anledning.
Jag bara ser det framför mig*. Föräldern, den usle jäveln, har dödat sitt barn och sen tagit livet av sig. Nicolas Cage, nån slags demon-hämnare i människohamn, spottar fram "Oh, you went to hell? Well, see you there!" och sätter en pistol mot sin egen panna och blåser huvet av sig. (vilket såklart bara är enklaste o rakaste vägen till helvetet för honom - och så får han skrapa ihop hell-credits till en ny människohamn till nästa gång).

* passar kanske inte helt 100 till det givna projektet, men jag var bara tvungen att dela med mig..
 
Top