Nekromanti Vem hoppas ni inte blir republikanernas kandidat?

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,878
Location
Örebro
CapnZapp said:
Var inte besviken på folket. Om det finns en sak som är fundamentet för demokrati är det att folket har definitionsmässigt aldrig fel :gremwink:
Att dom inte gillar att ett parti skär ner i välfärden är inte ett argument att rösta varken för eller mot ett förslag att göra om landets röstningssystem. Så om folket röstade ner ett förslag på den grunden så röstade folket ner ett förslag på felaktig grund.

CapnZapp said:
Vad gäller libdems tror jag ingen påstod de vek ner sig. Däremot kan man kalla dem amatörmässiga klantskallar att missa kanske enda chansen på tjugo år skaffa sig reellt och varaktigt inflytande...
Misstänker att det snarare var Tories som låg bakom höjda universitetsavgifter, och att Liberaldemokraterna som minoritet i samarbetet inte var i position att göra särskilt mycket åt saken (=> dom kunde inte förhindra det => dom vek ner sig).

Übereil, som tycker höjda universitetsavgifter låter som typisk Toriespolitik
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,608
Location
Rissne
Svarte faraonen said:
Jag skulle snarare säga att det är att folket mer sällan har fel än den genomsnittlige envåldshärskaren, och att det när de har fel är lättare att åtgärda det efter hand. Att folket aldrig skulle ha fel gäller enbart om man tror att demokratin är ett perfekt styrelseskick.

Och om man tror att "rätt" och "fel" kan definieras på annat sätt en väldigt subjektivt =)

Alltså, i en demokrati är det tänkt att man ska göra som majoriteten vill, lite förenklat. Det betyder inte att majoriteten har "rätt" eller minoriteten "fel".

Tycker jag.
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
565
Location
Videnmark
Domedagslista över de republikanska kandidaterna (från minst värst till värst och varför enligt mig).

10. Ron Paul (extremt libertarianistisk).
9. Jon Huntsman, Jr. (politiskt svag, saknar trovärdighet)
8. Mitt Romney (saknar fasta principer, en flip-floppare).
7. Mike Huckabee (stor abortmotståndare, arbetar på Fox).
6. Rick Santorum (ryggradslös och fantasilös)
5. Herman Cain (Koch-brödernas knähund).
4. Newt Ginrich (lever inte som han lär politiskt, rasist av stora mått).
3. Michele Backman (saknar verklighetsuppfattning, koko i huvudet).
2. Rick Perry (är dummare än George Bush, det säger väl allt).
1. Sarah Palin (saknar kunskap i allt, domedagsfanatiker).
 
Top