Nekromanti Vem har stängt drängstugan?

Joined
18 Apr 2002
Messages
6
Jag undrar bara var sidan Drunoks Drängar har tagit vägen :gremconfused: Eftersom ni är samarbetssida med rollspel.nu så borde man väl kunna få svar här i forumet. Är sidan nedlagd eller är det bara nån form av server problem?
Kort sagt; var är vår favoritsida när man behöver den?

/DT - saknar!
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Drängarna själva antar jag [ANT]

Är sidan nedlagd eller är det bara nån form av server problem?

Den är inte nedlagd iaf men jag vet inte ifall det är serverproblem. Enligt Hjalle är den snart uppe igen.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Länken som finns här på forumet är tämligen nede för räkning sedan rätt länge tillbaka. Länken i min signatur är den aktuella skulle jag tro, även om sidan inte kan visas. Men, snart byts addressen till www.drunok.org

-Hjalle, behöver också Drunoks Drängar.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
DD är inte nedlagt, utan det är servern som trasslar. Därför ska sidan flyttas inom kort till en server i Eleas garderob. På så sätt blir det förhoppningsvis stabilare samtidigt som vi har en designerad syndabock när något går fel. :gremwink:

/Joel - sjuk
 

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
Typiskt!!!

Så jävla typiskt Eon-forumet att lägga upp som samarbetssida som är dåligt uppdaterad och har väldigt lite av sitt självutnämnt och mytiskt kvalitativa material.

Jag menar, sedan när är det en merit för en hemsida att lägga upp bilder på spelgruppens vapen - min bild av er spelstil och framförallt er uppfattning vad andra vill se växte just jättemånga snäpp...

Sluta favorisera dina polers Krille [Yes! I know it's you who's calling the shots!].

Länge leve Åke Wombats Eon-sidor i jämförelse.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Typiskt!!!

Du... Påstår alltså att Drunoks Drängar är... dålig? *kavla upp armarna*

TO WAAAAAAR! Eller nåja, du får självklart tycka vad du vill. :gremsmirk:

...Men jag håller inte med dig för fem öre. Drunoks Drängar är den bästa Eonsidan. Nu. Någonsin.

<font size="1"> (Okej, lite skralt uppdaterad, men snart blir det smidigare och uppdateringarna kan komma oftare.) </font size>

Länge Leve Drängarna!
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Typiskt!!!

Sluta favorisera dina polers Krille [Yes! I know it's you who's calling the shots!].
Ähm... Krille och Drunoks Drängar har extremt lite med varandra att göra. Det enda jag kan komma på på rak arm att han har bidragit med är ett citat om söndring och härskning från SydCon -04.
Utanför konvent ser vi inte så mycket av Krille faktiskt, annat än i digital form.

Fast nu ska jag iofs låna ett Krille-resonemang.

Desto mindre som händer på sidan, desto mer är på gång.

/Joel - tycker att Åke Wombat har den absolut <font size="1"> näst</font size> bästa Eon-sidan på nätet.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Re: Typiskt!!!

"Sluta favorisera dina polers Krille [Yes! I know it's you who's calling the shots!]."

Så... ologiskt. Krille gör mycket, men varför skulle han styra över det officiella forumet för ett spel han slutade skriva till för ett bra tag sedan på en sida han inte administrerar? En massa poster är inte en indikation på att man styr. Och som Pendragon redan påpekat tror jag inte att det finns någon särskild koppling mellan DD och Krille.
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Oh joy.

"Så jävla typiskt Eon-forumet att lägga upp som samarbetssida som är dåligt uppdaterad och har väldigt lite av sitt självutnämnt och mytiskt kvalitativa material."

Just nu har vi inget material alls uppe på nätet. Däremot har vi rätt lagom mycket material på sidan IMHO. Det är i varje fall tillräckligt mycket för att börja kräva ett CMS för att hantera hjälpligt.

"Jag menar, sedan när är det en merit för en hemsida att lägga upp bilder på spelgruppens vapen - min bild av er spelstil och framförallt er uppfattning vad andra vill se växte just jättemånga snäpp..."

Att döma av våra undersökningar var vapnen det folk gillade bäst, så din uppfattning om dem och oss är tyvärr rätt nedprioriterad i ekvationen.

"Sluta favorisera dina polers Krille [Yes! I know it's you who's calling the shots!]."

Well you were wrong, ye mountebanke (friskt citerat från SNL Celebrity Jeopardy).

Krille har, typ, mindre än ingenting att göra med Drunoks Drängar, och är inte heller den som gjort oss till samarbetspartner. Såere.

Sen är jag lite konfunderad angående jämförelsen med Åkes sida. Åke gör ett förjefla bra jobb, det medges villigt, men vi har IIRC ungefär samma mängd material som honom. Vad mer (och intressantare) är att vi enligt Åkes egen sida uppdaterar i samma takt som honom. Inte nog med det - våra uppdateringar är betydligt större.

--Björn, hjälpsam
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
The House of the Rising Server Speaketh

It is with great reluctance I take on the position as webmaster.

I love democracy. I love Eon. The powers you have given me I will lay down once this crisis is over.

And as my first act as a military dictator I will commision a grand change of the homepage.

--Björn, makten bakom tronen
 

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
Jamen jag förtydligar då...

Drunoks Drängar är ingen dålig sida. Vi vet alla mer eller mindre skillnaden på sidor som är rakt dåliga (Svart bakgrund, grön text t.ex...) och vilka som inte är det.

Drunoks Drängar är faktiskt en bra sida, i toppen skulle man kunna säga. Men när ni slår er för bröstet säger att ni är för Eon i Sverige vad Maradona var för fotbollen (om jag förstått er rätt), så tycker jag att jag kan kräva mer än en samling citat och en samling av i min mening rätt svåranvänt material.
Och ni måste vara medvetna om att vapensidan skriker " Hej vi ÄLSKAR Dungeons and Dragons och lite World of synnibar!!!" (visst, det spelet får ni gärna tycka om, men jag upplever Eon som ganska olikt D&D). Okej... World of Synnibar skrev jag bara för att provocera, my bad :gremwink:

Det där med Krille däremot! Har ni ALDRIG hört talas om ironi?! Det skulle jag skriva om det inte råkar vara så att jag faktiskt tror att det är Krille som styr rollspelssverige med machiavelliska medel... =)


PS: väldigt OT.
Drog mig just till minnes denna diskussion på rollspelsforumet om konflikter mellan Äventyrsspel och Lancelot Games och några härvor runt Tradition och nån väldigt illa omtyckt person under smeknamnet typ tomten, så jag passar på att säga att jag inte på riktigt tror att Krille är en spindel i nätet...

Även om jag måste tro det lite grann. foxtail.nu är ju grymt. :gremlaugh:
 

Chakka Khan

Veteran
Joined
13 Dec 2004
Messages
50
Re: Typiskt!!!

Det är ingen som tvingar dig till att använda den sidan. Tycker du att det är dumt av Forumet att lägga upp en sida som majoriteten av forumiterna prisar för fylligt och förståeligt material så kanske du ska tänka om, har du problem med att de lägger ut deras åsikter eller material från deras spelgrupp borde du bara gå och lägga dig.

För din egen skull, ödsla inte energi på att djävlas för en sån grej.

ok glöm va ja sa ( läste Neros nya inlägg) :gremtongue:
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Förbryllande förtydligande

"Drunoks Drängar är ingen dålig sida. Vi vet alla mer eller mindre skillnaden på sidor som är rakt dåliga (Svart bakgrund, grön text t.ex...) och vilka som inte är det."

Du snackar nu om design, inte innehåll, men what the hell.

"Drunoks Drängar är faktiskt en bra sida, i toppen skulle man kunna säga. Men när ni slår er för bröstet säger att ni är för Eon i Sverige vad Maradona var för fotbollen (om jag förstått er rätt), så tycker jag att jag kan kräva mer än en samling citat och en samling av i min mening rätt svåranvänt material."

Men... uhm... hur vi än skulle vilja det är Bobby Magikern inte skribent på sidan. Så varför inte addressera kritiken till, typ, folk som kan besvara den?

Dessutom, om detta är ditt problem, varför inte titta på de övriga artiklar vi har? Att övriga artiklar (majoriteten av dem) skulle vara svåranvända är rätt svårt för mig som författare att kontra. Jag hänvisar dock till besvärjelsebiblioteket, effektsamlingen, det vanliga biblioteket, artikeln om munkordnar och vapenakademier, dervischen, etc som exempel på en tydlig bredd på materialet ifråga.

"Och ni måste vara medvetna om att vapensidan skriker " Hej vi ÄLSKAR Dungeons and Dragons och lite World of synnibar!!!" (visst, det spelet får ni gärna tycka om, men jag upplever Eon som ganska olikt D&D)."

Jag är lite osäker här. Du har tydligen varit på sidan, men du har lika uppenbart inte läst den. Hade du gjort det, hade du rätt enkelt kunna konstatera följande faktum:

<ul type="square">
[*] Ingen av oss gillar D&D eller Synibarr. Alls. Faktum är att vi anses lite väl rabiata i vår opposition mot det förstnämnda.
[*] Vapnen är till största delen kampanjerelaterade, och handlar till 98% om karaktärerna. Att de just är vapen är helt enkelt en "hook" för att få folk intresserade. Och det faktum att de är så otroligt populära talar sitt tydliga språk för oss... och säger, fritt översatt, "folk gillar det här. Let's do more!"
[*] Vapnen är, undantaget magin, i regel exemplar av ändamålsenliga och existerande jordiska dito. Förutom saker som Gwlithn (från Skugglanden) är de fullt rimliga, och det är vapnet i sig, dess historia och dess omständigheter, som är det intressanta, inte huruvida det gör H+Ob2T6 eller H+Ob2T6+2 i skada.
[*] Vi tar gärna konstruktiv kritik. Den ska dock i så fall vara konstruktiv, annars gör den ingen nytta.
[/list]

"Okej... World of Synnibar skrev jag bara för att provocera, my bad "

Awright.

"Det där med Krille däremot! Har ni ALDRIG hört talas om ironi?! Det skulle jag skriva om det inte råkar vara så att jag faktiskt tror att det är Krille som styr rollspelssverige med machiavelliska medel... =)"

Tja, vem vet? Läser man Västmark kan man snabbt inse att Krille vet mystiskt mycket om Sionprioraternas förehavanden...

--Björn, konfys
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Jamen jag förtydligar då...

Drunoks Drängar är faktiskt en bra sida, i toppen skulle man kunna säga. Men när ni slår er för bröstet säger att ni är för Eon i Sverige vad Maradona var för fotbollen (om jag förstått er rätt),
Överviktiga, nerknarkade föredettingar? Jag trodde inte det lyste igenom så tydligt...

Och ni måste vara medvetna om att vapensidan skriker " Hej vi ÄLSKAR Dungeons and Dragons och lite World of synnibar!!!"
Näe... det är bara jag som är smittsam fetischist med smak för våldsverktyg. Sen har jag lättare för att rita svärd än porträtt, men det håller det bli på att bli ändring på...

/Joel
 
Top