Nekromanti Vem har rätten?

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Vem har i dagsläget egentligen rättigheterna till Ereb Altor och Drakar & Demoner? Jag skulle säga Target Games, men jag har för mig att dom gjorde sig av med den, eller gav den till något dotterbolag... eller hur är det egentligen?

-Gaxar, som tänker köpa eventuella rättigheter så fort han vinner på lotteri /images/icons/cool.gif
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Jag mailade till target games just om det, bland annat. Det tog mig aslång tid att skriva brevet, som jag fick välskrivet och allt. I brevet tog jag också upp om deras sida (innehåller företags dravell), vad de gör för spelmarknaden (noll!) osv. Men inget svar.
De har fan drunknat i kopparhavet allihop där - så jag antar att det bara är att sno skiten :gremsmile: (kanske inte, men iaf!)

Mac - som för övrigt kan läsa i bla. mutant böcker:
För mer information om spelet, surfa in på www.target.se
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,263
Location
Örebro
Nej, att "sno skiten" är nog inte att rekomendera. Rättigheterna tillhör Paradox Entertainment som tog över alal spelrättigheter (om jag nu minns rätt). Men de komemr nog inte att använda dem, utan det enda möjligheten vore om någon gick in och köpte loss dem. Något som troligvtis ingen person/företag skulle göra... /images/icons/frown.gif

- Robert Jonsson (webmaster, Altors Vidder)
Altors Vidder: http://drakar.rollspel.nu/
 
Top