Vem driver svenskarollspel.nu (och kan man få liv i den?)

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
592
Location
Göborg
Jag är jättegärna med på att diskutera former för en wiki. Jag skall för första gången någonsin vara med på Gothconpuben vilket gör att en diskussion där vore en ypperlig idé ur mitt perspektiv. Jag kommer inte vara med på Gothcon per se men kan kanske ta mig dit på lördag och/eller söndag om det behövs för det här.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,560
Jag har tänkt ansöka om att bli användare men herregud, man ska ladda upp sitt fucking CV?! Vad är det för pajasfasoner? För att bli moderator kan det ju vara bra med lite bakgrundskoll men för alla användare?
Ett visst mått av försiktighet kan väl vara rimligt men att kräva CV låter helknasigt. Det är trots allt en wiki om en hobby vi pratar om.
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,304
Ett visst mått av försiktighet kan väl vara rimligt men att kräva CV låter helknasigt. Det är trots allt en wiki om en hobby vi pratar om.
Jo men precis! Jag tänker väl lite som när moderatorer rekryterats hit eller till andra liknande communityn. Sedan är ju också grunden i (de flesta) Wikis att folk ska kunna bidra men att ha en utvald skala som håller koll.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Följande information kommer hållas hemlig och bara användas för denna ansökan. Om du vill kan du här ange kontaktinformation, t.ex. telefonnummer, för att lättare bekräfta din identitet.
Meritförteckning/CV (frivilligt):
Min emfas. Ville bara påpeka att det inte är så mycket jobbansökan om det som det låter här i tråden :)
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Om jag drev en wiki hade jag lugnt kunnat lägga in ett sånt där krav for shits and giggles :LOL: Även krav på att ange skostorlek och favoritspel.
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,304
Jag fick också svaret att den hårda registreringskraven var pga många spambotar, så då blev det mer logiskt iaf!

Dock tror jag att tröskeln (saker som namn, telefon osv) ändå känns hög och därför avskräckande. Det och att wiki för mig ändå känns som en av de få levande ”old school-bastionerna” på nätet, där användarnamn rules supreme.
 
Top