Nekromanti Veckans statistik

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
<table border=1><tr><td></td><td>Oviktigt</td><td>Oviktigt</td><td>Viktigt</td><td>Viktigt</td><td>Viktigt</td></tr><tr><td>Veckodag</td><td>Godis</td><td>Läsk*</td><td>Överlevnad**</td><td>Måltider</td><td>Alkohol</td></tr><tr><td>Måndag</td><td>-</td><td>-</td><td>-</td><td>-</td><td>-</td></tr><tr><td>Tisdag</td><td>25:-</td><td>21:-</td><td>5:-</td><td>-</td><td>-</td></tr><tr><td>Onsdag</td><td>14:-</td><td>14:-</td><td>15:-</td><td>-</td><td>-</td></tr><tr><td>Torsdag</td><td>-</td><td>14:-</td><td>-</td><td>35:-</td><td>-</td></tr><tr><td>Fredag</td><td>-</td><td>-</td><td>5</td><td>132:-</td><td>508:-</td></tr><tr><td>Lördag</td><td>-</td><td>21:-</td><td>-</td><td>-</td><td>-</td></tr><tr><td>Söndag</td><td>8</td><td>14</td><td>-</td><td>-</td><td>-</td></tr><tr><td>Summa</td><td>47:-</td><td>84:-</td><td>25:-</td><td>132:-</td><td>508:-</td></tr></table>

*Har till 100 % bestått av Coca-Cola och Powerking den här veckan.
**Mackor och kaffe.

Därtill tillkommer typ 60-70:- till bussresor, en stripsmeny (som jag inte vet vad den kostade), studentlitteratur för ca 650:- och rollspel + tärningar för typ 300:-.

Jag är student jag borde inte göra av med såhär mycket (relativt sett då). Det är sorligt bara man tänker på det och det är just därför jag inte tänker på det så ofta.

Hur ser det ut för er andra då. Är det ljust eller mörkt?

/Jaggernaut - rundhänt
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Ryser då jag ser dina utgifter...
En annan är ung och får inte dricka alkohol, vilket sparar mig en hel del pengar tydligen :gremwink:

Jag har haft ett par dyra och ett par billiga perioder i mitt liv och just nu går jag på ganska låga utgifter vilket är skönt då man har lite mer lite tjockare plånbok än vanligt!
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Jävligt ljust

Jag har inte Köpt NÅGONTING i skolan sedan jag började på det här programmet, jag äter ute max en gång i veckan för 50 kr. Jag dricker ingen alkohol (nästan), köper inga kläder (nästan) och rätt lite andra grejer också. Jag köper godis då och då, men annars inget. Vi köper alltid mat i stora omgångar. Jag gör av med kanske 4000 i månaden, max. Inklusive hyra och mat.
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
En annan är ung och får inte dricka alkohol, vilket sparar mig en hel del pengar tydligen

Se till och förfesta innan du går på krogen, vi gjorde inte det den här gången. Då blir det inte lika dyrt :gremwink:

/Jaggernaut - alkohol men där går gränsen.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Sådär...

Å ena sidan känns det som jag kommer att tappa greppet igen, falla ned i den avfallsgrop som är min personlighetsstörning. Jag vet inte varför men jag drabbades av pessimism igen när jag tänkte på min situation.

Sedan ryckte jag upp mig igen och lyckades faktiskt ha roligt idag (tvättade, spelade WoW, lagade tacos och kramade katterna). Det ser någorlunda ljust ut. Jag sov för lite förra veckan bara, och jag är stolt över att det egentligen inte var mitt "fel" som det så ofta är.

Erik
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Re: Sådär...

tvättade, spelade WoW, lagade tacos och kramade katterna

Vad bra då kan du förklara för mig vad som är roligt med den här bilden. Min bror, som är WoW-spelare, visade den för mig och tyckte den var jätterolig fast jag förstod tydligen inte poängen med den för jag tyckte inte den var så rolig faktiskt.

Jag sov för lite förra veckan bara, och jag är stolt över att det egentligen inte var mitt "fel" som det så ofta är.

Vadå ditt fel? Det är aldrig ens eget fel. Det finns alltid någon att skylla på :gremsmirk:

/Jaggernaut - ingen WoW:are
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Tyvärr...

...jag tycker inte heller att den är särskilt rolig, men jag tror "Learn2Play" hänvisar till en film eller ett annat spel eller nåt som jag inte sett. "Nerf" är att göra något sämre rent regelmässigt (som i "assåvafan dom har ju totalt nerfat paladiner i nya utgåvan"), "pally noob" är väl en nybörjare som har en paladin; paladiner är tydligen något som folk anser bör nerfas/har nerfats för mycket/har nerfats för lite, etc. Jag vet inte för jag har aldrig spelat en; min pojkvän envisas med att de nerfat paladiner, men han är en gnällspik och powergamer ibland, så det kan vara bullshit. :gremgrin:

Erik, han buffar aldrig, tänk er det bara!
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Aj säger jag då.

Förra veckan ser lite dålig ut på en punkt, på övriga punkter är den väl som en normal vecka.

Den dåliga punkten, som också är en bra punkt, är att jag nuförtiden har en monitor man kan visa upp för folk utan att skämmas. Dock gick den på sina modiga 5 495 SEK. Jämfört med en Apple Cinema Display 20" så har min 19" Sony HS95-P endast 3000mm2 mindre skärmyta (117 000mm2 vs 114 000mm2). Jag är helnöjd!

 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Idag börjar min fältvecka. Det ser alltså ofantligt mörkt ut. Förhoppningsvis kommer den att vara roligare än min förra fältvecka, då det var sextio centimeter snö och minus tjugo grader. Nu är det knädjup lera och kvarhängsna mygg istället (Kosta Skjutfält, för de som inte vet, är en bit av Norrland som Försvaret grävde upp och flög ner till Småland. Biotop och klimat är dock det ursprungliga, vilket gör det till det snöigaste myggtätaste blåshålet i hela det i övrigt vackra landskapet Småland).

Men det ljusnar: Efter det ska vi bara utbilda nya beväringar på Hemliga berget, sen är det muckmånad med allt vad det innebär (slutövning, väktarutbildning, alkoholförgiftning).

Nu ska jag nog överge min surfstation på Malmö Centralstation och ta tåget norröver. För Kung och fosterland!
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Se till och förfesta innan du går på krogen, vi gjorde inte det den här gången.
Känt som att "grunda" bland norrlänningar, "panikgrunda" bland min generation om dricker brännvin på toaletten till Folkets Park...

Erik, köpesprit dricker ni också, DET blir dyrt
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
dålig student!

Som student går man på studentpub. Då kan man omöjligen göra av med 508kr på en kväll. En öl kostar kanske en tjuga, ett glas vin eller en cider likaså. En shot kanske 35 för en trea. Om du bjuder tjejen till vänster och hon till höger på en för varje du tar, så kommer du ändå bara upp i 300 - 400 kronor.
Utemat är dessutom falafel, inget annat. 15kr för stor falafel + ev dryck för 7. Funkar iofs bara i Skåne, eller?
Kurslitteratur lånas på bibliotek.

Sen tar du och bränner samma mängd pengar på nöjen istället, aha? :gremgrin:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Oj, nu här jag inte nån hejjare på att göra ett sådant fin diagram.. Men ska väll föröska få till nått ändå.

Mat: Blir väll ~100 kr i veckan, då inräknat att köpa bröd/smör/diverse pålägg

Onödig mat: 150 kr i veckan, aorkar inte gåra nån mat nämligen.

Spelinköp: Det är väll lite olika, men omm an ska slå ut det veckovis så blir det väll nån hundring kanske.

Så det ser väll ganska ljust ut, eller hur nu man ska säga.. :gremgrin:
 
Top