Nekromanti Vatten på Diddi och Björns kvarn?

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Piff&Puff

"Underlig formulering, jag skulle nog snarare sagt att den direkt var helt osann."

Underdrifter, du vet.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
Re: Konsekvenser

Verkligheten? Jag har köpt ett ex av deras bok, och jag har låtit en hel del personer läsa den. Ingen har kunnat ta den på allvar.
Problemet är att en del tror på det. En del utnyttjar lösryckta delar av den för att misskreditera rollspel baserat på "experteruttalanden".

Hur man än vänder och vrider på frågan om hur mycket skada den gjort så är det klart att den gjort mer skada än nytta.

Det rör sig dessutom om ett oprovocerat angrepp, vilket enligt mig motiverar något slags aktiv respons.
 

Demnogonis_UBBT

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
35
Location
Malmö
Re: Punchlines... [OT]

haha.... ja, tro det eller ej. De som skrivit dem är Strawtown Unit (världens hårdaste bandnamn). En av dem är en härlig barndomsvän (även han snuddade vid rollspel ett par gånger men gick sen helhjärtat över till rappen) så på fester när vi träffar varandra battlar vi varandra vilket alltid slutar med en otrolig disskavalkad riktad mot mig.

Vill du ha tag på honom så heter han S.T.U på skunk. Tror hans mailadress är slimslamslum83@hotmail.com. Han har nyss spelat in en låt med Storsien i min lägenhet, be att få lyssna på den. Den är så jävla bra! :D


(och här förvandlades forumet till ett rappforum :p
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Konsekvenser

Problemet är att en del tror på det. En del utnyttjar lösryckta delar av den för att misskreditera rollspel baserat på "experteruttalanden".

Å andra sidan så tror en del folk på det som står i en ding ding värld också. Dessutom så har de flesta rollspelare ett dussin argument som fäller De övergivnas armé (och hur någon med självaktning kan säga att de mer extrema tilltagen i boken skulle vara "expertuttalanden" får mig bara att skratta).
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ställer mig i ledet & klappar !!

Ära de som äras bor !
Ja, jo det är ett gott dagsverke att göra en sådan grej.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Aj då...

Är man 17 år så borde man ju veta vad man pysslar med...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
Re: Aj då...

Är man 17 år så borde man ju veta vad man pysslar med...
Iofs så är min erfarenhet att man borde veta men inte gör det...
 
Top