Nekromanti Vatten på Diddi och Björns kvarn?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,471
Location
Stockholm
Jag skulle vilja...

...säga att visst är det bra att låta tidningarna veta att man är besviken.

Men sarkasm och ironi är inte ett bra sätt att nå fram. Då avfärdar de brevet på en gång, och kan med gott samvete radera det.

"En sån där rabiat rollspelare. Guuuuud, Susanne, du hade verkligen rätt, de är ju rollspelstalibaner hela bunten."

Sansade inlägg, faktaunderbyggda och välskrivna. Det är vad som biter.

Men tyvärr tror jag inte att de kommer att få så värst många såna, så arga som vi är just nu. Risken är större att de får olika aggressiva tillrop istället.

Magnus
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,471
Location
Stockholm
Tack till Björn

Förresten, jag vill att alla ställer sig upp och applåderar Björns jobb med granskningen av DöA.

Den är ovärderlig vid ett tillfälle som detta!

Klappklappklapppklapp!

Magnus
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
KlappKlappKlapp (ant)

Det, och ett hästjobb i debatten gör att Björn förtjänar en rejäl eloge... Han kan hänga den brevid elogen för sitt jobb med svärdsfäktning o.s.v.. :gremsmile:
 

Allannah

Veteran
Joined
27 Aug 2002
Messages
36
Location
Västkusten
Re: E-postexercis

Ok, jag fattar :gremlaugh:

Och du har nog rätt...kanske...tror jag....det är inte lätt att vara seriös när man är arg...
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Konsekvenser

...får de ersättning om du lånar boken på bilbioteket.

Stämmer bra det. Summan är dock löjligt låg, ungefär som att kasta en krona till en gatumusikant som spelar dåligt bara för att vara hygglig gentemot denne.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Rosen upprepar sig

Den rollspelare som har kvar ens ett uns förtroende för kvällspressen efter detta borde få huvudet undersökt.

Just nu känner jag mig mest sannspådd.....


Å andra sidan såg jag att Aftonbladet hade en spalt idag med Sveroks Micke Enmalm, som faktiskt var rätt bra.

--
Åke
 

Kissowa

Veteran
Joined
3 Jan 2003
Messages
13
Location
Göteborg
Re: Onödigt inlägg av typen medhåll...

Med risk att verka helt bakom flötet, vilka är piff & puff? jag antar att ni inte syftar på ekorrarna i disney?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Piff&Puff

"Med risk att verka helt bakom flötet, vilka är piff & puff? jag antar att ni inte syftar på ekorrarna i disney?"

Helt korrekt. På grund av personuppgiftslagen så har de fått dessa smeknamn. De skrev en bok om rollspel som inte direkt var helt sann. Boken granskas närmare här och kan beställas här.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Konsekvenser

Stämmer bra det. Summan är dock löjligt låg, ungefär som att kasta en krona till en gatumusikant som spelar dåligt bara för att vara hygglig gentemot denne.
Men vill man över huvud taget vara hygglig mot Piff & Puff?

Första regeln i konflikthantering är att aldrig, aldrig, aldrig låta en oönskad handling få avsedd effekt.

Med andra ord, läs boken på biblioteket och lägg i några lappar med adressen till sveroks website så att folk som läser den får en chans att se verkligheten.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Piff&Puff

De skrev en bok om rollspel som inte direkt var helt sann.
Underlig formulering, jag skulle nog snarare sagt att den direkt var helt osann.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Konsekvenser

eller kanske till hellquist genomgång utav den?

chrull
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Konsekvenser

Men vill man över huvud taget vara hygglig mot Piff & Puff?

Ja. Jag vill vara hygglig mot alla, trots att en hel del inte förtjänar det.

Med andra ord, läs boken på biblioteket och lägg i några lappar med adressen till sveroks website så att folk som läser den får en chans att se verkligheten.

Verkligheten? Jag har köpt ett ex av deras bok, och jag har låtit en hel del personer läsa den. Ingen har kunnat ta den på allvar. Helt enkelt för att de tar i alldeles för mycket. Det hade varit en sak om de hade konstaterat att i vissa fall, när det rör sig om psykologiskt ytterst instabila individer, så kan kanske rollspelens droppar vatten få bägaren att rinna över, men de pratar ju en massa dynga om hur rollspelare skall starta en högeranarkistisk falang som skall ta över Sverige med militära medel. Ingen har kunnat ta boken på allvar, och då är en del av de som läst den ganska kritiska till rollspel i förstaläget.

Sedan är jag bra nyfiken på vilket genomslag den här boken fick och fortfarande har. Är det över huvud taget några andra än rollspelare som läser den i dag? Var det några andra som läste den när den kom? Om vi inte räknar de personer som läste boken för att en rollspelare uppmanade dem och inte räknar de rollspelare som vill veta vad det är för fantasier de har kokat ihop, hur många har läst den då? Det är ju inte direkt en bok som man lägger sig i soffan och sträckläser för att man inte har någonting annat för sig...
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Gatumusikanter[OT]

Nu är det ytterst sällan som en gatumusikant gör sig förtjänt av mer än några kronor, speciellt om man tänker på att jag betalar en 100-220 kronor för att se en påkostad show av något av de band jag gillar. Men visst, ställer du upp U2 med akustiska instrument i ett gatuhörn kan jag nog slänga en femtiolapp eller mer...
 
Top