Nekromanti Varulvsspel på WRNU - statistik

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Tjena alla varulvsdiggare!

Jag ägnade en halvtimme åt att plita ner alla varulvsspel som spelats på WRNU. Såhär ser det ut:
ÅrNamnSLVar
2007VarulvsspeletRisingOldWRNU
2007Gotham CityRisingOldWRNU
2008WRNURisingOldWRNU
2008DungeonröjFeufluxOldWRNU
2009Varulvsspelof CthulhuFeufluxOldWRNU
2009STAR WARulvsspelFeufluxOldWRNU
2010Varulvsspel: UAFeufluxOldWRNU
2010WESTERN VarulvFeufluxOldWRNU
2011Varulvsspel á la Blood BowlJohoonoOldWRNU
2011Varulvsspel ChroniclesVimesOldWRNU
2011VARULVSGATEPaxenOldWRNU
2011SupernaturalgatexyasOldWRNU
2011VarLorder och LodisarVimesOldWRNU
2011Maffia i AnkeborgVicotnikOldWRNU
2012Uppdrag Mos VarulvVimesOldWRNU
2012V2089MukwaOldWRNU
2012Varulvsspel FamiljenPaxenOldWRNU
2012Varulvsspel 666ReccaOldWRNU
2012Werewolf the MasqueradeMukwaOldWRNU
2012KlassikernVicotnikOldWRNU
2012Infiltratör (The Resistance)HanOldWRNU
2012ThibaultkodenVimesOldWRNU
2012Teenage Mutant Ninja TurtlesVicotnikOldWRNU
2013Haunted House (Ebon Oaks)BasenanjiOldWRNU
2013Ett ÄventyrMukwaOldWRNU
2013När ulven kom till bynVicotnikOldWRNU
2013Dr WhowulfLJSLarssonOldWRNU
2013Varulvsdisco i NoraVimesOldWRNU
2013Expedition VarulvssonEmpiricusOldWRNU
2013Red X-masVimesOldWRNU
2014VarginfluensanLJSLarssonNeWRNU
2014HajkartellenBasenanjiPunkforum
2014Varulvsspel XVimesPunkforum
2014ImmunförsvaretxyasPunkforum
2015Valvulvar in SpaceSpider JerusalemDiscourse
2015ABBB VarulvarVimesPunkforum















































Totalt 36 stycken. Flest spelades 2012, då vi hann med hela 9 spel (!).

För egen del har jag varit med sedan Star Wars-spelet 2009 och alltså spelat 23 spel och arrangerat 8.

Hur ser din egen statistik ut? Vilket spel har du gillat mest? Vilket har varit mest minnesvärt av andra orsaker?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Mukwa;n100258 said:
Så mycket gött. Så mycket historia. Blir sentimental.
Massvis med historia!

Du är saknad i varulvsspelsklubben, Mukwa. Jag har matat övriga med avskalade fluffria lir, och suget efter ett vävmästerverk som Ett äventyr är stort :)
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Vimes said:
Du är saknad i varulvsspelsklubben, Mukwa. Jag har matat övriga med avskalade fluffria lir, och suget efter ett vävmästerverk som Ett äventyr är stort :)
Jag har inte varit här på jättelänge, men idag bläddrade jag igenom mina varulvsmappar (en massa grejs från varulvsliren, ett par utkast till spelidéer, några upplägg som aldrig spelats och så där). Jag fick ett riktigt sug och kikade in här, hittade den här tråden och den träffade precis där den skulle tror jag :)

Så jäkla mycket nostalgi alltså! Jag saknar er allihop!

För att inte kapa tråden allt för mycket så kan jag bidra lite också:

Blood Bowl - Förlust (bybo, vanilj). inkörsporten, spexiga förmågor men kanske inte så balanserat.
Maffia i Ankeborg - Vinst (bybo, vanilj). Ett klockrent lir. Mitt och Vimes gnabb i sista rundan. Jag tror att sista rundan innehöll lika många inlägg som första rundan. Brynolf fluffninjades och de goda tog hem spelet. Episkt bra lir.
V2089 - Konstruktör. Mitt första egentillverkade spel som inte gick så bra. Mycket inaktivitet och kanske lite för komplexa förmågor.
Familjen - Vinst (Varulv, vanilj) Oh boy. Episkt lir. Jag, Vimes och Lukas var ulvar och jag fick vara med hela vägen in i kaklet, och lite till efter en omöjlig sistarunda som jag ändå lyckades snacka till mig vinsten i. Jag har aldrig svettats så mycket vid ett tangentbord som under det här spelet.
Werewolf the Masquerade - Konstruktör. Ulvarna blev fluffninjade och spelet tog slut alldeles för fort. Jag gillar fortfarande upplägget och någonstans var det värt besväret att skriva det här spelet när alla kom ut som siare i runda 2 med ett stort WTF som enda kommentar.
Klassikern - Vinst (bybo, vanilj)Jag har ett minne av att jag var med här, och jag tror att jag och KK hängde kvar till slutet, förvirrade bybor som grönrödade varandra om vartannat. Har för mig att det var ett intensivt lir.
Ett äventyr - Konstruktör. Här föll fluffet på plats för mig i spelbyggandet och jag är nöjd med upplägget.
Varulvsdisco i Nora - Förlust? Vinst? (bybo, vanilj) Snaska godis. Har för mig att jag åkte ut tidigt i det här gejmet. Kommer inte ihåg så mycket mer än att vi skulle dansa eller inte dansa.
Expedition Varulvsson - Förlust (Bybo, vanilj)Tror jag var med här också och har för mig att jag blev helt soplurad av Vimes och Recca.
Red X-mas - Vinst (Ledare för Tomtenissorna) Jäklar i min låda vad det här var bra! Grymt upplägg, tjusiga rundor och episka förmågor. Önskar att jag inte hade varit med så att jag fick spela det en gång till, för det här kan nog inte göras om tror jag. Bästa ever.
Varginfluensan - Förlust? (bybo, siare) Spelet som fick mig att lämna WRNU... nä, spelet var det väl inget fel på. Najs att ha nicks så att ingen visste vem som var vem, men jag pallade inte det nya forumet och har hållit mig undan tills... idag faktiskt.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Kul med en sån här översikt. Jag startade i Western- liret och har nog varit med i åtminstone hälften av alla lir sedan dess.

Jag satt nyligen och funderade på hur många spel jag faktiskt varit med och vunnit, och det kan intr ha varit många. Var det inte nån som hade gjort en sådan genomgång? Vilka som vunnit vad o sådär?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Där ser man! Det låg inte i underforumet för varulvsspel, varför jag inte hittade det. Uppdaterar listan när jag sitter framför en dator.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Brynolf;n100471 said:
Jag satt nyligen och funderade på hur många spel jag faktiskt varit med och vunnit, och det kan intr ha varit många. Var det inte nån som hade gjort en sådan genomgång? Vilka som vunnit vad o sådär?
Jag gjorde en sammanställning på alla spel fram till Varulv 666, vilken fraktion man tillhörde, vinst eller förlust och när man åkte ut framgår.

Användare Brynolf:
WESTERN: Bybo, Överlevde, förlust
Chronicles: Bybo, Utröstad R 3, förlust
Maffia i Ankeborg: Ulv. Utröstad R 5, förlust
Uppdrag Mos Varulv: Bybo/ulv. Utröstad R 4, Vinst/förlust
V2089: Bybo. Nattdödad R 1, vinst
Familjen: Bybo, Utröstad R 3, förlust
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Mukwa;n100506 said:
Jag gjorde en sammanställning på alla spel fram till Varulv 666, vilken fraktion man tillhörde, vinst eller förlust och när man åkte ut framgår.

Användare Brynolf:
WESTERN: Bybo, Överlevde, förlust
Chronicles: Bybo, Utröstad R 3, förlust
Maffia i Ankeborg: Ulv. Utröstad R 5, förlust
Uppdrag Mos Varulv: Bybo/ulv. Utröstad R 4, Vinst/förlust
V2089: Bybo. Nattdödad R 1, vinst
Familjen: Bybo, Utröstad R 3, förlust
Haha! Ingen lysande karriär alltså.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Undrar om inte jag har ett varulvs-cv någonstans. Jag har fan bra statts. Kryssade precis i en till seger som ulv. Kan inte förstå hur vi lyckades segra! Sjuka moves i slutrundan krävdes, mycket psykologi tror jag det var inblandat.

Och. Mukwa! Affe-man, du är saknad så kom tillbaka!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag är tillbaka! Eller åtminstone ett litet tag. Vågar inte lova att det blir så högaktivt, har så mycket annat för mig nu för tiden, men jag saknar alla så jäkla mycket, och jag saknar nojjan, skrivandet och ja, typ allt förutom nya forumplattformen. Hur har ni stått ut liksom?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Uppdaterar du fortfarande den här, Vimes? Hade varit kul att se vilka spel som spelats under min frånvaro. :)

Går det att få fram vilka gånger ulvarna respektive byborna vann?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
LJSLarsson;n253786 said:
Uppdaterar du fortfarande den här, Vimes? Hade varit kul att se vilka spel som spelats under min frånvaro. :)

Går det att få fram vilka gånger ulvarna respektive byborna vann?
Jag ska se vad jag kan göra ????
 
Top