Nekromanti Varulvsspel och Serverflytt

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
Hejsan

Hur ska vi göra med Varulvsspelet nu när wrnu kommer gå ner på obestämd tid? Att köra vidare på ett annat forum (och kopiera över gamla trådar? alla ansvarar för sina egna pm? alla går över till att maila mig istället för pm?) känns som en bra idé. Hur genomför vi den bäst?

Diskutera.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Äh, jag har egentligen inget förslag, men jag stödjer som sagt att flytta spelet till annat forum.

Alternativen är väl två:
1) Slänga upp ett gratisfroum någonstans.
2) Köra på något etablerat forum som Plizeman (tror jag) föreslog.

Jag vet inte vad som är hetast. Eller; jag bryr mig nog inte om vilket. Jag hänger på oavsett vart spelet tar mig.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Jag föreslog inte det, och jag heter inte heller Plizeman. L:et är efter i:et.

Det sagt håller jag med om att en flytt till ett annat forum troligtvis är den bästa lösningen.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Vi kan väll göra som Rising och ta över Sveroks forum? :gremdrink:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/GqXkIdYUWWo"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/GqXkIdYUWWo" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Alltså det känns extremt osäkert att man lyckas få över alla, det är liksom på fredag servern stängs och då försvinner den enda kontaktmöjligheten till många. Jag skulle vilja att alla för säkerhets skull mailade feuflux innan fredag så att han kan få tag på er när det satts upp. Sen är jag ju död så jag bryr mig inte så jättemycket men skulle bli väldigt besviken om det inte spelades klart till slut.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Pilzeman said:
Jag föreslog inte det, och jag heter inte heller Plizeman. L:et är efter i:et.
Sorry! Jag har nog skrivit fel varje gång jag försökt. :gremblush:
 

Glom

Veteran
Joined
8 Feb 2010
Messages
136
Location
Kungsladugård, Västergötland
Basenanji föreslog:
"Kan man snabba på spelet? Avsluta omgången imorgon onsdag 21.30, nästa runda på fredag 21.30?"

Jag föreslog en omlokalisering

"Kan vi inte fortsätta nästa runda på valfritt annat forum. www.brädspel.net borde funka. Werewolf är ett accepterat spel på BGG "

Undrar även om det är möjligt att kopiera sånt här foruminnehåll och klippa in i ett nytt. Kanske något som admin-folk klarar?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Jag kommer att hålla ögonen öppbna för hur Feu och ni andra bestämmer, men har egentligen ingen åsikt utom att det är jobbigt med flytt och att passa in ett nytt forum i sin dagliga rutin.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Eller vänta, ett förslag har jag: Lägga över alltihop på M:UA's egna forum! Alltså, Järnringens forum.

Fast det kan ju vara min lathet som tycker att det är en bra idé, för det forumet följer jag redan =)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag har inga direkta förslag, utan anpassar mig till vad som beslutas.

Feu har min msn/mail så fortsätter vi på annan plats så uppskattar jag gärna ett mail som informerar om detta.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Vicotnik said:
Feu har min msn/mail så fortsätter vi på annan plats så uppskattar jag gärna ett mail som informerar om detta.
Samma här.

Eller ja, om Feu inte har min mail/msn så är den krank23@gmail.com
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,023
Location
Ereb Altor
krank said:
Eller vänta, ett förslag har jag: Lägga över alltihop på M:UA's egna forum! Alltså, Järnringens forum.

Fast det kan ju vara min lathet som tycker att det är en bra idé, för det forumet följer jag redan =)
Bra idé! Där hänger jag med! :gremsmile: Och det här är ju ändå Mutant.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Jag tycker att vi flyttar spelet till Mutants forum.

/Basse dessutom är jag beredd att gå in som tillfällig finansiär i den närmsta framtiden. Mer om det i rollpel.nu-delforumet.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Paxxlee hotmail.com
------------------------
SÄg bara till innan så att jag hinner skapa ett konto på forumet.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
Hur gör vi med tidigare rundor då? Jag antar att ni kommer vilja spana bakåt för att se vem som gjorde vad runda 2 etc och det är ju inte direkt lätt att kopiera citatnivåer etc... (eller så är det lätt men då får nån tala om det för mig).

Sen ska vi välja forum att flytta till... jag tycker givetvis sverok är enklast eftersom jag har ett konto där. :gremsmile:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Feuflux said:
Hur gör vi med tidigare rundor då? Jag antar att ni kommer vilja spana bakåt för att se vem som gjorde vad runda 2 etc och det är ju inte direkt lätt att kopiera citatnivåer etc... (eller så är det lätt men då får nån tala om det för mig).
Här har vi ett problem. Det enklaste, och FULASTE, sättet är att någon (t.ex jag) ställer in platt visning och 99 inlägg per sida, sparar HTML-filen av tråden, och gör den tillgängig. Inga länkar kommer att funka, men vi får åtminstone nåtslags historik.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
OBS OBS OBS OBS OBS

krank said:
Här har vi ett problem. Det enklaste, och FULASTE, sättet är att någon (t.ex jag) ställer in platt visning och 99 inlägg per sida, sparar HTML-filen av tråden, och gör den tillgängig. Inga länkar kommer att funka, men vi får åtminstone nåtslags historik.
Okej, det är nu ditt uppdrag.

Vi kör på mutants:ua's forum eftersom flest har sagt det.

Alla som inte har ett konto på http://forum.jarnringen.se tar och skaffar sig det bums. Nästa runda kommer starta på det forumet!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Re: OBS OBS OBS OBS OBS

Feuflux said:
Okej, det är nu ditt uppdrag.
Fixar det direkt efter nuvarande rundas avslut. Visst var det först på fredag flytten skulle ske?

Feuflux said:
Vi kör på mutants:ua's forum eftersom flest har sagt det.
Ska vi förvarna dem om att det snart kommer dyka upp en massa skrikande stollar och helt oförberett slår ner sina tältpålar mid-game?
 
Top