Nekromanti [Varulvsspel] Insnöade Ångestböle har varulvsproblem!

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
(Det här blir säkert bra, jag har inte varit online på typ 2 år på forumet på grund av anledningar, men nu rör sig varulvstarmen igen!)

Februarivintern har slagit norrland hårt. Samtliga småbyar är insnöade och misären ligger tung i luften. I denna tid av lidande så gör byborna det de kan för att överleva, och i sann Lennart Jähkel-anda så tar de hagelbössan till bruks för att handskas med allt ofog som kan uppstå i byn.

Det här är inte helt bra, i och med att nordnorrland har ett sedan länge bekant varulvsproblem. Så, nu är det upp till er att ta er plats på slumpvis vald sida av konflikten och överleva vintern på bästa sätt!


Spelet är ett någorlunda standardiserat varulvsspel med små mängder fluff. Exempel på typer av roller som kan förekomma kommer att komma ut i denna tråd innan första rundan, men inte innan anmälan är stängd.

Sista anmälningsdag: Fredag 1/3
Spelstart: Måndag 4/3
Minst antal spelare: 8
Inläggstak: 10 per spelare och runda (kan ändras, meddelas i så fall innan spelstart)

Anmälda:
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Med ett tak på 10 inlägg kan man ju inte direkt säga man inte har tid heller.. Egentligen..

Som norrlänning är det ju också svårt att motstå så jag måste ju anmäla mig känner jag.

Im in
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Woop woop! Calling WRNU, släpp Zak S och spela varulvsspel!
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Det här börjar ju bra! :cool:
Gött att ha er med, allesammans, hoppas fler hittar taggen innan mars!
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Vad Vimes sa, en sån här chans får man bara en gång i livet (eller om våren)!
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Kul!
Fem anmälda nu, så det är ju en bit kvar tills jag har många nog för att dra igång det hela.
Jag skjuter fram spelstarten 2 veckor helt enkelt, så att vi kan köra när många nog är anmälda.
Ny dödslinje 15/3 med spelstart 18/3
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Hoppas verkligen att det här spelet blir av! Det har saknats varulvsspel i mitt liv för länge! :-D
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Det blev ju liksom inga fler här, men jag tänker såhär att jag bara sätter spelet vilande ett tag och så drar jag upp en ny tråd om nån vecka eller två och försöker igen.
 
Top