Nekromanti Varulvsspel: Dungeonröj. Intresseanmälan.

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Intresseanmälan - statusrapport

Anmälda personer är alltså i nuläget (sparka på mig om nån är missad):
Andersson
Andy
Arvidos
Basenanji
Bearnie
Dice
Embergem
Feliath
Halvtand
krank
Lexx
Måns
Pilzeman
Purgatory
Rising
Snow
Wilmer

17 stycken mao (Snow svarade precis).

Kan vi få upp det här i 20 månntro? Sedan är jag redo i alla fall.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Bara Intresseanmälan - ingen statusrapport

Jamen okejdå!

Om jag är med så är vi aderton.

/tobias
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Bra initiativ, tråkigt att jag för närvarande är grymt upptagen. Nästa gång ska jag vara med och hugga och hacka!

/Magoo, lider av att verkligheten tar för mycket utrymme just nu
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Nu sätter jag en deadline. Klockan 21:30 imorgon (onsdag) så slumpar jag ut roller till alla anmälda. Sedan kör vi första rundan fram till söndag 21:30.

Bifall? Proster... proteser... protester!?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,312
Location
Göteborg
Re: Kör hårt! [NT]

Äh, jag kommer ju ändå läsa alla inlägg så jag kan lika gärna var med att spela, även om jag fortfarande inte har förlåtit Rising för vad han gjorde sist, och även om jag tycker upplägget verkar suga hårt (i princip säger ju upplägget att spelledaren kommer att välja vem som vinner eller i vart fall se till att spelet hålls jämnt hela vägen ut så det finns absolut ingen anledning att bry sig om de första dragen).

Det sagt så är folket här för sköna för att jag ska orka hålla mig utanför och det är bra om intresset hålls upp för den här typen av spel så räkna mig in, som nummer nitton då verkar det som, men räkna inte med att jag kommer vara lika obscent aktiv som jag varit i tidigare spel.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Re: Kör hårt! [NT]

Är det de magiska föremålen du menar? Klart att han kan se till att den sida som behöver dem får dem, men det är mest fusk. Jag skulle lita på spelledaren.
Om inte, vad menar du? Upplägget är väl likadant som alltid?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Re: Kör hårt! [NT]

Så här är tanken med de magiska föremålen.
De kommer till stor del att spegla klassiska varulvsgrejer som siande, väktande och... ja, typ så (vill ju inte avslöja för mycket heller). Skillnaden är att en spelare kan få dessa förmågor UNDER spel och inte alltid att det är nåt man UTGÅR ifrån att ha.

Jag kommer inte att lämna ut 50 prylar per runda utan tanken är att det fortfarande är intrigerandet som ska avgöra vinnarna, inte vem som har flyt när jag lottar ut saker.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Kör hårt! [NT]

Btw, fuffens; jag hoppas det går att skicka mail till dig också, för annars kommer det bli väldigt lätt att hitta varulvarna; bara att kolla vilka som skickar PM till dig varje dag.

Att man kan se folks aktiviteter på det här forumet är ett större hot mot varulvsspelande än man kanske kan tro. Till och med när jag i wrnu-omgången uttryckligen SKREV i scumgruppernas rollmeddelanden att det skulle vara få förmågor i spel och att det därför var klokast att skicka mail, så var det några som ändå skickade PM vilket mycket riktigt blev uppmärksammat och ledde till misstankar.

Så jag hoppas att du antingen *kräver* att alla deltagare skickar ett tomt PM till dig - så att trollen kan gömma sig i mängden av PM som skickas - eller att du även möjliggör meddelanden via mail.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Re: Kör hårt! [NT]

Bra att du säger det för jag har nog underskattat att folk verkligen stalkar varandra sådär.

Alltså. Ni får skicka mail (skriver in min mail i roll-utskicket) istället för PM om ni vill (ni får ta eget ansvar för hur mycket PM-stalkande ni vill utsätta er för mao).

Skyddet för PM är dock (vilket kommer bli bättre efter 1-2 rundor) att magiska föremål kommer att ge förmågor som kan PM:as in. Så jag räknar med att få många PM.

Allt det här kommer en gång till i starttråden jag snart ska posta. 19 roller kommer snart att PM:as ut.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ha´så skoj !!

Ha så skoj alleammans !
Det är trevligt med sådana här spel ! Ska bli skoj att följa det hela !

/ Johan K, som kanske inte var forumets bästa varulvs-spelare..
 
Top