Nekromanti [Varulvsspel] Anmäl dig!

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Graf Glockenspiel har mördats i sin fjällstuga och nu är det upp till er att sätta dit den som mördat den gode greven.

---

Som teasats om för länge sedan tänkte jag arra ett varulvsspel i början av augusti.

När? Under en veckas tid, från söndagen den 3:e augusti till söndagen den 10:e augusti.

Vad? Det blir inte ett vanligt varulvsspel utan ett "weredunnit"-spel. Konceptet innebär att ett mord har begåtts och spelarna har att lista ut vem som är skyldig som uppgift. Förutom den som är skyldig då, som är spelets "varulv". Spelmässigt kommer detta innebära att det inte kommer förekomma några utröstningar; spelarna behöver ha kommit överens om vem de ska överlämna till polisen innan sista deadline (den 10:e). Däremot kommer det röstas om saker under veckans gång. Spelarna kommer ha tillgång till ett visst antal "lådor" med ledtrådar att öppna. Dock utan att få öppna alla, så det behöver röstas om vilka ledtrådar som ska undersökas. Givetvis kommer varje spelare till spelet med en roll som i sig innehåller massvis med fluff och potentiella ledtrådar.

Mer då? Inget inläggstak!

Anmäl dig! Just nu är 4 stycken anmälda. Jag skulle vilja ha två till, så att ni blir sex. Därefter får jag fundera på om jag kan klämma in fler.

Anmälda just nu (ni får gärna bekräfta deltagande):
Konrad Konvalj
Basenanji
Patient Gamma
Empiricus
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Bra Empiricus!

Kom igen nu. Anmäl er! Bjud in en vän! Etc.

("*bump*")
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Jag vill, men är på semesterresa 4-9 augusti. Och det känns lite korkat att anmäla mig när jag bara säkert vet att jag kan delta första och sista dagen :/
Vimes said:
Asch. Surt. Blir vi inte tillräckligt många kan spelet sljutas lite på framtiden förstås.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,593
Fan, det här lär bli grymt! Som tack har jag låtit tillverka en sammetstryckstavla med texten "När inte Vitulv ser på fantiserar jag om att få simma med delfiner!". Den ska komma fram vilken dag som helst nu!!

Inget är för fint för dig Vimsan! ^^

(ser fram emot liret)
Vimes said:
Delfiner är skitfiskar!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Nähä, Basse, KK och Empi. Det bidde bara tre anmälda, och det duger inte. Så spelet inställt.
Basenanji said:
Knullballeskit. En dålig dag blev precis ännu sämre. :( Men jag tänker inte ge upp hoppet pm en annan chans i framtiden så spara spelet Vimes!
Empiricus said:
Crapskij! Jag som såg fram emot det. Men jag finns på standby för framtida lir ändå :)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Ja, alltså. Jag tänker att plattformen inte är det enda problemet även om den förstås gör sitt till. Vi är helt enkelt för få kvar på forumet som är intresserade. Man kanske borde se över möjligheten att hitta något annat ställe att spela på (ja, jag känner till mafiascum, men föredrar att spela på svenska helt klart).
Vimes said:
En snabb koll ger förstås vid handen att det inte finns några svenska PBF-varulvsställen.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
För min del så var det en dålig vecka, och sen var jag väl inte helt förtjust i upplägget heller, massvis med fluff har aldrig lockat mig liksom. Men om det krävs för att hålla igång kulturen så kan jag väl "offra" mig, (om vi tar en annan vecka då), och så kanske xyas också kunde vara med då.
Xyas said:
Jag ar definitivt pa med ett senare datum. Har semester de forsta tva veckorna i augusti, men sa fort jag ar tillbaka pa jobb har jag massor med tid :p
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Vi kan skjuta på spelstart till en bit in i augusti eller t.o.m till september och se om det är mer liv i luckan då (det är ju trots allt lågsäsong för WRNU generellt). För min del är det inte hugget i sten att vi måste spela mitt weredunnit-upplägg, jag skulle _verkligen_ inte ha något emot att spela ett ganska straight varulvsspel med tunt fluff och utan inläggstak. Men då behöver vi minst vara 8 spelare tycker jag, gärna fler. Det här upplägget var anpassat för en liten spelgrupp. Kanske borde vi göra en tråd där vi bestämmer oss för när vi ska spela, vilka som är med, och sedan får den SL som är sugen ta upp handaken?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Gjört Vimes!

Jag messar Mukwa och kräver hans återkomst till forumet så han kan vara spelledare.
Vimes said:
Vi sparkar upp en ny tråd om en vecka eller något däråt när folk börjar sitta på jobb och ha tråkigt istället för att slöa i solen. Jag tänker mig att man kan ha lite rådslag om vad man vill ha i spelväg, när man vill ha det och så vidare. Så att det händer något. Man kan ju PM-ledes peta på alla varulvsspelare som varit med för för att få dem att dyka upp i tråden.
 
Top