Varulv Varulvsjägarna R3

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,267
Valde max på grundegenskaperna då jag fick uppfattningen att dessa va viktiga oavsett åt vilket håll spelet skulle gå och vad som skulle hända.

Med tanke på att förmågorna va så många misstänkte jag att dessa inte va lika värdefulla och svårare/krävdes mycket tur för att spelet skulle utvecklas till ett scenario där just mina förmågor skulle göra nytta.

Alternativt att dom inte hade något större värde alls. Vad jag vet har ingens förmågor använts alls hittills eller har jag fel?

Det landade tillslut i poäng till sociala skils och vapenhantering på längre avstånd men kunde nog ha blivit lite vad som helst.
Sociala färdigheter tänker jag spontant är viktigt i varulvspel och hade möjligtvis kunnat ge något extra vid utröstningar eller extra information hos andra.
 

Pyrrhus

Veteran
Joined
24 Sep 2022
Messages
20
Hoppsan här har man gaddat ihop sig mot det oskyldiga lammet Pyrrhus.

Om ingen ändrar sig kommer en av er att bli riktigt förvånad.😀
Och jag är hyggligt säker på att det blir Octagonal som blir förvånad. Men jag kan ha fel.. 🙂
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,267
@Pyrrhus hur har du uppfattat att det är att vara siare och hur går det egentligen? Vad gjorde du senast med den påstådda förmågan?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,267
Samma fråga riktas självklart mot @Vimes. Är det bara jag som iallafall har försökt använda min förmåga?
 

Pyrrhus

Veteran
Joined
24 Sep 2022
Messages
20
Nu börjar jag tro att det är du som är ulven Octagonal! Varför skulle du annars byta?
Är du iöven så vinner du oavsett om jag eller Vimes åker ut!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,267
Försöker få svar på mina frågor. Hade jag varit ulv hade sista jag gjort ha varit att sätta mg själv i skottlinjen som nu. Hade väntat ut rundan i lugn och ro.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,267
Pyrrhus du vill inte svara på hur det går med din siarförmåga? Den kanske inte ens finns utan va ett tåg du hoppade på när alla andra claimade siare?
 

Pyrrhus

Veteran
Joined
24 Sep 2022
Messages
20
Ja. Det kanske inte är så säkert att jag är en siare men jag börjar bli säkrare på att det är du som är ulven. 🙂
Röst: @Octagonal
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,267
Tänkte sätta lite press på Vimes så ifall han visade sig vara ulven inte skulle få det för lätt sista rundan men har fortfarande haft Pyrrhus som huvudmisstänkt.

Nu kommer det även fram att du farit med osanning inför hela den goda byn gällande ditt siarclaim.

Röst: @Pyrrhus
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Spännande (och förvirrande) spel det här!

Konstigt att Pyrrhus inte väljer att hoppa på drevet mot mig om han är en ulv på väg mot galgen. Men lika konstigt att Octo ska försöka veva igång något nytt om han är ulv och har en bybo på huggkubben. Om Pyrrhus är en slick ulv kan röstflytten till Octo vara tänkt att visa att jag (som ju är bybo) ska rösta med honom istället...

Jag tror min röst får ligga.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Röstningen i förra rundan är ändå det bästa vi har att gå på. Så, Pyrrhus blir det.
 
Top