Varulv Varulvsjägarna R3

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,503
Location
Oktoberlandet
Den svaga belysningen som sipprar ner genom bråten från raset tillsammans med en konstig dimma får era ögon att svida.

Ett smärre gräl uppstår om huruvida ni har Varulsförädare i sällskapet och efter viss tvekan så placeras Stövelkatten under mumlande ”om nått att gudarna måste vara galna” in i pentagramets mitt som nu verkar brinna med en blåaktig glöd.


Bild.jpeg
Ni intar era platser i pentagrammets spetsar och faller som i trans när den uråldriga ritualen upprepas. Rökelsen som Basenanji tänt driver tungt i luften när ni mumlande stämmer upp i den gamla besvärjelsen. Snabbt börjar blixtrar skära revor i tiden och som i en mardröm svävar Stövelkatten mot en fasansfull mardrömslik dimension med ett olyckligt ylande samtidigt som denne hugger i luften med sina vassa varulvskäftar. I en kaskad av lavasprakande glödande ljus bländas ni bortom denna värld.

Efter en lång stund vaknar ni upp med tung huvudvärk och era kläder täckta av något vitt mjöligt damm. På golvet ser ni den oskuldsfulle Basenanji olyckligt död med tydliga blodiga rivsår över kroppen.

Octagonal, Vimes och Pyrrhus tittar misstroget på varandra där de står på varsina sidor om det blåglödande pentagrammet.

Det verkar som att den sista slutstriden närmar sig…


Kvar i spel äro:
@Octagonal
@Vimes
@Pyrrhus

Vi tackar @Stövelkatten och @Basenanji för spel.

De får skriva en kort avskedspost som ej avslöjar nåt…

Nu har R3 börjat.

Deadline Tisdag 21:00.

Det finns andra världar…”
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Varför röstar du på mig, Octa? Jag siade ju bevisligen Stöveln korrekt.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,267
Tänkte mig en runda med 4 pers med två potentiella ulvar där det va viktigt att få in en röst snabbt på nån. Nu blev vi ju bara 3 st kvar så det kommer bevisligen inte bli oavgjort så va inte ett jättevasst drag av mig själv. Missade också att Stövelkatten blev bekräftad ulv i startinlägget.
Ganska tydligt hur det ser ut nu.

Två bybor, jag och Vimes som röstade ut stövelkatten i en jämn omröstning och Pyrrhus som la sin röst på Vimes istället.

Röst: @Pyrrhus
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,267
Pyrrhus både du och Stövelkatten röstade samma förra rundan är ju lite misstänkt minst sagt.

Vad har du att säga till ditt försvar?
 

Pyrrhus

Veteran
Joined
24 Sep 2022
Messages
20
Spännande värre🙂
röst:mad:Vimes
Jag är helt lost! Ändrade min röst från Basenanji när han röstade på mig och jag hade flest röster på mig. Ren taktik som jag skrev. Såg dock sen att du @Octagonal också ändrat din röst och nu gick på katten. 😑
Jag tror att det hela är ett upplägg av Vimes och stövelkatten. Stövelkatten var inte särskilt aktiv i slutet av rundan. Och inte Vimes heller. Jag tror stövelkatten räknade med att bli utröstad och Vimes och han gjort upp sinsemellan. Snyggt i så fall!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Så. Vi vet att Stöveln var ulv. Vi "vet" (egentligen inte, men med tanke på att varulvsjakten fortsätter så... ) att det fanns två ulvar i spel. Den enda som inte ville rösta Stövel förra rundan var Pyrrhus.

När det böljade fram och tillbaka förra rundan valde Pyrrhus att rösta på mig med följande motivering:

Hmm.. Då måste ju jag rent taktiskt ändra mim röst till @Vimes
Röst: @Vimes
Jag tolkar det som att Pyrrhus är Stövelns ulv-kollega som i slutet av förra rundan trodde sig kunna rädda hem segern genom att rösta på den enda bybon som var på kartan att röstas ut.

Röst: @Pyrrhus
 

Pyrrhus

Veteran
Joined
24 Sep 2022
Messages
20
@Octagonal, Att jag skrev "taktiskt" hade endast att göra med att jag trodde att jag hade två röster på mig. Tittade bara på Basenanjis översikt över rösterna och trodde jag hade två på mig när han bytte till mig från Vimes. Missade att du också bytt från mig. Skulle jag varit ulv hade jag förstås inte beskrivit det som "taktiskt".
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Det vore rätt ballsy av Ulv-Octo att ge bort en seger för att gröna sig till den här rundan. Så min röst ligger kvar. Är Octo ulv är det bara att lyfta på hatten.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,267
Misstänker att det är jag som kommer få avgöra detta. Är Vimes en rutinerad ulv som leker med oss nybörjare eller Pyrrhus den sista ulven vilket det mesta tyder på?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,267
Det vore rätt ballsy av Ulv-Octo att ge bort en seger för att gröna sig till den här rundan. Så min röst ligger kvar. Är Octo ulv är det bara att lyfta på hatten.
Får nog ta och säga detsamma. Inte omöjligt att ni som erfarna försöker gå hem det här på ett "ballsy" sätt där du och Stövelkatten spelat högt. Det bygger förstås på att Basse va en galen siare och när han försökte undersöka sin egen förmåga behövde han ryka.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Vimes jag siade dig. Något du vill dela med dig av själv kanske?
Sure!

Jag är rätt stark och bra på närstrid. Dessutom kan jag laga folk som fått på nöten. Mitt yrke är hyrsvärd.

Jag har fortfarande en del fysik kvar, men mitt psyke är det sämre ställt med (numera).
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,267
Stämmer väl överens med mitt siande. Samma här att psyket snart är i botten medans fysiken inte har ändrats alls. Nästan allt talar just nu för att Vimes är grön.

Agerade grönt i R1 och tänkte väldigt snarlikt mig när Rasmus outade siare.

Va avgörande i R2 för att få ut Stövelkatten.

Kanske väldigt naivt av mig men tänker också att valet av förmågor är mer vad en bybo hade valt än en ulv. Hade iallafall själv om jag va ulv inte valt att kunna hela som förmåga.

Pyrrhus kommer behöva kämpa för att vända det här är jag rädd
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag kan ju nämna att jag valde min poängfördelning utifrån att jag trodde jag var ensam siare och tänkte att jag skulle välja saker som skyddade mig mot nattmord framför allt.

Hur valde du @Octagonal?
 
Top