Nekromanti VARULVSGATE - UPPLÖSNINGEN!!! (alla får skriva!)

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
"Jag har gett upp hoppet om er... Ni vill inte ha mig här och så får det bli.. Men ni går under.." Fains symbiots röst ljuder rakt igenom templet och han försvinner igenom porten.

Innan ni ens har hunnit hantera situationen så står Konrad Konvalj och Xyas över Vimes kropp. "Det är nu det roliga börjar.." Konrad Konvalj ler stort.


Ack, ett sånt äventyr! Ack, sådan död! Vimes, bybo, mördad av Goa'Ulder, Fain, bybo, utröstad av er!

Så var allt slut för denna gång.

Jag kommer att skriva ett inlägg om vilka roller ni hade. Senare, när jag har ork så kommer det bli en utförlig beskrivning om vad som blev fel och varför det blev fel.

Nu vill jag fråga en sak: Vad tyckte ni om spelet?

More to come....
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Visar bara vad fel det kan gå!

Måste säga att det var sjukt kul att spela med er. Konrad, din lille sak, skulle gått på magkänslan istället!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
jag var tredje fraktionen och jag tror att jag hade vunnit om jag inte hade blivit dödad den tredje rundan.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Sjukt bra spel, hade nog varit bättre om man hade koll på fluffet :gremwink:
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Meh.. Damnit. Lurad blev jag. Bra jobbat era ludna rackare! Härligt spel, roligt från start till stopp!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Tillfällen då varulvssvetten rann som fasen:

- när det såg ut som att det skulle bli slumpning mellan Lukas och Maniac (då vi ville nattmörda den andre).

- När Vimes flippade ut sista rundan.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Paxen:

Jag tycker det hela var fantastiskt roligt. Det kan ju bero på att vi lyckades vinna?

Hur som så har du gjort ett bra jobb och jag ser fram emot nästa arrangemang.

Man lär sig ju otroligt mycket om man jämför första gången med andra så det hela gör så man får mersmak!
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Era roller

Lägger upp vilka roller ni hade.

Konrad Konvalj: Du är en Goa'Uld, varulv i spelet. Du har färdats långt med Goa'ulden Xyas och Jaffan Barcaii för att komma till templet på Hugin för att få tag i ett massförstörelsevapen liknande Anubis massförstörelsevapen. Efter att ha spenderat ett par dygn i templet så blev ni attackerade av ett par Tau'ris. Vad som hände efter det är oklart, men era kara keshes går inte att använda, och er enda chans att överleva nu är att ni blir lika många som antalet kvarvarande bybor i spelet, innan ni blir dödade.

Fysisk kraft: Tack vare att du har naqaddah i ditt blodomlopp pga din symbiot så kan du känna av om andra personer har varit i kontakt med naqqadah. Detta gör du genom att skicka ett PM till mig, med vilken person du vill kolla av.
Psykisk kraft: Ingen

Kön: Man.

Du bör kontakta dina allierade så fort som möjligt.


Xyas: Du är en Goa'Uld, varulv i spelet. Du har färdats långt med Goa'Ulden Konrad Konvalj och Jaffan Barcaii för att komma till templet på Hugin för att få tag i ett massförstörelsevapen liknande Anubis massförstörelsevapen. Efter att ha spenderat ett par dygn i templet så blev ni attackerade av ett par Tau'ris. Vad som hände efter det är oklart, men era kara keshes går inte att använda, och er enda chans att överleva nu är att ta ni blir lika många som antalet kvarvarande bybor i spelet, innan ni blir dödade.

Fysisk kraft: Tack vare att du har naqaddah i ditt blodomlopp pga din symbiot så kan du känna av om andra personer har varit i kontakt med naqqadah. Detta gör du genom att skicka ett PM till mig, med vilken person du vill kolla av.
Psykisk kraft: Ingen

Kön: Kvinna

Du bör kontakta dina allierade så fort som möjligt.



Barcaii: Du är en Jaffa, varulv i spelet, vars uppdrag är att beskydda Goa'ulden Konrad Konvalj och Goa'ulden Xyas under resan till detta tempel för att få tag i ett massförstörelsevapen liknande Anubis massförstörelsevapen. Efter att ha spenderat ett par dygn i templet så blev ni attackerade av ett par Tau'ris. Vad som hände efter det är oklart, men era kara keshes går inte att använda, och er enda chans att överleva nu är att ni blir lika många som antalet kvarvarande bybor i spelet, innan ni blir dödade.

Fysisk kraft: Tack vare att du har naqaddah i ditt blodomlopp pga din symbiot så kan du känna av om andra personer har varit i kontakt med naqqadah. Detta gör du genom att skicka ett PM till mig, med vilken person du vill kolla av.

Psykisk Kraft: Ingen

Kön: Kvinna

Du bör kontakta dina allierade så fort som möjligt.



Vimes: 4 Du är Major i Amerikanska armén, icke-Goa'Uld, medlem i SG-24. Ni blev attackerade... Det är allt du kommer ihåg..

Psykisk kraft: ..Förutom att ni var totalt 4 medlemmar i SG-24
Fysisk kraft: Ingen.

Kön: Man


Smrithara: Du är löjtnant i flygvapnet, icke-Goa'Uld, medlem i SG-24. Ni blev attackerade... Det är allt du kommer ihåg..

Psykisk Kraft: Du har ett svagt minne av att ha blivit attackerad av flera kvinnor
Fysisk kraft: Ingen.

Kön: Man

(HEMLIG KRAFT: Du fick ett hårt slag mot dig. Du upptäcker att du inte är av kött och blod. Du är.. en android. Tack vare detta så har du motstått ett mordförsök av Goa'Ulderna, men kan du klara ett ytterliggare..?)


Maniac: Du är menig i Amerikanska armén, icke-Goa'Uld, medlem i SG-24. Ni blev attackerade... Det är allt du kommer ihåg..

Psykisk kraft: ..förutom att det finns en civilist i SG-24
Fysisk kraft: Ingen

Kön: Kvinna


Möller:Du är en geolog, medlem av SG-24, icke-Goa'Uld, medlem i SG-24. Ni blev attackerade... Det är allt du kommer ihåg..

Psykisk kraft: ..förutom att det finns lika många män som kvinnor i SG-24
Fysisk kraft: Ingen

Kön: Kvinna


Lukas: Du tillhör rasen Ilempiri, du är tredje faktionen i spelet. Din ras är slavar til Goa'Ulds, du själv har rymt från slaveriet. Du bär ett hat emot alla med symbioter, även mot dom som anses vara goda symbioter, dom såkallade Tok'ra. Hur du kom till detta tempel är enkelt, du följde helt enkelt efter Goa'ulds. Du hade förberett ett bakhåll för dom, men det dök upp Tau'ris och förstörde allt. Tack vare en gas du släppte ut så har många tappat minnet, vilket kanske gör ditt uppdrag enklare.

Uppdrag: Ditt uppdrag är att märka alla som bär på en symbiot med ett gift. Detta gift kommer sedan utlösas i lagom tid när dom ska vara tillbaka bland sina allierade. Du får en gång per runda välja vem du ska märka, det senaste mejlet räknas som val. Om du försöker märka någon utan symbiot så kommer personen märka att någon har märkt honom eller henne.

Du har slutfört ditt uppdrag om du har smittat minst 50 % av kvarvarande spelare med symbioter med detta gift, och själv är kvar i spelet.

Psykisk kraft: Du vet att det finns 2 androider i spel
Fysisk kraft: Ingen.


Kön: Kvinna


Fain: Du är en av Tok'ra, motståndare till Goa'ulds, alltså är du icke-Goa'Uld. Du kom till detta tempel pga att du hade fått reda på att det fanns ett massförstörelsevapen. I templet hade en strid utbrutit. Du vet att det finns Goa'Ulds symbioter i detta tempel, men du vet inte vilka det är.

Fysisk kraft: Tack vare att du har naqaddah i ditt blodomlopp pga din symbiot så kan du känna av om andra personer har varit i kontakt med naqqadah. Detta gör du genom att skicka ett PM till mig, med vilken person du vill kolla av.
Psykisk kraft: Du vet att det finns 2 androider i spel

Kön: Man


Purgatory: Du är en av Tok'ra, motståndare till Goa'ulds, alltså är du icke-Goa'Uld. Du kom till detta tempel pga att du hade fått reda på att det fanns ett massförstörelsevapen. I templet hade en strid utbrutit. Du vet att det finns Goa'Ulds symbioter i detta tempel, men du vet inte vilka det är.

Fysisk kraft: Tack vare att du har naqaddah i ditt blodomlopp pga din symbiot så kan du känna av om andra personer har varit i kontakt med naqqadah. Detta gör du genom att skicka ett PM till mig, med vilken person du vill kolla av.
Psykisk kraft: Du vet att det är totalt 5 symbioter i spelet

Kön: Man


Korpa: Du är en android, en av byborna. Under psykisk kraft är resten av det du kommer ihåg

Psykisk kraft: Du vet att det finns åtminstone en medlem av Tok'ra i spelet.
Fysisk Kraft: Du är en android, och därför svårare att döda. Varulvarna måste göra 2 smällar för dig för att dö

Kön: Manligt utseende
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Jag hade väldigt roligt, trots att jag var lite väl inaktiv ibland.

Det var bitvis otroligt svårt och varulvarna spelade riktigt bra som lyckades få oss bortkollrade mot slutet.

Var tok'ra DTF?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Era roller

Tålde Smrtihara två smällar alltså? för vi ändrade från Smrtihara till Vimes för sista nattdödandet av rädsla för att Vimes var DTF.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Era roller

xyas said:
Tålde Smrtihara två smällar alltså? för vi ändrade från Smrtihara till Vimes för sista nattdödandet av rädsla för att Vimes var DTF.
Jag hoppas verkligen inte att vi hade sån jävla flyt..? :gremsmile:
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Lukas var DTF. Tyvärr blev det inte så spännande som jag hade tänkt :gremfrown:
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Era roller

Smrtihara tålde 2 smällar. Dock visste han ej om sin förmåga. Han var en android.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Hade det kunnat gå bättre, Paxen? Jag tyckte det var aproligt rakt igenom.

Så, när startar nästa spel?
 
Top