Varulv Varulvsblixt 3 : Spelet äro slut.

Ja det här med ”dödslistan” var en grej jag tänkte skulle bli mer att jobba med.
En av dessa fick Varulvarna Nattmörad kommande runda.
Byn plockade inte upp den tråden.
I slutet trodde jag det var solklart att blixtrarna (dödslistan) som pekade på POJ och BM skulle sprida misstanke på att Brynolf som inte hade en farlig blixt ovanför sig skulle få problem.
Ja dödslistan var ju det enda i fluffet som hade nåt med spelet att göra egentligen. Tur att byn var så förblindad av PM-kanindimma att det inte grävdes så mycket i det där. Heder till @POJ som i princip knäckte det på slutet, men förstås svårt att veta om det var ett riktigt knäck eller ytterligare ett villospår.

Ja det här med ”dödslistan” var en grej jag tänkte skulle bli mer att jobba med.
I slutet trodde jag det var solklart att blixtrarna (dödslistan) som pekade på POJ och BM skulle sprida misstanke på att Brynolf som inte hade en farlig blixt ovanför sig skulle få problem.
Detta missade jag helt.

Läs reglerna nån gång gott folk!
Alla missade tydligen att spelare med mest röster åker ut.
Inge bra för byn att flera åker ut samtidigt. 😇
Gjorde dock att ulvarna var övertygade om att det var DTF i spel😂

SL ska även pudla hårt till stackars @Hägerstrand som felaktigt plockades ur spel av stressad SL.
Röstverktyget uppdateras inte direkt utan det tar några minuter verkar det som och när jag ville vara snabb med nästa runda så gjordes den missen när det tydligen kom in en sen röst innan deadline som förändrade röstdreven. Tror Octa skulle åkt ur där i stället. Eftersom jag grönmarkerat Hägern och spökmekaniken var i spel valde jag att inte åtgärda detta.
Sorry Hägern🙏
Vann byn alltså!

Vad var grejen med siaren då, sidd? Var det så enkelt att spöke = bybo?
Siaren:
- Klurigt med Varulvsspel med en så stark roll som Siare. Ulvarna har inte mkt till chans att klara sig undan ett Siande.
- En annan bybo visste att Siaren var trasig: tänkte att det skulle outas.
- Siandet: fick bara att målet kan bli spöke.
- Siare kan gröna sig genom att gå ut med att denne är det= bra skydd.
- Siaren var även tvungen att skriva sitt Siande i öppna tråden för att det skulle gälla. Anth maskade det snyggt.
- Märkligt att byn röstade ut Siaren?

Jag hade ju avslöjat honom. Du var frånvarande. Synd.
Mjo, du hade kommit på rätt lösning men ni kunde ju inte veta om det verkligen VAR rätt lösning. Det fanns väldigt många röda herringar. Så svårt att övertyga andra om det.

Hur som helst, en imponerande insats, POJ. Hoppas du är med fler gånger.

Bra arrat @Sidd. Kul, rappt spel med mycket ledtrådar.

Jo, kanske skulle vi outat mer men risken är ju stor att ulvarna bara kopierar och så är det inget värt. j

Ulvarna hade alltså inget Nattmord första rundan.
Tänkte det kunde bli en intressant diskussion om vilka 3 som dök upp på listan: 3 bybor eller kanske nån insmusslad ulv för att gröna sig.

Stackars Väktaren @Sömniga Isaac röstade byn ut.
Väktarförmågan var designad så att en spelare som blivit Väktade inte kunde bli det mer i spel sen.
När byn röstade ut sin Väktare så missades dennes Väktande av Anthrox som då denna natt nattmördades. 😱
Jo, byn hatar mig och BM kallade mig korkad*. Det är la lugnt 😃

*Nej BM kallade mig inte korkad men jag kände mig redigt korkad när BM pedagogiskt gick igenom hur outning brukar fungera... Och jag föll på egen klantighet så att. ^^

Vet ni nån bild-app som jag kan fixa fler än bara 3 bilder per dygn med. Använde ChatGPT och Copilot å det är ett jäkla bök att gräla om antal gestalter på en bild och vilkas/hur många som ska vara spöken och varför har vargen två svansar osv. Lite surt när jag sitter med bara ngra minuter till nästa runda å ska fixa med storlekar som inte är för stora för forumet och trixa😇

Vet ni nån bild-app som jag kan fixa fler än bara 3 bilder per dygn med. Använde ChatGPT och Copilot å det är ett jäkla bök att gräla om antal gestalter på en bild och vilkas/hur många som ska vara spöken och varför har vargen två svansar osv. Lite surt när jag sitter med bara ngra minuter till nästa runda å ska fixa med storlekar som inte är för stora för forumet och trixa😇
Om man ska ha AI-bilder så tycker jag att man ska embrejsa gammal-AI och låta allting vara pissgult och fel och alla har tolv fingrar och ler mot kameran.

Back