Varulv Varulvsblixt ⚡️2

Har redan regler på g för det scenariot: de som inte postat minst 100 poster per runda åker på stubben👍
Det behöver du inte skriva en regel för, man blir utröstad för lågflygeri på ish 80-90 poster per runda endå. 🤨

Hur värmer ni upp inför en helkväll med varulvsbatalj? Rörelseövningar för fingrar och handleder (@Basenanji som Staecraft-spelare gör det säkert!). En löprunda innan för syresätta kroppen? Meditation för att komma i rätt "head space"? Har ni kolhydratsladdat under veckan (jag har druckit en del öl, så det räknas tänker jag)?

Hur värmer ni upp inför en helkväll med varulvsbatalj?
Jag kör tyngdlyftning, perfekt för varulvsblixtar och annat

Lätt uppvärmning
Lite löpning, stretch, några upphopp. Ta i lagom mycket, du ska inte bli trött.

Drag+Ryck
Jättebra för att påminna sig om ryckrörelsen.
75% (av ditt max i ryck) 2x2, 80% 2x2 sen tror jag vi är nöjda, man behöver inte överdriva.

Ryck
Passets höjdpunkt! Världens bästa styrkeövning! Elegant, kraftfull, explosiv. Som livet självt, när det är bra.
Vi kör 80% 2x2, 85% 2x2 och sedan 90% 2x2 för vi känner oss starka och på gång!

Ben före styrka, så let’s go:

Knäböj bak
(eller ”tränings-nig” som nåt ljushuvud kallade det!)

85% av ditt max i knäböj: 5x5 eller 4x4 om du redan är asstark.

Ryckmarklyft
Nu blir det tungt!
150% av ditt max i ryck 1x4, 160% 4x4.
En bra grej med tyngdlyftning (till skillnad från bodybuilding eller crossfit tex) är att man inte behöver göra såinihelvete många reps! Kör 3x3 om du känner för det, det är ok!

Nu är vi trötta! Men inte färdiga! Vi avslutar med chins, superbra övning för överkroppen, 3x10. Jag tar hjälp av gummiband för jag är klen och usel (plus att det retar Crossfit-Jocke som gång på gång måste förbjuda sina adepter att använda gummiband
Nån random tjej: ”men han därborta gör ju det?”
C-J: ”men skit i honom, han gör fel säger jag!”
Tjejen: ”fast det verkar ju funka för honom?”
C-J: ”SKIT I HONOM, han är en sabla tyngdlyftare…”
Random crossfit-dude: ”jag tror jag testar, det verkar kul ju!”

(Crossfit-Jocke bryter ihop i sin crossfit-själ och måste dricka tre Nocco på raken och göra tusen armhävningar för att bli ren igen)

Sedan är du redo för lite varulvsblixt! ⚡

Hepp hepp.
Ikväll går deadline för att anmäla sig!
Skynda synda, den här chansen att bli stolta vinnare av detta jubilerande Varulvsspel får ni aldrig mer igen. Alla former av uppvärmningar är tillåtna💕

Varulvsblixt ⚡️2
I en annan dimension av verkligheten samlas vi, en liten speciell skara lagom förtrogna.
D8F1411C-7CA8-4221-ABD7-F37EF5A6D0BA.png

15 juni 17:00 står stjärnorna rätt för en Varulvsblixt!​
• Varje runda är endast max 1 timme lång.

• Varje rundas deadline är varje kommande heltimme.

• Spelstart: 17:00 15 juni.

Ordinarie Varulvsspelsregler som vi använder här på rollspel.nu gäller.

Spelslut: ett par timmar = antal rundor spelet håller på samma kväll den 15 juni!

Röstverktyg: kommer upp när nån vänlig själ lagt upp rätt länk😇

Anmälda:
@fjodorsenuba
@RasmusL
@Hägerstrand
@Anthrox
@Basenanji
@Vimes
@Big Mama
@Brynolf
@Impetigo
@StradhLestat
@Sömniga Isaac
@Sidd som spelledande brus (spelet kommer att vara spelledarlöst! Röstar ni ändå ut SL så vinner SL)

Roller skickas ut 1 timme innan spelstart på söndag. Det är alltså inget problem att fortsätta posta i denna tråd och ställa frågor eller ge glada tillrop och uppåtpuffar innan R1 brakar igång.

1f3c4-2642.png

Låt oss ha en kul sommareftermiddag och Lycka till / Fridens önskar Sidd

…löst hållet av spelledaren Sidd!
Allt enligt Varulvsjägarnas 1:a hederscodex😇
Hägern bör läsa nogrannare och inte missa det som döljer sig bakom spoiler-knappen👍

Det där är en tillsägelse jag hade tagit på allvar om den kom från en spelledare. Som tur är är det här spelet spelledarlöst. Det har spelledaren sagt.

Jag jobbar också imorgon, men jag tänker låtsas som att jag inte gör det.

Back