Jag har redan siat alla alla som är kvar i spel.3. BM:s siar-slarv är inget vidare. Både jag och Rasmus var helt sannolika kandidater för utröstning. Hon borde siat någon annan om hon inte hade möjlighet att vara inne sista 10.
Jag återupprepar varför jag tror att mina sianden stämmer. Jag har siat som följer
1. Antrox. Bevisat grön
2. Impetigo, grön men vi har inga bevis på det förutom mitt siande.
3. Sömnige Isak, grön men vi har inte bevis på det förutom mitt siande.
4. Vimes, bevisat grön
Jag är vanlig grön varulvsjägare och siare. Inget tyder på att jag skulle vara galen siare.
Eller jag kan ju förresten vara sån där, vad heter det, siar alltid grönt! Satan! Då kan vi slänga mitt siande i papperskorgen.Jag återupprepar varför jag tror att mina sianden stämmer. Jag har siat som följer
1. Antrox. Bevisat grön
2. Impetigo, grön men vi har inga bevis på det förutom mitt siande.
3. Sömnige Isak, grön men vi har inte bevis på det förutom mitt siande.
4. Vimes, bevisat grön
Jag är vanlig grön varulvsjägare och siare. Inget tyder på att jag skulle vara galen siare.
Eller jag kan ju förresten vara sån där, vad heter det, siar alltid grönt! Satan! Då kan vi slänga mitt siande i papperskorgen.
Hursom, så är jag själv i alla fall grön siare.
Räddade Isaac Rasmus med sin röstflytt förra rundan?
Jag har siat alla utom dig som gröna. Jag skulle siat dig förra rundan men så såg det ut som att du skulle åka ut så då siade jag Vimes istället. Så ge upp nu Rasmus, ta det som en man och säg några stolta avskedsord så kan du gå ur det här med ryggen rak.Jag hade sett fram mot en helkvöll med varulv men så blev det inte, sorry byn
Men jag är här. Jag vill gärna veta vad caset mot mig skulle vara, så att jag kan bemöta det. Jag är absolut med på att jag inte blivit 100 % grönad men det är väl ingen vad jag vet. Mitt fluff stämmer bra med ert, jag har tagit ansvar den speltid jag haft i R1 för att hushålla med outandet och försöka göra det systematiskt. Jag ska kolla på det som outats och se om jag får något rim och reson i det men det skaver väl mycket att BM varit så självsäker på folks fraktionstillhörighet genom spelet.
Sidd smulade på varulsträffen att det skulle vara ett extra allt-spel med alla regler och om det bara finns röda och gröna och siare och väktare så stämmer det väl illa med Sidds uttalanden. Här är ditt samröre med Sidd rödande BM, du spelar som att du vet att det är VJVS med minmal fluff-knorr och det kan inte en bybo veta.
Jo, men det kan ju också vara så att lösningen på pusslet ligger utspridd i de olika fluffbitarna (en kula var ulvig men inte alla med avvikande färg (eventuellt), en siare var ulv men inte alla (eventuellt), en hade avvikande siffra men inte alla (eventuellt).Okej, så idén med ulvar som siare kanske är för långsökt. Eller så är den inte det, men både Impe och Rasmus är tillräckligt skickliga för att bygga trovärdiga alibin som håller (och Rasmus fick dessutom gott om tid på sig).
Men
Det betyder ju faktiskt inte att det inte finns någon bäring i min spaning i att folks agentnummer i hyfsat stor grad förhåller sig till ens anmälningsnummer, förutom att tre ulvar kan ha bytt nummer med tre bybor. Det betyder att de som är kvar i spel som frångår ett ulvpar i modellen är jag och Isaac. Så om vi startar med BM för hon borde vara röd, eftersom Fjodde var grön, så blir jag eller Isaac mördade i natt och vi har 50/50 på om det är Impe eller Rasmus.
Om vi tar ut BM som bybo är det ju förlust direkt ocksåOkej, så idén med ulvar som siare kanske är för långsökt. Eller så är den inte det, men både Impe och Rasmus är tillräckligt skickliga för att bygga trovärdiga alibin som håller (och Rasmus fick dessutom gott om tid på sig).
Men
Det betyder ju faktiskt inte att det inte finns någon bäring i min spaning i att folks agentnummer i hyfsat stor grad förhåller sig till ens anmälningsnummer, förutom att tre ulvar kan ha bytt nummer med tre bybor. Det betyder att de som är kvar i spel som frångår ett ulvpar i modellen är jag och Isaac. Så om vi startar med BM för hon borde vara röd, eftersom Fjodde var grön, så blir jag eller Isaac mördade i natt och vi har 50/50 på om det är Impe eller Rasmus.
Det här är ju helt klart en efterfabricering. Det skiftade aldrig under rundan om vem som skulle åka. Den enda som röstade på Vimes var du, fram till att Isaac la sin röst på Vimes (och vi andra flyttade från Rasmus) någon minut innan rundans slut. Vimes riskerade inte att åka förrän sekunder innan rundan tog slut.Tyvärr fick jag inte till ett siande. Jag bytte mellan Rasmus och Vimes vartefter det skiftade vem som skulle åka och vem som skulle vara kvar. Men jag var inte inne sista 10 minuterna för jag trodde rösningen var klappad och klar och Vimes skulle vara kvar så därför var det han jag siade.