Nekromanti [Varulvsanmälan] Red X-mas

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Julen närmar sig. På nordpolen samlar Tomtefar sina tomtenissar i sin tomteverkstad. Stämningen är upprörd. Hela året har tomteverkstaden drabbats av sabotage efter sabotage.

Tomtefar tar till orda: "Ho ho ho, jag har upptäckt att De Onda Leksaksföretagen har inflitrerat vår tomteverkstad för att stjäla våra hemligheter och sabotera våra maskiner. De gillar nämligen inte att vi skänker bort klapparna. Det måste få ett slut! De medarbetare som varit stygga behöver omedelbums entledigas (i närmsta isvak). För fria leksaker till alla barn!"

De samlade tomtenissarna jublar.

Men jublet tystar snart. I den bakre delen av klungan återfinns den unge lärlingsnissen spetsad på en julstjärna. Blodet är rött som tomtefars luva.

Tomteverkstaden står under attack! Under årets mest kritiska månad också! Leksaksföretagens infiltratörer måste kastas ut!


---

Spelstart andra advent, söndagen den 8:e december.

Jag vill ha 9 spelare.

24 timmarsrundor (förutom under helgen).

Inläggstak: 10 inlägg.

Man blir inte diskad om man inte skriver under en runda, om man däremot missar två rundor blir man det.

---

Anmälan är stängd, men du kan fortfarande anmäla intresse för att vara reserv!

Anmälda hitintills:
1. Trasapa
2. KK
3. !Paxen
4. Arvidos MC
5. Basenanji
6. Hastfer
7. xyas
8. Brynolf
9. Mukwa
---
10. Empiricus
11. Recca
?. LJSLarsson

 

Attachments

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Sweet! Nu saknas bara en namnunderskrift för att vi ska vara redo att köra. Tomtefar gillar!

(Efter det: fortsätt gärna att anmäla er, ivriga reserver kan behövas och eventuellt går det att skala upp spelet om tillräckligt många till är intresserade.)
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Ställer mig som åskådare i första hand (och reserv ifall det verkligen krisar sig).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Är alla taggade? Redo att försvara tomteverkstadens frihet och fortsätta att förse världens barn med julklappar?

Spelet startar på söndagen, men jag kommer försöka skicka ut era roller redan ikväll.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
De säger att det finns en vit val därute som ingen ännu fångat.
Ni kommer sätta skrattet i halsen när jag kommer in i hamn.

(Ja, Vimes, jag är redo).
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Jag är en lugn person, med takt och ton. Måttfull och balanserad. Ja, jag är tyst och still och det ska mycket till innan jag blir exalterad.

Jag är redo!
 
Top