Nekromanti Varulvsakademiens Ordlista (VAOL)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Ska vi rensa ut det roliga/meningslösa(paranoia/beroendeframkallande)?
Att rensa bort rolig läsning kanske är dumt, men att dela upp det vore ju förträffligt.

En Wurrnu avdelning med lite festligheter och slang som används och sedan en "riktig" avdelning med sånt som verkligen behöver förklaras för nya spelare. På nått vis tror jag att festligheterna även lockar nya spelare. De ser att det inte är överjävligt seriöst och kanske hoppar på av den anledningen, eller vad vet jag?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Att rensa bort rolig läsning kanske är dumt, men att dela upp det vore ju förträffligt.

En Wurrnu avdelning med lite festligheter och slang som används och sedan en "riktig" avdelning med sånt som verkligen behöver förklaras för nya spelare. På nått vis tror jag att festligheterna även lockar nya spelare. De ser att det inte är överjävligt seriöst och kanske hoppar på av den anledningen, eller vad vet jag?
Jo, exakt. Så tror jag också att det kan vara. Visserligen är internhumor lite exkluderande kanske, men på samma gång tror jag att nya spelare ser att det är väldans roligt med varulvsspel/community.

Kika på startinlägget igen, och gör en bedömning!
 
Top