Varulv Varulvarnas kyrkogård - slutet

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
”Där! Bakom gravstenarna!”

Hellzon och Xyas laddade de sista silverkulorna och följde blodspåret. Schabblade de bort de här så skulle de inte få några fler chanser.

Empiricus tittade upp från kroppen han satt och mumsade på. Blod och ben flög ut ur hans käftar, men han hann inte resa sig upp innan silverkulan förvandlade huvudet till rött mos.

”Vem åt han på?”

”Ser ut som Stövelkatten.”

”Lät det inte som om Empiricus sa något innan vi dödade honom?”

”Vet inte. Var svårt att höra.”

”Jag tyckte det lät som: titta bakom er.”

Som på given signal rullade ett huvud fram och stannade mellan Hellzon och Xyas fötter. De förväntade sig att se ännu en av de sina … men det här huvudet tillhörde ju en varulv? Vem hade dödat Halo9000?

Genesis och Tant Ragnar trädde fram med leenden som växte allt större. Nu var de lika många som byn – och alla vet att silverkulor inte biter på zombier.




Varulvarnas kyrkogård är härmed över! Tack alla för gott spel, och gratis till Zombie-Genesis och Zombie-Tant Ragnar som lyckades ta hem segern.



ROLLER:
Varulv - Halo9000
Varulv - Empiricus
Varulv / Tracker - Sidd

Zombie - Genesis
Zombie - Tant Ragnar

Väktare - Hellzon
Siare - Basenanji
Tracker - Stövelkatten
Spöke - Xyas
Spöke - Vimes

Bybo - Korpa
Bybo - KrilleW
Bybo - Konrad
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Åh wow, vilken ballsy väktarlögn på slutet Genesis! Also, sorry byn för att jag omedvetet lurade er. :( Jag var bara säker på att det fanns en väktare utan att ha något att basera det på.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Åh wow, vilken ballsy väktarlögn på slutet Genesis! Also, sorry byn för att jag omedvetet lurade er. :( Jag var bara säker på att det fanns en väktare utan att ha något att basera det på.
Och jag som trodde du gjorde det med flit för att ulvarna skulle ta dig istället för nån riktig powerroll. Hade jag tänkt mig för kunde jag ju väktat dig med.

Och grattis team Z!
 
Last edited:

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jädra kväll att behöva springa iväg och joura på. Men grattis zombies! Och riktig mexican standoff där på slutet, hade jag bara spelat mindre skumt så..
Bra styrt Larsson! Men nedrans att du gav Vimes och Xyas en väg att helgröna varandra ;)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Grattis Team Z! Ni var helt klart bäst!

Får skriva mer i morgon.

Och stort tack till LJS för ett sjukt spännande parti! <3
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Alltså, team Z, skippade ni nattmord? Eller missade ni bara oss i team U?
Vi började med att avsiktligt sikta på de som vi trodde var gröna. Tanken var att låta byn och ulvarna tunna ut varandra.

Sedan kom katten ut som tracker, så då var vi tvungna att försöka mula hen. Och sedan var det R4.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jädra kväll att behöva springa iväg och joura på. Men grattis zombies! Och riktig mexican standoff där på slutet, hade jag bara spelat mindre skumt så..
Bra styrt Larsson! Men nedrans att du gav Vimes och Xyas en väg att helgröna varandra ;)
Mea culpa.

Jag gjorde alla roller offentliga just för att undvika "hur ser ditt pm ut?"-debatten som ibland uppstår. Men efter jag skickat iväg rollerna fick jag en regelfråga av Xyas, och då la jag till en regelförklaring till rollen i starten av runda 1 för att underlätta spelet ... utan att tänka på att det blev ett gröningsvapen.

Vissa saker lär man sig bara genom att klanta sig på golvet. :-(
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Grattis zombies!

Jag ska skriva mer senare, men: vinsten gick till de som spelade skickligast. Genesis och Tant Ragnar var stjärnor! Mycket välförtjänt.

Och: sorry Basse! :gremblush:
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,615
Location
Göteborg
Ja, vi körde på att anfalla de vi tyckte var grönast, för att på så sätt:
  • Minska listan på misstänkta
  • Tvinga byn att fokusera på ulvar
  • Undvika en stark by när ulvarna är döda
  • Kunna spela i princip helt ärligt ulvjagande bybospel och därmed bli svåra att identifiera
Vi anföll:
  1. Hellzon
  2. Stövelkatten
  3. Vimes
  4. Halo
Det var jävligt nervigt. Vi har åkt känslomässig berg-och-dalbana de senaste dragen. När Vimes och Xyas var helgrönade och vi hade en tracker som vi inte kunde döda så trodde vi att vi var helt körda. Jag gick och lade mig innan Hellzons väktarclaim, men jag låg ändå vaken och funderade på om jag skulle claima väktare eller inte! Kändes som en tidsfråga innan katten skulle kolla mig, och om jag inte claimade som svar på Hellzon så skulle vi båda vara identifierade utan annat att skylla på än en ulvkatt.

Det var väldigt kul, men det dröjer nog innan jag spelar igen (fast kanske inte tolv år denna gång). Jag har inte kunnat sova på en vecka!
 
Top