Varulv Varulvarnas kyrkogård - runda 4

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Nä men @Xyas tal om att vi har spridning av rösterna är ju sant. Jag blev väldigt nojig för att Genesis och Empi sitter på avtryckaren för att hoppa in på Tantdrevet typ kl 21:50 när Halo hoppade in. Därför sätter jag mig på Empiricuståget.
Men du vill ju ha ut Tanten? Så varför oroar du dig för det? Eller just ja, du och tanten är ju zombies tillsammans. Bra du bekräftar det.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Ulvarna kan tekniskt ha trackat KK innan de dödade honom (men det känns ju som ett udda val), eller så kan de ha trackat Korpa och fått ping (och därför dödat henne). Så tänker de att de nog har dödat
Vill bara ta upp det här innan rundan slutar och hela helvetet brakar loss. Det är ju en söt teori och jag stannade till lite men den faller fortfarande på att Stövelkatten inte mejkar sense som scum.

Att Korpa råkade "smula väktare" kan ju naturligtvis också vara att hon råkade "smula tracker".
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Men du vill ju ha ut Tanten? Så varför oroar du dig för det? Eller just ja, du och tanten är ju zombies tillsammans. Bra du bekräftar det.
Jag fattar väl också hur det ser ut men det är fan du som har nojat om tre ulvar hela rundan.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Vi ÄR körda om det finns tre ulvar och vi inte tar ut en nu. Zombies har vi max två. Jag är inte hundra på vad Genesis är, men om han tror att hans fraktion kan vinna denna natt på hans gamble så är han ju ulv.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Alltså vad sjutton tror vi om rävgate?
Empi anklagar Genesis och Halo för att använda samma ord "rävar" och ha snackat utanför tråden. Genesis bortförklarar det med att "rävar" används i anmälningstråden av Sidd, den senare bekräftade ulven, och lägger sin röst på Halo med motivering:
Anledningen till att jag röstar på Halo är för att visa att jag kan hoppa på drevet tidigt, för att döda misstankar om att vi är på lag.
Refuge in audacity, Genesis? Har tre av de fyra ulvarna koreograferat detta för att ha ett gnabb att peka på i senare rundor? Det verkar ju för absurt.

Om det finns en god i Empi/Halo-paret eller Genesis är zombie så luckras ju det här resonemanget upp, men just nu är det så slående.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Röststatus:
Empiricus (6): Stövelkatten, Genesis, Vimes, Xyas, Hellzon, Halo9000
Stövelkatten (1): Empiricus
Halo9000 (1): Tant Ragnar

Nu är vi immuna mot en bumrush av ulvar åtminstone.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Om det finns en god i Empi/Halo-paret eller Genesis är zombie så luckras ju det här resonemanget upp, men just nu är det så slående.
Occams rakkniv säger ju att det är såhär och vi har oroat oss för tre ulvar i onödan. Kanske koreograferat mellan två i trion men inte alla tre. Menmen.
 
Top