Varulv Varulvarnas kyrkogård - runda 4

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Tant Ragnar är 100% zombie. Stövelkatten skulle inte ha anledning att ljuga oavsett vilken faktion han än tillhör. Det här är vår säkra röst. Det finns ulv bland Hellzon, Genesis, Empiricus och Stövelkatten. Det är mer osäkra röster även om det kanske stämmer att vi hellre behöver hitta en ulv den här rundan. Starkaste kandidaten här är imo Empiricus följt av Stövelkatten och Hellzon.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Jag postade ju siffror med de olika scenariorna förut men jag ska försöka återge det i text istället.

Om vi röstar ut Tant Ragnar nu så kommer ulvarna att försöka ta ut en bybo och zombierna försöka ta ut en ulv. Om vi antar att de alla lyckas så har vi två bybor, en ulv och en zombie nästa runda. Det blir ett race för att få första rösten men lyckas en bybo ta den så har vi chans att vinna.

Om vi röstar ut en Ulv så kommer vi i samma scenario inte ha några ulvar kvar och två bybor mot två zombier vilket är förlust. Två bybor mot två zombier och en ulv är också ett skräckscenario.

Lyckas däremot väktaren skydda en bybo så har vi ett bra läge oavsett hur vi gör.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Hellzons röst på Tant Ragnar får mig att tro att han är ulv. Isåfall ulv med tracker eller så spelade han väktarkortet för att gröna sig inför den här rundan. Genesis fanns inte med i Hellzons plan. Isåfall kastar det också som jag nämnt tidigare lite suspect på Katten.

Empiricus hattande mellan dreven igår rödar honom ordentligt men i mina ögon är det ett lite märkligt ulvbeteende att hoppa mellan två bybor och därför så tror jag vid närmare eftertanke att han kan vara bybo som velade i slutminuterna. En empiricus ulv som vill brunsmeta mig är förstås också en möjlighet.

Jag byter röst till Tanten

Röst: Tant Ragnar
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Röststatus:
Empiricus (4): Stövelkatten, Genesis, Vimes, Xyas
Stövelkatten (1): Empiricus
Tant ragnar (1): Hellzon
Halo9000 (2): Tant Ragnar, Halo9000
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Röststatus:
Empiricus (4): Stövelkatten, Genesis, Vimes, Xyas
Stövelkatten (1): Empiricus
Tant ragnar (1): Hellzon
Halo9000 (2): Tant Ragnar, Halo9000
röstade på tant ragnar och inte på mig själv förstås :)
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Äsch, önsketänkande att Halo ska rösta ut sig själv :sneaky:

Röststatus:
Empiricus (4): Stövelkatten, Genesis, Vimes, Xyas
Stövelkatten (1): Empiricus
Tant ragnar (2): Hellzon, Halo9000
Halo9000 (1): Tant Ragnar
[/QUOTE]
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Tant Ragnar är 100% zombie. Stövelkatten skulle inte ha anledning att ljuga oavsett vilken faktion han än tillhör.
Vad hände med din teori om zombietracker? Eller Stövelkatten som zombie utan tracker? Har den gått från trolig till 0% och iståfall varför?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Röst: Empiricus
Sidogrej, men efter att ha bytt dator kan jag se reaktioner igen, och jag tycker inte att det är bra att folk som inte är med i spelet gillar inlägg, speciellt inte röstinlägg. Det är kul att veta att du följer spelet, @Skarpskytten, men sådant skulle kunna påverka folks tankegångar.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Vad hände med din teori om zombietracker? Eller Stövelkatten som zombie utan tracker? Har den gått från trolig till 0% och iståfall varför?
Tja jag har haft massa teorier det här partiet och missar ibland det mest uppenbara såsom det här. Katten KAN ju visserligen vara zombie som vill gröna sig mot en annan zombie men det är nog troligare med by eller ulv?
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Katten sågs ju redan rättså grön och det är nog inte värt att offra sin zombiekamrat bara för den där lilla missen(?) i slutet av förra rundan. Så nej jag tror inte längre att Katten är zombie.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Röst: Empiricus
Jädra tjat på vissa.

Nä men @Xyas tal om att vi har spridning av rösterna är ju sant. Jag blev väldigt nojig för att Genesis och Empi sitter på avtryckaren för att hoppa in på Tantdrevet typ kl 21:50 när Halo hoppade in. Därför sätter jag mig på Empiricuståget.

Röst: Empiricus
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Jag blev väldigt nojig för att Genesis och Empi sitter på avtryckaren för att hoppa in på Tantdrevet typ kl 21:50 när Halo hoppade in.
Det här då baserat på den inte alltför vilda teorin att de tre är kvarvarande ulvar.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Du tror alltså på att vi hade fyra ulvar från start? Hur många zombier tror du vi har?
Lite ambivalent är jag för det får ju bara plats en zombie bland de onda då, om vi fortfarande utgår från att Stöveln är god. Lite synd om den då, men det lär vi ju göra.

Ulvstövlot borde vara nattmördat av zombier, zombiestöveln har pingat sin medzombie eller ljugit och åker ut efter Tanten.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Nej den gällde ju bara spöksiare.
Precis.
Röstar du röst 1 med fet stil är du alltså ett simpelt spöke. Superlätt att komma ihåg och omöjligt att misslyckas. Då har du sedan 4 röster att svaja med under rundan med ditt goda bybo omdöme, men det är ju mest onödigt*. Vi alla kan ju snabbt kolla din första röst. Är den fetad eller inte. Kan inte misstolkas.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Lite ambivalent är jag för det får ju bara plats en zombie bland de onda då, om vi fortfarande utgår från att Stöveln är god. Lite synd om den då, men det lär vi ju göra.

Ulvstövlot borde vara nattmördat av zombier, zombiestöveln har pingat sin medzombie eller ljugit och åker ut efter Tanten.
Verkar som ett helt otroligt dåligt drag av stöveln isf. Jag godförklarar honom.
 
Top