Varulv Varulvarnas kyrkogård - runda 1

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Smått misstänkt att K.K jobbar så hårt för att avstyra Xyas drevet. Om Xyas visar sig vara en skummis så tror jag att K.K också är det
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tolkade nollor som att han menade vanliga vaniljbybor men Xyas får gärna reda ut vad han menade.
xyas said:
Uppläggmässigt så misstänker jag att vi har alla de där rollerna som finns i startinlägget, så inga nollor.
Tänker alltså på det fetmarkerade ovan. Du har tidigare ställt frågan varför han misstänker det. Alltså, xyas tror inte det finns några nollor i protokollet. Det hela med nollor har ju inget att göra med ett extremscenario som du pekar på ovan. Så tolkar jag det.

Det är för mig mer intressant på hur du tolkar det och ställer frågan än vad xyas menar.

Du tolkar alltså det som att xyas menar att vi inte har några vanilla bybor?
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Tänker alltså på det fetmarkerade ovan. Du har tidigare ställt frågan varför han misstänker det. Alltså, xyas tror inte det finns några nollor i protokollet. Det hela med nollor har ju inget att göra med ett extremscenario som du pekar på ovan. Så tolkar jag det.

Det är för mig mer intressant på hur du tolkar det och ställer frågan än vad xyas menar.

Du tolkar alltså det som att xyas menar att vi inte har några vanilla bybor?
Ja
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Summerar.

xyas --> Uppläggmässigt så misstänker jag att vi har alla de där rollerna som finns i startinlägget, så inga nollor.
K.K tolkar: Vi har alla roller representerade i upplägget (Bybo-Väktare-Siare-Tracker-Spöke-Varulv-Zombie)
Halo tolkar: xyas menar att det inte finns några vanilla bybor. 13 spelare. 1 väktare + 1 siare + 2 trackers + 3 spöken + 4 varulvar + 2 zombies

Mest för mig själv och hur vi tolkar saker och ting.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Fast är xyas ensam om detta? Det finns ett flertal spelare att ställa krav på som inte börjar på x.

Du vet ju hur xyas fungerar och det är inte direkt så att han spelar annorlunda eller så.
xyas sticker ut nosen och brakar sönder hela sin existens när han går all out för massoutning. Alltså, det är otroligt många som vill hänga honom för detta och det är ju rätt lätt att rösta där.

Vill han hamna i spotlight och bli hängd för det istället för att bli hängd för inaktivitet?
Jag skulle gladeligen flytta min röst OM Xyas faktiskt ansträngde sig att göra något annat än att vara för något som skadar byn och inget annat. Jag är redo att bli motbevisad anytime. Ingen vill bli hängd, men vissa försöker åtminstone undvika det. Det låter lite hårt, men jag är öppen för att läsa mer av Xyas och baserat på det ändra min röst eller inte.

Jag jobbar som sagt kvällspass (15-20), men kommer mest troligt kunna läsa ikapp mig hjälpligt på bussen och KANSKE hinna skriva något längre innan rundans slut. Röstbyte kommer jag hinna åtminstone om det är motiverat.
 

KrilleW

First mate
Joined
27 Sep 2020
Messages
128
Location
Järfälla
Summerar.

xyas --> Uppläggmässigt så misstänker jag att vi har alla de där rollerna som finns i startinlägget, så inga nollor.
K.K tolkar: Vi har alla roller representerade i upplägget (Bybo-Väktare-Siare-Tracker-Spöke-Varulv-Zombie)
Halo tolkar: xyas menar att det inte finns några vanilla bybor. 13 spelare. 1 väktare + 1 siare + 2 trackers + 3 spöken + 4 varulvar + 2 zombies

Mest för mig själv och hur vi tolkar saker och ting.
Kan nog ligga nåt i det. Inga vanilla bybor har väl kommit ut än?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Kan nog ligga nåt i det. Inga vanilla bybor har väl kommit ut än?
Om man är vanilla-bybo ska man bara komma ut med det om det är för att rädda sig från hängning eller dylikt. Allt som hjälper ulvar att nattmörda viktiga roller ska man hålla tyst om.

För det finns vanillaroller. En tracker är också med i ett lag, så om det finns 2 trackers och 4 ulvar så är en tracker medräknad i ulvarnas antal. Ingen är BARA tracker eller BARA siare eller... osv. Det innebär att det blir 1 väktare + 1 siare + 1 bybotracker + 1 ulvtracker + 3 spöken + 3 ulvar + 2 zombies = 12. Det här är om det finns max, vilket i min mening (och andras) är osannolikt.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Nu kanske jag tolkar xyas fel men är inte han inne på spåret att det inte finns några nollor i protokollet? Ingenstans pekar han väl på att han tror att det är maxat?
Det här är rätt tolkat (ser inte riktigt hur man skulle kunna tolka det jag skrev på något annat sätt).
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Om man är vanilla-bybo ska man bara komma ut med det om det är för att rädda sig från hängning eller dylikt. Allt som hjälper ulvar att nattmörda viktiga roller ska man hålla tyst om.

För det finns vanillaroller. En tracker är också med i ett lag, så om det finns 2 trackers och 4 ulvar så är en tracker medräknad i ulvarnas antal. Ingen är BARA tracker eller BARA siare eller... osv. Det innebär att det blir 1 väktare + 1 siare + 1 bybotracker + 1 ulvtracker + 3 spöken + 3 ulvar + 2 zombies = 12. Det här är om det finns max, vilket i min mening (och andras) är osannolikt.
Snyggt Korpa, nu spelar du för det gröna laget och visar att du är med i matchen.
Vore i nuläget lite intressant att se vad @Halo9000 har att komma med. Speciellt också när xyas bekräftat att Halo tolkat honom lite skevt.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Basenanji - Är inte helt med på varför Basse skulle vara bland de mest misstänkta just nu. Tycker inte det står ut så mycket. GUL
Empiricus - Postar listor och är hjälpsam men röstar utanför dreven (Empi+Basse=sant?). GUL
Genesis - Aktiv men svårläst. GUL
Halo9000 - Buller och tomgång och känns på något sätt defensiv. RÖD
Hellzon - Inget avvikande att kommentera på. GRÖN
Konrad Konvalj - Svårläst. Sticker ut hakan en del på ett byboigt sätt, men ändå kanske inte lika mycket som jag förväntar mig. GUL
Korpa - Tolkar spelandet som en bybo som spelar med mig för första gången(?) och stör sig på det. GRÖN
KrilleW - Alltså har jag missat att KrilleW har outat sin roll? Eftersom hen skriver att hen inte kan vara ett spöke? GUL
Siddr - Briställigt underlag. GUL
Stövelkatten - Det lilla som förekommit verkar stabilt. GRÖN
Tant Ragnar - Spelar väldigt prestigelöst. GRÖN
Vimes - Mer eller mindre vanliga spelstilen. Kanske möjligen något mer återhållsam, men inget iögonfallande. GRÖN
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Röst: Sidd

Xyas: Det stämmer bra att jag stört mig på bristen på inlägg från din sida, men jag är nöjd för stunden och kan släppa dig. :)

Sidd: Topp tre zulvar och varför? Det skulle vara kul att få höra mer om vad du tänker.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
KrilleW - Alltså har jag missat att KrilleW har outat sin roll? Eftersom hen skriver att hen inte kan vara ett spöke? GUL
Detta har jag missat. Kan du citera eller länka? Hittar inget sådant inlägg.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Basenanji (6): Vimes, Sidd, Genesis, Tant Ragnar, Stövelkatten, Hellzon
Xyas (3): KrilleW, Halo9000, Basenanji,
Genesis (2): Konrad Konvalj (tidigaste lagda rösten), Empiricus
Sidd (1): Korpa
Halo9000 (1): xyas
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Det enda jag nog hinner tillägga idag pga. kvällsarbete är att Sidd ligger som nummer två på min misstänktlista som röd, med motiveringen att en av tre nybörjare torde slumpas som ulv och Tant Ragnar känns mer reko och aktiv.
Angående KK så är nog hans spökkod det mest omtalade i denna tråd och verkar mer grön än röd.
Tyckte den var cool tills jag insåg att jag inte kunde vara ett spöke. Instämmer med många att det är skönt att ha det överstökat.

Ska försöka klämma in nåt på rasterna också.
Min kursiva markering.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Fast hen säger ju att hen inte kan vara ett spöke. Har jag missat något som förklarat kommentaren?
Jag menar bara att i ett senare scenario där KrilleW är pressad att outa sig och säger "Jag är spöke" så ska vi hänga honom hundra gånger om. Han har sagt att han inte fått spökrollen, alltså. Och det framgick egentligen direkt i början.
 
Top