Varulv [Varulvar på ett tåg] - R5

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,537
Japp! Jag kommer gå till vagn 3 och skydda någon där.

Och rösta kan vi ju göra ett tag till.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,539
Location
Oktoberlandet
Jag vill gärna lita på Basse och ta rygg där mot Stövelkatten.
Empi: är det klart att Basse är grön Väktare. Vad grundar vi detta på?

Röst: Stövelkatten
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag vill gärna lita på Basse och ta rygg där mot Stövelkatten.
Empi: är det klart att Basse är grön Väktare. Vad grundar vi detta på?

Röst: Stövelkatten
Det finns inget som talar för att det är sant utöver att jag tycker det känns rimligt utifrån hur spelet förlöpt hittills. Basse är svåranalyserad för mig, men med honom som väktare så känns det rimligt varför nattmord inte skett i så stor utsträckning. Utan Basse som väktare (utan som ulv då) så hade ju både Basse och Hellzon haft skott på xyas, så oddsen hade varit högre för ett dödsfall där natt ett. Det är såklart ingen garanti, Basse kan mycket väl ha chansat på att det inte fanns någon väktare i spel och ljugit, men det känns väldigt ballsy.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Basse kan mycket väl ha chansat på att det inte fanns någon väktare i spel och ljugit, men det känns väldigt ballsy.
Jag tycker det känns jättemärkligt om det inte skulle finnas en väktare som kunde skydda i sin egen vagn i spel. Känns ju som en väldigt självklar roll i upplägget.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,537
Ni kan vara lugna, jag är väktare. Och jag har skyddat lite olika spelare genom spelet. Men det är ändå konstigt att ulvarna inte lyckats nattmörda fler tycker jag. Har de kanske glömt att skicka in nattmord till Vimes?

Jag gissar på att Stövlis är...lite trött...idag. ;)
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Men det är ändå konstigt att ulvarna inte lyckats nattmörda fler tycker jag. Har de kanske glömt att skicka in nattmord till Vimes?
Jag gissar att de bara kan mörda personer i sina egna vagnar (i alla fall tills de låst upp förmågor med föremål) och att det generella flyttkaoset gjort att de missat.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,537
Nej, Stöveln har nog huvet i en hink eller nåt. Inga svar därifrån.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Om man väger Sidd, Katten och Xyas mot varandra om andraplatsen i min tänkta rödordning efter Larsson så är det just nu Katten, följt av Xyas och sedan Sidd.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
En halvtimme kvar! Glöm inte att skicka in förmågeanvändning!
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Alltså det är omåttligt julgrötigt att försöka göra ordning i kaoset som är hur allas förmågor interagerar. Stövelkatten tycks ju AFK och är också den enda som avviker med att sakna förmåga. @Xyas , vad hade du för förmåga nu igen? Eller har du inte kommit ut med det?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Alltså det är omåttligt julgrötigt att försöka göra ordning i kaoset som är hur allas förmågor interagerar. Stövelkatten tycks ju AFK och är också den enda som avviker med att sakna förmåga. @Xyas , vad hade du för förmåga nu igen? Eller har du inte kommit ut med det?
Nvm, hittade att du gått ut med den.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,539
Location
Oktoberlandet
Alltså det är omåttligt julgrötigt att försöka göra ordning i kaoset som är hur allas förmågor interagerar. Stövelkatten tycks ju AFK och är också den enda som avviker med att sakna förmåga. @Xyas , vad hade du för förmåga nu igen? Eller har du inte kommit ut med det?
Ja det är därför jag frågade efter händelsers turordning: för att sortera lite i kaoset (ja jag vet att mitt vagnsbytande var betydande störande men det är mer...).
Har ju inte fått kvarvarande att svara...även fast jag själv gått ut med förmåga och tidsnummer...
Men Empi: försök hjälpa här...
 
Top