Nekromanti Varulv Chronicles - intresseanmälan

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
THE ENEMY WITHIN

Gruppen doomtroopers hade precis brytit sig igenom citadellets yttre försvarsverk. Bakom dem låg högar med sönderskjutna kadaver av odöda legionärer, nekromutanter och razider och pyrde. Trots de hårda striderna visste de alla att det verkliga hotet fortfarande låg framför dem: nefariten Razaans likstinkande citadell. De hjälmlösa männen och kvinnorna från mänsklighetens bästa elitförband tittade sammanbitet på varandra.

Plötsligt bröts den gravlika tystnaden av comradions sprakande.

"Control till Doomtrooper squad Alpha. Vi har fått intel om att det finns kättare bland er.

Jag upprepar, mörkrets tjänare finns bland er.

Over and out."

Det är en tid för hjältar.


Varulvsspel! Mutant Chronicles! Axelskydd! Kättare! Gör din insats för mänskligheten och Kardinalen - eller tjäna Algeroths mörka syften - och anmäl dig!

SPELSTART: 14:e mars

Vi bör vara minst 10 för att kicka igång. Något övre tak tänker jag inte sätta. Rundornas längd kommer att bero på hur många vi blir, och önskemål på detta mottas med glädje i tråden.

Någon vecka innan spelstart kommer jag skicka ut PM till alla anmälda och kolla om intresset kvarstår.

---

Anmälda f.n.:

01. Paxen
02. Vicotnik
03. Lukas
04. RealDream
05. Andersson
06. Korpa
07. krank

Kanske:
00. Purgatory
00. Dum Panda
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Du är ett as och jag hatar dig. Hur i helvete skulle jag kunna säga nejh? Jag hade ju tänkt hoppa över alla varulvsspel inom överskådlig tid, men MC är ju trots allt... MC.

Så; jag tänker REDAN INNAN meddela mina med- och motspelare att jag kommer att ha kuklite tid och absolut inte kommer att kunna visa det engagemang jag egentligen borde. jag kommer inte att kunna spela 8 timmar per dygn. Jag kommer att se online ut och skriva korta inlägg i andra trådar utan att ha tid att på ett meningsfullt sätt delta i varulvstråden.

MEN: Jag kommer att, utifrån mina begränsade möjligheter, att vilja detla.

Jävla Vimes.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Det var snabbt! Jag är självklart med, som jag har sagt innan.

Jag planerar att nå så långt som möjligt, och inte förrän jag känner mig riktigt hotad kommer jag avslöja dom hemligheter jag finner!

Förresten är det bra att Krank har lite tid.. För då har jag större chans att överleva, iom att Krank är bra på att övertyga.. (ska EJ ses som sarkastiskt, utan beundran..)
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Jag vill vara med, men det ligger samma vecka som jag har tenta och det var inte så lyckat att tentapluggat och spela varulvsspel samtidigt förra gången. Tentaplugganted gick bra, men varulvsspelet blev inte alls så bra som det hade kunnat vara.

Jag väntar och ser innan jag bestämmer mig. Det är fullt möjligt att jag inte kan hålla mig.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Ok, Purgatory! Jag skriver in dig under "Kanske".
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Som det ser ut nu så är jag på. Vet inte rikigt hur mitt liv ser ut vid spelstarten men räkna med mig.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
I'm game. kommer kanske inte vara lika aktiv som sist, men sist gjorde jag typ inget annat än att fundera över spelet, eller skrev i trådarna.
 

Nightcrawl

Veteran
Joined
25 Jan 2011
Messages
11
Location
Malmö
Jag är intresserad fast jag har aldrig spelat rollspel online. Jag är dock en van rollspelare in real life (inte lajvare).

Skulle du/någon kunna berätta hur det går till, vad som behövs (spelar ni genom skype eller), finns det tärningsslag och i så fall- hur går det till?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Kaliwarrior said:
Jag är intresserad fast jag har aldrig spelat rollspel online. Jag är dock en van rollspelare in real life (inte lajvare).

Skulle du/någon kunna berätta hur det går till, vad som behövs (spelar ni genom skype eller), finns det tärningsslag och i så fall- hur går det till?
Vi spelar genom forumet, här på Forumrollspel. Nu är jag så dålig på att förklara, så jag lägger upp en länk på första rundan på Varulv Blood Bowl- Varulv Blood Bowl Runda 1

Kort förklaring: Det är som maffia, men mer avancerat.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag måste tyvärr dra mig ur detta varulvsspel. Jag kommer inte ha tiden till att delta då jag har en tenta i slutet av mars och jag kommer behöva ängna all min fritid till att plugga inför den.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Asch!

Tja, då är vi bara sex anmälda och två osäkra. Jag har skickat ut inbjudan till folk som har varit med tidigare, så jag är rädd att det ser ut som om det inte blir något spel. :gremfrown:

Det är lite synd, för jag tror att jag hade ett kul upplägg på g.

Hur som helst, vi väntar tills en vecka innan spelstart, är vi trots allt 10 stycken anmälda då så kör vi. Annars får vi lägga ner, och jag får återkomma med detta vid ett senare tillfälle.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Jag kommer inte kunna att vara med, måste fokusera på tentapluggandet den veckan.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Varulv Chronicles - INSTÄLLT

Tyvärr får vi ställa in varulvsspelet som var tänkt att starta 14:e mars.

Jag är fortfarande sugen på att hålla i ett spel och tror mig ha ett kul upplägg, jag återkommer alltså. :gremwink:
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Re: Varulv Chronicles - INSTÄLLT

Synd. :gremfrown: Jag får hålla ögonen öpppna för när du gör ett nytt försök att dra igång det!
 
Top