Nekromanti Varulv 666 (sista anmälning 20e april)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: 7 Dagar kvar till startdatum!

Är det två rookies med?

Cassius
Antemannen

Minst en i alla fall. Antemannen har inte varit med. Måste kolla i rullarna hur det är med Cassius.

Gött! Härligt att varulvskretsen växer sig starkare.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: 7 Dagar kvar till startdatum!

Du behöver inte kolla rullarna, ingen av dem har varit med tidigare din gamle parranoide get :gremtongue:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: 7 Dagar kvar till startdatum!

Antemannen said:
Hur fungerar detta nudå?

Hur ofta förväntas man att göra inlägg?
100 inlägg är ju ett minimum i första rundan. Runda 2 och framåt kan man såsa lite och då räcker det allt som oftast med runt 50.

Regler och tips kan du hitta i varulvs snack & teori tråden. Ett annat bra tips är att kolla tidigare spel.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: 7 Dagar kvar till startdatum!

Vicotnik said:
Du behöver inte kolla rullarna, ingen av dem har varit med tidigare din gamle parranoide get :gremtongue:
Har du stats på alla som deltagit?
Det skulle va trevligt med en sån tråd i snack & teori mappen. Statistik är ju festligt och ännu en faktor att bygga sin paranoia efter.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: 7 Dagar kvar till startdatum!

Konrad Konvalj said:
Vicotnik said:
Du behöver inte kolla rullarna, ingen av dem har varit med tidigare din gamle parranoide get :gremtongue:
Har du stats på alla som deltagit?
Det skulle va trevligt med en sån tråd i snack & teori mappen. Statistik är ju festligt och ännu en faktor att bygga sin paranoia efter.
Nix, jag har ingen sådan statestik. Förstår inte vad det skulle vara bra för.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: 7 Dagar kvar till startdatum!

Vicotnik said:
Nix, jag har ingen sådan statestik. Förstår inte vad det skulle vara bra för.
Mest som något anekdotiskt och trevligt skulle jag villa påstå.

En liten lista där man kan se vilka som deltagit i vilka spel. Vem var arrangör, vilka var ulvar, vilken sida segrade?

!Paxen hade ju något form av rekord har jag för mig. Typ 5 "vinster" av 5 möjliga och sen sket det sig den 6:e gången.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: 7 Dagar kvar till startdatum!

Konrad Konvalj said:
Vicotnik said:
Nix, jag har ingen sådan statestik. Förstår inte vad det skulle vara bra för.
Mest som något anekdotiskt och trevligt skulle jag villa påstå.

En liten lista där man kan se vilka som deltagit i vilka spel. Vem var arrangör, vilka var ulvar, vilken sida segrade?

!Paxen hade ju något form av rekord har jag för mig. Typ 5 "vinster" av 5 möjliga och sen sket det sig den 6:e gången.
Såvitt jag vet så har jag fortfarande en "winning-streak" just nu 6 av 6, men för att vara helt säker så måste jag kolla upp det.

Värt att nämna är att det innebär endast att det laget jag tillhörde vann, inte att jag eventuellt överlevde.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: 7 Dagar kvar till startdatum!

Jag skulle tycka det var kul med lite statistik eller ivarje fall en match history. Jag har gjort några sådana framstötar tidigare.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: 7 Dagar kvar till startdatum!

Antemannen said:
Hur fungerar detta nudå?

Hur ofta förväntas man att göra inlägg?
Såhär va, antemannen, kolla upp tidigare spel. Annars riskerar du vara helt lost under första rundan. I arkivforumet finns alla tidigare spel. Kolla runt lite där.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: 7 Dagar kvar till startdatum!

Vimes said:
Jag skulle tycka det var kul med lite statistik eller ivarje fall en match history. Jag har gjort några sådana framstötar tidigare.
Det är väl bara att börja gå igenom alla tidigare spel och skriva ner deltagare och resultat.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: 7 Dagar kvar till startdatum!

Vicotnik said:
Vimes said:
Jag skulle tycka det var kul med lite statistik eller ivarje fall en match history. Jag har gjort några sådana framstötar tidigare.
Det är väl bara att börja gå igenom alla tidigare spel och skriva ner deltagare och resultat.
Jag håller på :gremsmile: Det är lite jobb, men det är inte omöjligt. De första spelen var värst, för där är det inte så tydligt när rundor slutar och så... och dessutom låg ett par viktiga trådar fortfarande i forumrollspel, flera månader efter sista rundan osv. De är dock färdiga och jag håller på med Feuflux spel nu. Håll till godo ett tag till så får vi statistik på allt. Funderade lite på ett poängsystem, men det skulle bli lite missvisande (vad är bäst liksom? Att bli utröstad är skitdåligt, men nattmord kan man ju inte rå för, och det är inte riktigt ett tecken på att man spelat bra heller, att överleva till slutet kan inte ge några poäng... då är det bara fraktionsvinst som genererar poäng (och utröstning kan generera minuspoäng möjligtvis. 2 p för vinst, -1 p för utröstning)

Hursomhelst: Jag håller på, så vänta ett tag så kommer ni få se det!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: 7 Dagar kvar till startdatum!

Recca said:
What are you doing with my thread? o.o'
Och nu är Mukwas tråd färdig. Den är frän men fyller ungefärligen lika stor funktion som det här inlägget i din tråd Recca.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: 7 Dagar kvar till startdatum!

Äsch. Jag skojade bara med er. Ni får gärna posta här.
 
Top