Nekromanti Varulv 666 (sista anmälning 20e april)

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Välkomna till Varulv 666. Spelet utspelar sig någon gång i en obestämd förgången tid. Temat anspelar på kristen mytologi och historia. Spelet är designat för mellan tolv och tretton spelare, så jag hoppas att vi kan få så många intresseanmälningar att vi utan problem når den här kvoten. Fler än så är förstås jättevälkomna utifall att vi behöver avbytare i absolut sista minuten. *Recca med en oväntad sportliknelse.*

På Mukwas inrådan är det preliminärt sista anmälningsdatumet den 20e april - det här går inte att missförstå men för att förtydliga: Starttid kommer någon vecka eller så efter sista anmälningsdatumet. Sista anmälningsdatumet är alltså fredagen den 20e april (preliminärt) och så tänker jag mig att man avslutar rundor på söndagar och onsdagar (dvs, de startar på måndagar och torsdagar). För att ni lättare ska kunna planera så säger vi att första rundan börjar måndagen den 23e april.

De här datumen är satta preliminärt men såvida inget oförväntat uppkommer så kör vi på det.

Anmälningslista (10 st):
Xyas
Vicotnik
!Paxen
Vimes
Konrad Konvalj
Spider Jerusalem
Mukwa
Unfair
LJSLarsson
Cassius
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
och så tänker jag mig att man avslutar rundor på söndagar och onsdagar (dvs, de startar på måndagar och torsdagar).
Tänkte du köra med avbrott mellan rundorna? Vanligtvis är det ju Sön-Ons, Ons-Sön eller samma för andra start- och stoppdagar. Nu ser det ut som att vi måste vänta en halv till en hel dag innan spelet drar igång igen. Mest nyfiken :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Mukwa said:
och så tänker jag mig att man avslutar rundor på söndagar och onsdagar (dvs, de startar på måndagar och torsdagar).
Tänkte du köra med avbrott mellan rundorna? Vanligtvis är det ju Sön-Ons, Ons-Sön eller samma för andra start- och stoppdagar. Nu ser det ut som att vi måste vänta en halv till en hel dag innan spelet drar igång igen. Mest nyfiken :gremsmile:
Jag tänkte avsluta rundan klockan 23.55 och påbörja den 0.05.

Nä egentligen tänkte jag att jag kör när jag hunnit räkna röster/hantera mord/förmågor eller vad det nu kan vara för nåt. Men man vet ju aldrig hur långt sånt där tar, tänkte jag.

Det är bra att du frågar. Att ha en halv dags mellantid vore ju rena tortyren i ett sånt läge som rundavslutning innebär.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag tänkte avsluta rundan klockan 23.55 och påbörja den 0.05.
Touché :)

Men man vet ju aldrig hur långt sånt där tar, tänkte jag.
Det går betydligt fortare om folk håller snattran i vrålis har jag märkt :)
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag ska erkänna att jag är lite nervös för Vicotniks framtida bedömning av mitt spel. Efter var och ett av de senaste spelen har han skrivit et utförligt och kritiskt referat. o.o'

Inte för att jag inte tycker han ska göra det. Det är jättebra, och intressant också, men jag är ändå nervös. :gremeek:
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Inte ska du vara nervös för det, det är väl bara onödigt och så hemsk brukar jag väl inte vara i min kritik? :gremtongue:
Men ja jag kommer som vanligt posta mina tankar efteråt som vanligt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag är egentligen mer nervös för hur mitt spel ska mottas. Jag kan säga att jag har försökt arrangera ett spel som står på egna ben vad gäller upplägget. Som inte kommer kännas så mycket som "ännu ett". Så du kommer nog få en del att kommentera på i slutet, Vicotnik.

Vidare funderar jag på att lägga in en regel om att alla röster måste ligga som ett svar på trådstarten för att räknas. På så vis skulle det gå mycket snabbare för mig att sammanställa rösterna på slutet av rundan och därmed spelet att starta på nästa runda igen. Tycker ni att det är ett rimligt krav?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Det kommer gå bra, Recca. Med tanke på att du antagligen är den spelare som är bäst på att på ett logiskt riktigt vis använda information i spel så lär du kunna koka ihop ett bra spel åt oss :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Man skulle ju va tvungen att skriva ett till inlägg varje gång man vill rösta. Alltså man skriver ett svar på nåns inlägg och motiverar sin röst och kanske även skriver Röst: Vimes och sen så får man copy/pasta [.b] Röst: Vimes [.b] i ett till inlägg som man gör mot startinlägget. Så himla krångligt blir det alltså inte.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Jo det blir det speciellt när det blir hets i slutet av en runda då finns det chans att man missar saker pga att man måste gå till första sidan och skriva in sin röst där.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Recca said:
Man skulle ju va tvungen att skriva ett till inlägg varje gång man vill rösta. Alltså man skriver ett svar på nåns inlägg och motiverar sin röst och kanske även skriver Röst: Vimes och sen så får man copy/pasta [.b] Röst: Vimes [.b] i ett till inlägg som man gör mot startinlägget. Så himla krångligt blir det alltså inte.
Personligen så anser jag att det fungerar bra som vi har kört hittills och ser egentligen ingen mening med att göra två inlägg för att lägga 1 röst.
Jag anser att tanken är god men att den inte bidrar till att förenkla spelet för nybörjare. Möjligtvis gör den spelet lättare för lekledaren att räkna röster, men ärligt talat så går det väldigt fort att räkna röster om man kör i platvisning (ctrl+f är din vän).
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Recca said:
Vidare funderar jag på att lägga in en regel om att alla röster måste ligga som ett svar på trådstarten för att räknas. På så vis skulle det gå mycket snabbare för mig att sammanställa rösterna på slutet av rundan och därmed spelet att starta på nästa runda igen. Tycker ni att det är ett rimligt krav?
Det låter inte orimligt. Men vill du göra det riktigt enkelt för dig så kan du skapa ett "BEKRÄFTA RÖST HÄR"-inlägg som första svar i tråden. Där måste man ha röstat för att ens röst ska vara giltig. Man får rösta flera gånger men diskussion i den deltråden undanbedes. Det är tänkt att man svarar där när man är mer säker på hur man skall rösta. Fram tills man vill visa hur man slutligen vill rösta är det bättre att visa det i diskussionen i resten av tråden, precis som det brukar göras.

Detta ger en stor administrativ fördel för dig om du temporärt byter till trådad visning. Alla bekräftade röster kommer vara längst upp och väldigt lättöverskådligt. Allt som krävs av deltagarna är att de bekräftar sin slutgiltiga röst åtminstone en gång innan rundan är slut. Det är inte allt för betungande, men kanske ovant.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tyr said:
lättöverskådligt. Allt som krävs av deltagarna är att de bekräftar sin slutgiltiga röst åtminstone en gång innan rundan är slut. Det är inte allt för betungande, men kanske ovant.
Mm.. Det skulle fungera. Men eftersom Mukwa fyllde i att man kunde använda ctrl+f för att söka i texten så känns det som att det blir jobb men inte farligt mycket jobb att köra som vanligt.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag håller med SJ och Vic. Det skulle bli för krångligt för deltagarna att hålla reda på om rösterna bestämt ska ligga på en viss plats. Det tar som sagt inte så lång tid att räkna röster med ctrl+f [röst:].

Mm.. Det skulle fungera. Men eftersom Mukwa fyllde i att man kunde använda ctrl+f för att söka i texten så känns det som att det blir jobb men inte farligt mycket jobb att köra som vanligt.
Kom ihåg att det här förutsätter att du använder dig av platt visning :) Annars kommer du inte kunna söka i mer än ett inlägg åt gången.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Mukwa said:
Jag håller med SJ och Vic. Det skulle bli för krångligt för deltagarna att hålla reda på om rösterna bestämt ska ligga på en viss plats. Det tar som sagt inte så lång tid att räkna röster med ctrl+f [röst:].

Mm.. Det skulle fungera. Men eftersom Mukwa fyllde i att man kunde använda ctrl+f för att söka i texten så känns det som att det blir jobb men inte farligt mycket jobb att köra som vanligt.
Kom ihåg att det här förutsätter att du använder dig av platt visning :) Annars kommer du inte kunna söka i mer än ett inlägg åt gången.
Jag har alltid kört platt visning. Jag tänkte att när ni började skilja på dem så tänkte jag att jag måste ha fel visningsmetod eftersom jag har default... <.<
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag har alltid kört platt visning. Jag tänkte att när ni började skilja på dem så tänkte jag att jag måste ha fel visningsmetod eftersom jag har default... <.<
Yay! Mystery solved :)
 
Top