Nekromanti Varulv 666 runda 6

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Runda 6
(som om inte just det antalet rundor var väntat!)

Utanför ladan åskar det än mer kraftigt. Blixtar slår fram och tillbaka. Någon måste ut ur ladan, och det illa kvickt! Tork Madas (Basenanji) galna ögon skriker att han är Guds utvalde samtidigt som han kämpar för att slita sig loss från era grepp om honom. Panikartat kastar han sig ut i stormen, skrikandes. "Gud, jag försökte! Jag försökte! Än är hoppet inte ute för oss! Ge oss en sista chans!" En vädjan finns i hans röst och plötsligt slutar det åska. Som om Gud hörde hans vädjan. Ni andra inne i ladan har dock redan bestämt er och ni stänger dörren om honom. Tork Mada lämnar er. Det hade förstås känts bättre att exkommunicera honom om han hade varit en demon. Basenanji var ingen demon, men han lämnar er nu.

Utan att ha lärt av era misstag vänder ni blicken in mot ladan och får se Konvar Blåklint fastspikad i ett blodigt pentagram på väggen. Xyas har lämnat er. Än finns det mörker bland er!

Vi tackar Basse och Xyas för gott spel!

Deltagare (Röda är ute ur spel)
Xyas
Vicotnik
!Paxen
Vimes
Konrad Konvalj
Tyr
Spider Jerusalem
Unfair
Ond bråd död
Cassius
Pilzeman
Basenanji

Denna runda slutar på torsdag kl 20:00
OBS!!! Avslutet kan komma att ändras när jag hört mer från Recca.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Aaargh!

Nåja, jag är ändå lite nöjd med att Tork Mada dog. Som en hämnd på hans tidigare förlagor.

Tack Recca, Mukwa och alla andra!

Jag gjorde vad jag kunde...lycka till i slutet!

:gremlaugh:
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Ja det var ju tråkigt det här. Jag slets mellan hopp och förtvivlan då Mukwa förberedde den nya rundan. Förtvivlan då rundan inte blev färdig snabbt och sedan hopp då rundan tog förvånandsvärt lång tid med så få deltagare.

Att xyas blev nattmördad är jag inte förvånad över, även om jag hoppats att det skulle bli jag om jag tog fel på Basse.

Snabba reflektioner. Basse var grön. Det innebär att hans förmåga var helt bonkers. Det troliga är att han siar Ragnar-ätten röda och att hans siande är helt värdelös. Faktum är att det kanske inte finns några häxor alls.

Spider siade Basse rött, vad säger du om det Spider?

Hur har ni båda siat, Spider och Cassius?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Basenanji said:
Aaargh!

Nåja, jag är ändå lite nöjd med att Tork Mada dog. Som en hämnd på hans tidigare förlagor.

Tack Recca, Mukwa och alla andra!

Jag gjorde vad jag kunde...lycka till i slutet!

:gremlaugh:
Jag är ledsen över det där Basse. Jag fick ett infall efter att ha läst runda 1. Med alla skumheter kring din roll är det en bragd att du tog dig så här långt. Bra spelat! Får hoppas att byn väljer rätt i slutänden så att Tork Mada kan få upprättelse!
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
JAG ÄR FAN HELT JÄVLA MÅLLÖS! VAD I HELVETE!

Men alltså ärligt talat, nu är det du, jag och LUCIFER kvar...
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Nu måste jag sluta vara uppe och gå och lägga mig. Vi fixar det här imorgon.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Cassius said:
Jag siade generellt och ett föremål har bytt ägare.
Hur är detta ens möjligt om varken jag eller Spider har några föremål?
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Nu vet vi förvisso inte om Spider har ett föremål. Mitt har inte flyttat, jag har funderat på de. Kan de vara möjligt att jag får reda på det i efterhand, alltså vad som skedde rundan innan? Det skulle förklara varför jag inte fick göra det i runda 1. Recca skrev inget om det. Inte heller i några av exemplena som hon till slut gav med sig så nämns det något om det. Är kvar 5 minuter till.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Cassius said:
Nu vet vi förvisso inte om Spider har ett föremål. Mitt har inte flyttat, jag har funderat på de. Kan de vara möjligt att jag får reda på det i efterhand, alltså vad som skedde rundan innan? Det skulle förklara varför jag inte fick göra det i runda 1. Recca skrev inget om det. Inte heller i några av exemplena som hon till slut gav med sig så nämns det något om det. Är kvar 5 minuter till.
Med det där insinuerar du ju att jag skulle vara varulven. Om jag skulle vara varulv så är ju Spider grön och varför skulle han i sådana fall ljuga om sitt föremål? Om förmågan gäller förra rundan så är den ju helt övermäktig. Tycker du det är rimligt att kunna sia ett föremål som stals förra rundan och därmed få reda på vem som stal det? Du sa ju själv att du kan sia ett föremål och se vilken spelare som blir bestulen och vem som stjäl det. Från spelare x till spelare y. Dessutom så har du inte en enda gång testat att sia ett föremål som blivit stulet. Det har alltid varit föremål som inte blivit stulna eller den sugiga generella siandet som inte tycks vara till någon nytta alls. Att sia föremål som inte blivit stulna är ju förvisso inte konstig, men det är konstigt att du har använt sunksiandet istället för att t.ex. se om du kan sniffa reda på stulna föremål.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Wow....Ja Jag siade Basse Rött.....Var helt övertygad att han var Ulv för det.

Men den här rundan siade jag Cassius han pingade rött för mig med.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Sunksiande, jag har frågat om "graalen" och det gav ingenting. Berlocken följde jag förra rundan, den rörde inte på sig. Rundan innan det bad jag om tips på hur jag skulle använda min förmåga tre gånger, ingen kommenterade eller svarade.

Jag tror förvisso fortfarande att min förmåga är en rökridå, att föremålen faktiskt inte spelar någon roll. Men det hela är jäääävligt skumt, det ska bli bra att få det uträtt när allt det här är över.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Spider Jerusalem said:
Wow....Ja Jag siade Basse Rött.....Var helt övertygad att han var Ulv för det.

Men den här rundan siade jag Cassius han pingade rött för mig med.
Big fucking suprise. Det skriker ulv över dig. Legat lågt och falskt siat i flera rundor. Att vi inte hängde dig förra rundan.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Cassius said:
Berlocken följde jag förra rundan, den rörde inte på sig. Rundan innan det bad jag om tips på hur jag skulle använda min förmåga tre gånger, ingen kommenterade eller svarade.
Förra rundan följde du din högaffel. Jag gav dig en chans förra rundan eftersom att jag tänkte att om du ändå var oskyldig så skulle vi tvingas välja mellan att rösta ut Basenanji eller Spider rundan efter. Efter att ha läst igenom runda ett så kändes det som 50/50, så istället så försökte jag ytterligare öka byns chans att vinna genom att först rösta ut Basenanji. Du är ju fortfarande mer röd än Spider, vi har chansat på Basenanji och du har nu blivit påkommen med att ljuga 2 gånger.

Röst: Cassius och denna gången är rösten permanent.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Tyr said:
Cassius said:
Berlocken följde jag förra rundan, den rörde inte på sig. Rundan innan det bad jag om tips på hur jag skulle använda min förmåga tre gånger, ingen kommenterade eller svarade.
Förra rundan följde du din högaffel. Jag gav dig en chans förra rundan eftersom att jag tänkte att om du ändå var oskyldig så skulle vi tvingas välja mellan att rösta ut Basenanji eller Spider rundan efter. Efter att ha läst igenom runda ett så kändes det som 50/50, så istället så försökte jag ytterligare öka byns chans att vinna genom att först rösta ut Basenanji. Du är ju fortfarande mer röd än Spider, vi har chansat på Basenanji och du har nu blivit påkommen med att ljuga 2 gånger.

Röst: Cassius och denna gången är rösten permanent.
Jag svarade hastigt och slarvigt eftersom jag som jag var stressad innan jobbet. Så du menar att du hellre röstar ut mig för att jag har varit virrig än någon som har siat falskt 1 gång och fått en byboh hängd pga det. Sen knappt deltagit i spelet. Spider har ju lyckats grymt bra med att bara försvinna från radarn. Något ni alla skrev om i runda 1 som ett solklart ulvpspel. Du ser inte skogen för alla träden.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Skicka PM om ni vill avsluta rundan!
Om ni vill avsluta rundan tidigare vill jag att alla ska vara med på det. När jag har fått in ett PM från var och en av er där det framgår att ni tycker att det är ok, så avslutar jag rundan.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Ifall ni andra vill avsluta rundan så kommer jag ju inte förhindra det. Men det är tråkigt ifall det ska sluta så här. Jag röstar alltså blankt.
 
Top