Nekromanti Vart skulle ni vilja spela? Möjliga spoilers

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Efter att ha fått ut lite information om vart ni spelar så ställer jag nästa fråga. Vart skulle ni vilja spela?

Vilka platser/länder/områden skulle ni vilja spela? Både som spelare och som spelledare. Vilken är platsen ni längtar efter att få spela i, men av olika anledningar inte har gjort än.

Själv så är en utav mina platser jag verkligen skulle vilja åka till och undersöka både som SL och som spelare är Radh-kamras ruiner. En annan är Adarlberget. Taupernas dal är också en plats jag vill besöka.
En utav mina spelare tjatar ständigt om Gorgontemplen i Mazenerträsken.



/Poseur undrar vidare på folks Eon-tankar
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Takalorr, Västmark, och sen allt som inte är Asharien med omnejd.
Min grupp har nästan uteslutande rört sig runt just Asharien och Soldarn med ett litet avbrott för en båtresa förbi Takalorr.

Det skulle vara grymt kul att se Mûhad, Gordrion, Thalamur, eller öht några av de mer exotiska områdena av mundana.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag när en konstant lust att spela i Stora Arkipelagen eftersom det min spelgrupp gjort av det stället är så ofantligt obeskrivligt godawesome.

Jag behöver bara bläddra lite i Thalamurmodulen för att bli sugen på att spela mer i Thalamur.

Sen älskar jag självfallet min spelgrupps Drunok också, men det känns inte riktigt lika spännande ur kulturellt hänseende som Övärlden, Thalamur och Mûhad.

En haremsintrigkampanj i Mûhad vore dock givetvis det allra bästaste...
 

Scullicon

Veteran
Joined
27 Mar 2011
Messages
44
Location
Göteborg
De flesta områdena väster om Sunariskogen är inte särskilt besökta för min del.
Någon plats i väst, Muhad kanske framförallt hade varit mycket intressant och annorlunda att spela.

Övärlden/arna överlag är ett något jag absolut skulle vilja delta i en större kampanj kring.

Takalorr skulle man oxå kanske dra ihop något kring, min första Eon karaktär var en misslyckad Tirak shaman, och har inte spelat tirak sen dess...
 

Boridus

Veteran
Joined
13 Mar 2004
Messages
106
I de mörka Damariska skogarna jagade av förtryckar staten.

En sjöfarar kampanj i arkipelagen

Ehbron känns lite lockande också...
 

bozar_UBBT

Warrior
Joined
21 Mar 2009
Messages
226
Location
Norrköping
Laowai said:
Takalorr, Västmark, och sen allt som inte är Asharien med omnejd.
Min grupp har nästan uteslutande rört sig runt just Asharien och Soldarn med ett litet avbrott för en båtresa förbi Takalorr.
This

Och episk kampanj i Menon-Aun men lutar till att jag själv får spelleda den.....
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Har inte spelat på flera år nu, men fick jag chansen skulle jag gärna spela i Thalamur eller Västlanden.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,085
Jargien och Västlanden. Synd att den förra modulen hålls gisslan i väntan på Eon4. Som det är nu får min spelgrupp trampa runt i Consaber till dessa moduler dykt upp.
 

baronMaxDurhal

Veteran
Joined
13 May 2012
Messages
17
Location
Stockholm
Thalamur, den modulen var helt galen inspirerande och lockande. Möjligheterna verkar vara så många och beskrivningarna så fascinerande, har redan förberett en del runt kampanjen så det kommer leda till den regionen förr eller senare i vår nuvarande kampanj.

Sen tycker jag Damarien är oerhört lockande, kanske just för det är så bra beskrivet utan att egentligen ha en världsmodul. Fantasin får springa fritt kring en region som känns som en rätt mörk och skrämmande plats.

Jag har också blivit rätt sugen på Caserion, då den visuella bilden av flytande stadsvarter och den graden av skumraskaffärer lät spännande, och cirefalierna alltid legat mig varm om hjärtat.

Sen håller jag nog med folk om att en avstickare åt väst skulle vara fascinerande, är sugen på att slänga in några tecken på att RP måste gräva upp några ruiner i västlanden men först navigera bland politiker, beduiner och ökenkrigare innan de hittar dit.
 

Kapten Thadd

Veteran
Joined
11 Apr 2012
Messages
12
Location
Skåne
Hmm...

Som spelledare: Thalamur och Kamor är väl främst de platser som lockar just nu. Har varit SL i äventyr som utspelat sig på dessa platser tidigare och det har varit en uppskattat omväxling (både för spelarna och mig som SL) från det som annars har varit standarden (Asharien och Consaber).

Som spelare: Thalamur, Damarien och Kamor. Då jag faktiskt aldrig själv har deltagit som spelare i något längre som utspelar sig på dessa platser vore det kul att spela där.
 
Top