Nekromanti Vart skulle du bosätta dig?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag vet var jag inte skulle bosätta mig...

...Lawrence Kansas. I alla fall inte om jag kommer dit under inbördeskriget. Troligtvis hade det blivit någon av de nordliga stater som alla andra svenskar bosatt sig i tidigare, eller någon närliggande storstad som Chicago.
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Hmm.. svår fråga... New York antagligen, "nära" och stort... Bra jobb vad jag vet... om vi nu snackar om för typ 100 år sen asså... för Sverige är ju knappast fattigt och svältande nu...

//Kanturi, som just fick reda på att Western har kommit in i SF-bokhandeln i GBG och jag ska köpa det i eftermiddag :gremsmile:
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Port Kad, The Rim
Min farfars systrar flyttade till Chicago och där gick det hyfsat bra för dem. Om jag hade varit journalist då, precis som jag är idag, hade en svensktidning i den där svenskbygden varit helt rätt.

Annars skulle det ha varit kul att flytta till Menlo Park och jobba för Edison.
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Jag och min sambo är rörande överens... New Orleans.... Vacker stad, skönt klimat, mycket vampyrer :gremgrin:
Tänk en vampyr som bränner en hel del blod för att bli snabbare och en rejäl colt pistol i Hollywood hölster... Släng dig i väggen Lucky Luke... Han kanske är en vampyr :gremconfused:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
"Mmm lycka till med att hitta vampyrerna du :gremtongue:"
Går alldeles utmärkt om du spelar <u>western</u>spelet Deadlands..

/Han som dock tror de ändå är svåra att hitta
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Kan man? Vad coolt :gremtongue: Lär man sig att se världen på något speciellt sätt om man spelar det spelet så att man kan hitta vampyrerna :gremwink: :gremgrin:


Förövrigt så är jag tveksam till att Deadlands fanns under 1800talet vilket gör det svårt för dem att hitta eventuella vampyrer i 1800 talets new orleans :gremwink:
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Jag kom att tänka på filmen Drömmarnas Horisont (Far and Away) där Tom Cruise och Nicole Kidman desperat ska nå fram först till en schysst idyllisk liten jordlott för att muta in den. Tompan och skurken rider dit i flygande fläng och börjar fajtas om den när de når fram, på det där snygga sättet man bara ser med schysst koreografi och dyrsnygga filmstjärnor.

Nåja, när den vilda och estetiska fajten avgjorts och vinnaren vänder sig om för att sätta sin flagga i jorden, då vill jag stå precis där, lönnfet, fånleende och oestetisk med min skabbiga mulåsna och precis placera min egen flagga i marken och norpa stället från de jäkla hollywoodfånarna som har tillräckligt redan!

Ja, och så för att där såg rätt mysigt ut.

/Joel - för mycket TV?
 
Top