Nekromanti Vart hittar man Spindeltroll?

Boldtaar

Warrior
Har en grupp som börjat spela äventyret Diamantäpplet. I slumpmötes tabellen finns det något som heter Spindeltroll. Attributerna och färdigheter finnns med i äventyeret. Men jag kan inte hitta någon mer informatin om trollen i monsterboken (varken nya eller den gammla).

Så är det någon som vet vart jag kan hitta mer info om Spindeltroll?

Marcus J

Hero
Jag tror inte det finns. Jag hade samma problem när vi började spela diamantäpplet. De har ännu inte stött på något spindeltroll så jag har inte haft det problemet än.
Är det någon annan som vet? Det är väl CJS som skrivit det så om han fortfarande läser här så kanske han kan förklara vad han menar.

/Marcus

Big Marco

Vampyrchef
Re: Vart hittar man Spindeltroll? (lätt spoiler)

Dan Johansson är skaparen av Diamantäpplet. Spindeltroll håller till Västmarks träsk och är så gott som unika där.

DeathJester

Veteran

Ok.. vad ÄR ett spindeltroll? Ett troll? Som gillar spindlar?

Jade

Warrior
Mig veterligen så finns det ingen direkt, "officiell" info om dessa så kallade spindeltroll. (Diamantäpplet inte inräknat)
Meningen är nog att de dyker upp i Bestialiska folk, dit troll-texterna flyttats (de var som bekant inte med i Monster i Mundana).

Så, hitta på själv vad spindeltrollen är för några filurer, eller hoppas at BF kommer snart. :gremcrazy:

Hjalle

Swashbuckler

Själv föreställer jag mig spindeltrollen som ganska små troll, bara omkring två meter långa, med långa, smala och seniga armar (ändock med stor styrka), och en smidig, senig kropp. Skinnet är mörkt gröngrått, ögonen stora och klorna långa. De jagar fisk, små apor, kryp och fåglar, ibland till och med små träsklevande krokodiler.

Så föreställer jag mig dem. :gremsmile:

-Hjalle, informerar.