Nekromanti Vart finner jag dessa pennor?

Joined
6 Jun 2001
Messages
21
Heyya.

Jag har köpt en Crystal Caste battle-mat att använda när vi ska spela Dungeons & Dragons, problemet är att pennorna som tillverkarna rekommenderar att använda verkar omöjliga att få tag på i Norden.

Jag är ute efter: Steadtler Non-Permanent Lumocolor 315 men dom finns inte att köpa i Norden verkar det som. Jag har försökt köpa dom via Amazon men dom får inte skickas till Sverige.

Någon där ute som kan hjälpa mig innan jag blir galen. :/
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,954
Location
Nordnordost
"Det är väl helt vanliga OH-pennor?" tänkte jag... men OH-pennorna är permanenta och heter 317. Men då finns ju märket som sådant i landet iaf. Har du kollat med din lokala pappershandel?
 
Joined
6 Jun 2001
Messages
21
Mhm, jag har varit hos pappershandeln dom hade aldrig hört talas om dom. Försökt maila runt till ett tiotal affärer utan större lycka. :/
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,954
Location
Nordnordost
Nå principen för att hitta den butiken lär vara giltig ändå. Googla efter:
lumocolor 315 site:.co.uk

eller site:.se om du har tålamod
 
Joined
6 Jun 2001
Messages
21
Gjort det i två dagar nu, tror att Steadtler Nordic inte tillåter att sälja den typen av pennor i Norden. *Sigh* kul att ha en matta som man inte kan använda. :/
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Är du säker på att dina problem inte endast härrör ur att du konsekvent stavar Staedtler fel? Jag har inte provat, alltså, men det brukar ju kunna ställa till sökningar.

Förresten borde det ju knappast vara helt uppslukande viktigt vilket exakt pennmärke du använder. Vilka ickepermanenta pennor som helst borde väl fungera? Whiteboardpennor eller något.

[Edit: nu provade jag, och, vafan, Amazon UK har dem ju: Här, rentav?]



/Feliath — Audaces fortuna etcetera
 
Joined
6 Jun 2001
Messages
21
Jag har provat säka på Lumocolor 315 (Och även Lumicolor en del tror det heter.) utan större framgång, dessutom varnar dom för att använda Whiteboard-pennor då dom är "dry erase", använder man det på mattan så går det inte bort.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,118
Location
Tindalos
Du är skyldig mig en glass...

Corporate Express har dessa pennor. Kolla deras hemsida som är lite knölig. Du kan kolla i deras katalog där.
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Wait, what?

Missade du att jag gav en länk i mitt inlägg? Jag trodde jag var snabb nog på att editera dit den. Nå ja, kolla igen i alla fall; du kan köpa pennorna på Amazon UK.



/Feliath — rapid like sloth, quickest animal
 
Joined
6 Jun 2001
Messages
21
Re: Wait, what?

Varken Amazon USA eller UK skickar till Sverige. Det första ställena jag kikade på.

Din länk:
Delivery Restrictions: This item can only be delivered within the UK
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Bollicks

Varken Amazon USA eller UK skickar till Sverige.
Jo, i allmänhet gör de det. I just fallet med pennorna var det ju däremot inte möjligt av någon anledning, nej.
Men, skam den som ger sig! www.bigtreepens.co.uk skickar non-permanent lumocolors till Sverige, det har jag just kollat själv, så prova där istället.

Eller för all del, sök på »vattenlöslig« på www.mattonbutiken.se.



/Feliath — det gick rätt bra att söka ändå
 
Joined
6 Jun 2001
Messages
21
Re: Bollicks

Ja jo, köper det mesta via Amazon, syftad epå pennorna i detta fallet. :gremlaugh:

Fick just reda på att jag kan köpa pennor via en rollspelsbutik där jag köper en del spel. Tack så mycket för hjälpen. :gremtongue:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
De lär ju finnas lite överallt i olika kontorsbutiker, men jag vet att Goblin Games har pennor som funkar!¨
/T
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Pennorna som jag använder till min sådana matta köpte jag på Åhlens. De hette Faber-Castell Flipchart 56. Icke-permanent, Vattenbaserad, icke-giftig, vattenlöslig står det på.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Inte inne på varken D&D eller battle-mats, om jag säger så. Men jag antar att du vill kunna rita och kladda på mattan och sedan torka bort det. Antar att mattan är gjort av någon sorts plast eller så...?
Hittade detta när jag kollade efter pennor som lätt går att sudda ut:
Lättborttaglig tusch!
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,435
Tyvärr har vi just nu slut på svarta pennor :gremfrown: (du köpte nog den sista och sedan fick vi in fel färger i vår senaste leverans). Jag har köpt likadana pennor på Wettergrens tidigare och vet att likadana också fanns i materialrummet hos ett hyfsat stort svenskt IT-konsultföretag som jag har arbetat mot. Borde snott några när jag var där sist...
 
Top