Nekromanti Vart fan tog han vägen?

Lord Krooak

Veteran
Joined
23 Sep 2000
Messages
71
Location
K-holm
Om alver och deras lite udda död. Om man dödar en alv, det skvätter blod överallt, och liket försvinner. Men vad händer med blodet? är det kvar eller?

//en liten groda
 

skildran

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
71
Location
Stockholm
Om man dödar en alv kommer han inte att tyna bort, det är bara om han självdör som han till slut gör det. Alver som man dödat begraver man enligt någon flummig tro man anser sig vara anhängare till, i alla fall om det finns något kvar att begrava. Tror jag iallafall.

[color:white]Skildran</font color=white>
[color:white]www.offplanet.net/skildran</font color=white>
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Om man dödar en alv kommer han inte att tyna bort, det är bara om han självdör som han till slut gör det. Alver som man dödat begraver man enligt någon flummig tro man anser sig vara anhängare till, i alla fall om det finns något kvar att begrava. Tror jag iallafall.

Stämmer.
Jag kommer ihåg att jag drog en parallell här en gång till Jedis (drog Krille samma parallell när han skrev modulen?), de lever ju också länge och dör genom att "försvinna".

Däremot så har det ju visat sig att inte alla jedis försvinner när de blir nerhuggna (Obi-Wan försvann ju men inte Qui-Gon Jinn...), precis som alver... /images/icons/smile.gif

/Emil
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
*Tsk tsk tsk* Kan ni inte era alver?

En alv som dör tonar alltid bort...förr eller senare.
Ju äldre alv desto snabbare borttoning.
En död alv bränns, inte begravs.

Bra så?

- Lycofil
 
Top