Nekromanti Vart är tärningsslumparen?

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Vart är tärningsslumparen? (ändrat)

här är en jag skrev en dag när jag hade tråkigt, skriv typ 1t20+3 eller 47d139-47 i rutan och tryck på knappen.

http://anders.rutek.net/tarning.php

ändring: om det finns intresse kan jag snygga till den eller göre en nedladdningsbar verre eller ge er kåden eller vad som helst, bara säga till.
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Otroligt bra grej!

Det där var nog en av de mest använbara internetprogrammen som jag har sett på länge. Helt outstanding, man! En nedladdningsbar version skulle lugnt vara århundradets bästa pryl. Fatta hur praktiskt att ha den med sig i sin PalmPilot(TM)!

/Duddmannen
:gremlaugh:
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Otroligt bra grej!

kan jag fixa, hur vill du ha den? som ett office-dokument med macron eller som en htmlsida med javascript eller som ett fristående program eller något helt annat?
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Re: Otroligt bra grej!

Om det går att fixa som ett fristående program under windows så vore det absolut bäst. Då skulle man nämligen kunna köra det i ett sepparat fönster brevid alla andra man har igång vid karaktärsskapande med mera.

HTML-sida med Javascript är en klar 2:a i så fall, principen att kunna ha ett sepparat fönster igång med endast tärningsrullandet är väl det jag helst skulle vilja ha.
:gremsmile:
/Duddmannen
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Re: Vart är tärningsslumparen? (ändrat)

Trevlig liten sak, men den verkar inte funka helt korrekt; när jag skrev 1T10 + 3 så fick jag resultatet 1 ett antal gånger. Som jag har förstått det så är koden inte speciellt svår utan kan programeras in i en dyrare version av en miniräknare (en i min grupp gjorde det när vi glömt tärningarna, hajjar ni om jag blev impad).
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Re: Vart är tärningsslumparen? (ändrat)

Trevlig liten sak, men den verkar inte funka helt korrekt; när jag skrev 1T10 + 3 så fick jag resultatet 1 ett antal gånger.

Om du använder mellanslag så verkar han klippa det du skriver in efter det, dvs "1T10 + 3" = "1T10". Om du däremot skriver "1T10+3" så funkar det fint.

Som jag har förstått det så är koden inte speciellt svår utan kan programeras in i en dyrare version av en miniräknare (en i min grupp gjorde det när vi glömt tärningarna, hajjar ni om jag blev impad).

Har man en avancerad miniräknare så är det ingen konst att göra tärningsprogram. Inget går dock upp mot riktiga tärningar... däremot så har jag skrivit ett turordningsprogram på min miniräknare som sparar massa tid i strider.
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Inte mer? *skryt* [½ OT]

Vaddå, tärningar i miniräknare, det är väl ingenting. Detta är vad jag programmerat till min, kan tilläggas att det mesta är anpassat til DoD4:

Alla vanliga tärningar
Ovanliga tärningar i olika antal, ex 9T17
Upp till 56 T20 slag på en skärm
Träfftabell, både med slumpkast och att kolla upp ett visst värde
Vapentabellerna med automatisk skadeslumpning + de vanligaste skadebonus slagen
Grundegenskaps-inköps-räknare
"Vad kostar det att höja FV från A till B?" räknare
"Hur högt kan jag höja från FV A med B st EP?" räknare
Skilld FV-höjningsräknare som både klollar vad det kostar och håller reda på hur många EP man har kvar
Initiativslagshanterare


Alltsammans är skrivet i både BASIC och assembly för TI-86, detta betyder att det endast fungerar till TI-86, men det som är skrivet i BASIC är ganska enkelt att konvertera till andra TI räknare, och om man har tid och kunskap kan man också konvertera assembly programmen, det är inte så svårt, bara man behärskar Z80 assembly...

Om någon är intresserad så kan de ju PM:a mig.
 
Top