Nekromanti Varken (varulvsspelet Arken)

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
På forumsfesten hos Recca för några veckor sen så kom jag på ett varulvsspelsuplägg som jag vill testa på.

VArken: för att överleva katastrofen så har en grupp djur tillverkat en ark. Problemet är dock att en grupp rovdjur väldigt gärna vill komma med på båten, men då dom inte kan hålla sig ifrån att äta upp dom andra djuren så har dom blivit bannlysta.. Vilket inte hjälper så mycket, då dom återvänder förklädda. Förvänta er ett nedskalat spel där taktik och social förmåga (förhoppningsvis) ger mer än rykten och magiska förmågor.

Skriver detta på mobilen just nu, återkommer med mer detaljer senare.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag kan tänka mig att vara på men det beror helt och hållet på när det blir av.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
!Paxen said:
Recca said:
Efter jul, hoppas jag.
Jag kan säga det nu att det blir under 2013. Vill främst se om det finns ett intresse.
Check. Då är jag med! Här jävlar ska det varulvsspelas!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Vicotnik said:
Jag kan tänka mig att vara på men det beror helt och hållet på när det blir av.
Detta.

Se till att ha med kor, så kan inte Xyas hålla sig borta heller :gremlaugh:
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Brynolf said:
Vicotnik said:
Jag kan tänka mig att vara på men det beror helt och hållet på när det blir av.
Detta.

Se till att ha med kor, så kan inte Xyas hålla sig borta heller :gremlaugh:
Heh :gremsmile: Men det beror på när det blir. 2013ns första två månader är ganska uppbokade för mig.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Precis just nu känner jag att det gärna får dröja lite. Men om nån månad kommer jag nog vilja spela igen. <.<
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
7 januari har jag kommit fram till att jag kan starta spelet. Detta betyder att vi har över en månad att vila oss och planera in sjukdomar.

I motsats till andra varulvsspel så kommer inga deltagare att bli utröstade från spelet och inga kommer nattmördas. Detta betyder att alla deltagare kommer att vara med i spelet från start till slut! Jag funderar även att skapa superkorta rundor på max 2 dagar.

Då spelet är under uppbyggnad så kan flera av dessa saker ändras. Återkommer senare för mer information.

Maxtaket för spelare sätter jag på 10 just nu, om det är fler som är intresserade så kan jag möjligen ändra på det, men jag sätter hellre ett par deltagare som reserver.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
!Paxen said:
7 januari har jag kommit fram till att jag kan starta spelet. Detta betyder att vi har över en månad att vila oss och planera in sjukdomar.
Ditt spelupplägg låter spännande Paxy. Men jag är faktiskt inte säker på att jag kan vara med i januari. Jag ska lägga fram min uppsats den 24:e, så risken är att jag ligger i fosterställning och gråter större delen av månaden. Sätt mig som reserv.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
!Paxen said:
7 januari har jag kommit fram till att jag kan starta spelet. Detta betyder att vi har över en månad att vila oss och planera in sjukdomar.
I början av januari är jag i sluttampen av mina studier, så jag får tyvärr tacka nej.
Jag får nöja mig med att lurka genom rundorna istället. :)
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag är inte det minsta sugen på ulvaspel just nu faktiskt så sätt mig som reserv, Paxen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jag bestämmer mig också för att stå över ett tag framöver. Det beror inte (bara) på att Recca avstår, utan på att jag har jäkligt mycket fram tills jag är klar med skolan.

Jag skulle gärna se att du sköt fram spelstarten till februari eller något däråt, då kommer säkert varulvssuget ha smugit på folk igen.
 
Top