Nekromanti Vargtimmen - Nytt Äventyr

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Riktigt snittsigt äventyr ! Efter at ha läst det så känns det som det är "enkelt" men ändå lite klurigt ! :gremlaugh:
Jag parkerar detta äventyr till min att-spela-lista !

/ Johan K, som varit ute & julhandlat lite.
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Det var ett väldigt vackert och trevligt litet äventyr.

Medan jag läste det kom jag att tänka på vad som skulle hända om en av rollpersonerna är magiker. De säger ju att de skulle mörda den stackars (vid det tillfället oskyldiga) magikern och hans barn bara för att fadern var magiker. Förmodligen slutar då äventyret i att magiker-rollpersonen visar dem fingret eller i alla fall inte hjälper dem.
Sannolikheten att någon är magiker i en spelgrupp är ju ganska stor.

Oh well. Det funkar ju bra om rollpersonerna tror på gave t.ex. :)
 

Franz_UBBT

Veteran
Joined
2 Sep 2004
Messages
8
Location
Svalöv
Hejsan!
Som författare till äventyret så tänkte jag svara.

För det första är jag riktigt glad att höra att ditt intryck av äventyret är bra:)
Det är sant som du säger att det kan bli ett problem om en av rollpersonerna är magiker, men å andra sidan kanske det kan bli ett intressant moraliskt dilemma? Å ena sidan så tycker magikern att det är fruktansvärt och förkastligt att Worge behandlades såpass illa, men å andra sidan är det kanske nödvändigt att döda honom nu då han har ihjäl oskyldigt folk? När jag testspelade äventyret var det en magisker bland rollspersonerna och hans kluvenhet inför uppdraget kryddade spelkvällen otroligt mycket snarare än förstörde den :gremsmile:
 

Franz_UBBT

Veteran
Joined
2 Sep 2004
Messages
8
Location
Svalöv
Vad roligt att du gillar äventyret! Hoppas att det inte drar ner spelupplevelsen att äventyret är ganska enkelt. Jag kände att jag ville göra ett äventyr som är väldigt enkelt och där inget stör huvudhandlingen men som gjorde det lätt för spelledaren att själv placera in sidospår om han kände för det.

Om du känner att du orkar så vore det riktigt roligt att få höra hur det funkade att spelleda äventyret när du gjort det :gremsmile:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Om du känner att du orkar så vore det riktigt roligt att få höra hur det funkade att spelleda äventyret när du gjort det
Hehe !
Ja, det kan vi ordna. Bör ju inte vara så svårt att dra ihop nått till dig. :gremlaugh:
 
Top