Varulv Vargbruari - en guide [En anmälningstråd]

Hägerstrand

För sexig för att vara bybo
Vargbruari - en guide

Något alla bybor får vara med om någon gång är nattmord, som står för att man blir mördad - PÅ NATTEN. Februari är månaden då absolut flest nattmord tas ut, speciellt på bybor. Här går vi igenom de vanligaste dreven, tipsar om ursäkter som är bra att ha i bakfickan och hur du kan minska risken för att du själv skulle råka bli ulv.

Vanliga anklagelser i februari

Under vintern när man är inomhus mycket exponeras man lättare för ulv och vargar. Bybor kan lätt smittas på puben eller i Paris. Några av de anklagelser som normalt sprids mycket i februari är:

• Varför frågade du om reglerna?
  • Är det ulvigt att lågflyga?
  • Är du ulv eller?
  • Ni skriver för mycket i R1!
  • Vinterkräksjukan
Det är inte ovanligt att bybor utsätts för anklagelser som avlöser varandra och är anklagade under en längre tid.

Vilka ursäkter är bra att ha i bakfickan?

Beroende på vad för anklagelse ni drabbats av behövs olika motargument. Om man saknar olika argument kan man falla tillbaka på den gamla godingen "det där säger du bara för att du är ulv"

---

Okej Hägerstrand, fyndigt, men vad är egentligen grejen med ditt spel?
Vargbruari betyder SPELA MYCKET ULV! Flera spel på samma månad! Ett spel i veckan! SJUKT!

Skärp dig, jag har inte tid att spela fyra ulvspel på en månad!
Det är det fina, det är småspel med deltagargräns, så det lottas vilka som är med i varje spel! Så länge vi får ihop minst 12 spelare (och visst gör vi väl det? Annars blir det något slags reservspel istället :( tråkigt)

Okej men då måste jag få välja vilka veckor jag får vara med och spela, för den 14:e februari har jag och min respektive en väldigt personlig och unik tradition där vi ger varandra nallebjörnar med tryck på magen, och om jag spelar varulvsspel den kvällen så kommer jag bli tvungen att sova i badrummet till nästa februari.
Nä. Det lottas. Men det är en annan bra grej med vargbruari: Flera spel betyder att det är lite lägre prestige på de individuella spelen. (Kanske? Det här är ju trots allt första försöket)

Hmm.. okej, kanske då, men jag vet inte...
Om vi fixar en kul läktarchatt då? För alla som inte blir uttagna till veckospelet?

Ge mig ett till bra argument!
Den där störiga @Hägerstrand är SL, så man slipper hans jävla anklagelser hela tiden i det här spelet.

Okej, du har övertalat mig. När börjar vi?
Februari!

Anmälda:
@Vimes
@Anthrox
@Sidd
@Brynolf
@StradhLestat
@Octagonal
@fjodorsenuba
@Basenanji
@BiobunkerVII
@Impetigo
@Sysp
@Big Mama

Last edited:
Jag förutsätter att det kommer publiceras någon form av maratontabell i slutet av månaden
100%

Och om det är för jämnt mellan toppspelarna får det bli ett sista tie breaker-parti i slutet på månaden där de är på olika lag (nä, det är en dålig idé, men resultattabell över vargbruari utlovas)

Undrar om ett kaos-upplägg verkligen passar mig? Ska anmälan göras redan nu i januari för februarispelet…? Är det minst 12 spelare per spel? Hur lågflyger man? Hur skriver man för mycket?

Äh jag rullar 1T20…och slår perfekt slag!

Jag chansar på att anmäla mig nu när inte Hägern är med å klipper mig till slut😇

Hej, jag har sett (delar av) ett avsnitt ”Förrädarna” på TV4! Det funkar ungefär som ”Robinson”, man har utröstningar och så.

Ska vi testa? Jag är på!

(Ps. Om du undrar vad ”Förrädarna” är för något kan du alltid kolla in något avsnitt på Tv4! Eller så kanske det finns ett klipp på Youtube som du kanske kan kolla in!)

Jag är fetpå @Hägerstrand kan du sättarejippå att ja e! ALLA VECKOR! ALLA VECKOR FRAM TILL PÅSK!!! 🎉🙏🤩🔥

Last edited:
Jag är med!

Kommer jag och @Impetigo vara med i samma minispel?

Eller kommer vi behöva göra upp i finalen sista veckan?
Det är svårt att ansvara för er rivalitet utan att kompromissa på spelets integritet, men om du swishar en femhundring så garanterar jag att ni både hamnar i samma spel och på olika lag.

Fixar ett prisoners dilemma-spel enbart för @Impetigo och @Octagonal
jag kan skriva reglerna

ett lag är ulvar - ni har inga förmågor
ett lag är bybor - ni har inga förmågor

alla spelare har en röst, den skrivs enligt vedertagen standard
vid lika avgör först lagda röst

alternativ 2
ett lag är ulvar - ni har ett nattmord per natt
ett lag är bybor - en av er är väktare och kan väkta en spelare varje natt, kan inte väkta samma spelare 2 rundor i rad

alla spelare har en röst, den skrivs enligt vedertagen standard
vid lika avgör först lagda röst

Du kan också ha med den nya heta grejen inläggstak

Jag tror inte @Impetigo törs vara med faktiskt och så måste han nog se till humrarna och så där.

Det är mycket med humrarna.

I februari?! Detta är ju nästan anstiftan till tjuvfiske!!

Eller ”stamp mot tjänsteman” som mina barns musiklärare kallade det när jag mailat vicerektorn om min oro över sagda musiklärares psykiska mående.

But that’s neither here nor there antar jag.

Jag anmäler mig!

Back