Varulv Vargbruari 4 Knäckande gryning: Runda 3

Efter alla grattissånger och lite startflams så var det diskussioner om outanden. För övrigt egentligen rätt dött i tråden: egentligen inget som var nåt problem för de tre ulvarna att lurva runt i.

Vi var alla överens (förutom tokOcta) om att Siaren skulle vänta å göra en Snajpoutning sista sekunderna i R1. Strad ville vänta en runda till.

Det var dock rätt hårt tryck från flertalet spelare att det skulle outas Väktare. Där satt jag med ryggmärgstänket att som Väktare ska de dolt mest försöka Väkta grönaste bybor.

Då kommer Anths post R1: 294

Anth skriver:

”Själv är jag svagt för en outning av väktarna, helst i symbios med drevande som föreslaget ovan. Det hade varit lite ballt ifall en av väktarna kunde outa nu, och den andra väktaren var dold och väktade den outade men jag tror det är lite av en pipe dream att få till. I tredje hand tänker jag att det vore bra med en tydlig outning av väktarna i god tid innan rundan är slut. För jag tycker det primära med en outning av väktarna ska vara att pseudoväkta siaren genom att ställa sig framför pistolen. Därmed tycker jag inte att vi ska hålla på med en stressbajssnajppostning denna rundan, utan i så fall nästa för att skydda siarens outning…

Det fetstilade tog jag fasta på.

Därav outade jag.

Jag såg alltså framför mig ett scenario där jag lockade ulvarna till att kanske försöka Nattmörda mig i stället för att jaga Siaren.

Precis som att andemening var: ”…det primära med en outning av väktarna ska vara att pseudoväkta siaren genom att ställa sig framför pistolen”.

Sen så fick jag ulvskit på mig för att jag fammelskriver om att läsa PM. (Det kan vi ta i eftersnacket😇)

Jag vill påstå att det inte var nåt konstigt med att outa.

Varken för en bybo eller ulv.

Det konstiga tycker jag sen är att fler kliver fram som Väktare.

Det var ingen som såg nån vitts med att outa den andra Väktaren förens sista sekunderna.

Det var ju tom viktigt att den andra Väktaren följde sistasekundenSnajpplanen. För då hade vi gett ulvarna huvudvärk.

Sysp, slänger iväg en röst på flyttgubben Basse (rätt väntat mål för ulvar) och går offline för att slippa kaoset när den tredje Väktaren helt väntat ska ska kliva ut ur garderoben.

Här hade ju ulvSysp rejält med otur med det är just Basse som påstår sig vara Väktaren.

Där har vi då 3V-stalemate.

Då har vi även Strad-Siar-bus i fullt spel så allt blir redigt rörigt.

Dagen efter kliver Anth ut ur Kanindimman som Siare och deklamerar att Basse är grön (pga misslycka Siande).

Nu visar det sig alltså att Basse som var 3a i Väktaroutningen var bybo (ja Basse vi var alla väldigt förvånade) vilket var 5x strålande.

Jag fick med 1 post av Anth 5 spelares färg: Strad, Ant, Impe, Basse, Sysp.

Ja ni kanske fattar varför jag var så busglad sista timmen när allt landat rätt med drev osv för hela liret.

Jag klev fram som Väktare med en tanke.

Basse var tvungen som bybo att kliva fram å påpeka att en av 3V var falsk.

Jag vill påstå att det 2:a Väktar -claimet var det svagaste.

Röst: @Sysp

Back