Varulv Vargbruari 4 Knäckande gryning: Runda 2

Jag är siaren!

Stradh är ju helt full av sin egna ulvdynga, men det visste nog många av oss redan. Det finns liksom inget vettigt i hans outande någonstans. Så Stradh är ulv nummer 1. Som jag skrev i förra rundan kändes det som att han satte upp en massa vinbägare för att bråka med ulvpolare, och det var därför han ville skicka signal på att han ville rösta ut Sidd. Det fick jag bekräftat i samma sekund som han outade.

Vilket då leder till att Sidd är ulv nummer 2. Sidd har haft ett tveksamt claim från första stund, med många tveksamheter bakom. Och skuggboxningen med Stradh var vad som avgjorde det för mig för han ovanstående, och gav Sidd gott om sus-poäng. Men det fanns fler än en osäker väktare på brädet. Min piece de la resistance kom ju dock när jag fick meddelat från Häger att mitt siande inte gick igenom, för det innebar att någon av väktarna väktade mig. Och när rundan så startade frågade jag väktarna vem fan det var som kasta, och lo and behold. Basse visar sina rätta färger. Alltså gröna. Alltså Basse är en av väktarna!

Så i princip hela den här rundan har jag suttit och glott runt för vem som skulle vara den tredje ulven, och försökt kasta lite håningsfällor här och var för att se vilka, var och hur ni reagerar.
Nu kanske jag har gått händelserna lite i förväg här, eftersom Impe sitter och skjuter hål i Brynolfs plan, så vi kanske behöver spela lite till ändå.
Men.
Stradh outade Impe som RÖD, vilket för mig kändes som ett konstigt vinbägarval. För visst finns det ingen situation där Stradh skulle passera genom det här som en pålitlig siare? Är siaren död kommer läktaren avslöja honom. Är siaren i liv kommer siaren outa och han avslöjas. Jag funderade långt och länge på om jag skulle låta det gå till time med Impes utröstning, ifall det är en ruse för att gröna ulvImpe, men det känns så jävla konstigt. För även om vi röstade ut ulvimpe skulle inte Stradh vara en pålitlig väktare ändå.
Alltså är jag 85 % säker på att Impe är grön.
Och Octa har jag hållt som grön från hans första post typ.
Och fram tills jag började skriva den här posten var jag säker på att Brynolf var grön. Nu är jag inte lika säker längre. Har varit mycket itll och från från Brynolfs sida.

Vilket slutledningsmässigt hade lett till att BM skulle vara tredje ulven.

Men nu kanske vi får ta ett nytt tag med den tredje ulven iaf, men nu är det ute iaf.

Letsa play some mooore varulvsspel 🥰

Jag tänkte att det borde vara du nu när Brynolf helt verkade avsäga sig siarrollen!

Gott så!

Jag trodde verkligen att Basse var ulv men det är ju otvetydigt det du lägger fram så där ser man.

Vargör du håller Octa som grön förstår jag doxk inte alls.

Gröna:

Anthrox
Basse

Sysp

BM
Octa
Brynolf

Sidd

Stradh

Sen behlver jag nog få förklarar igen varför det med nödvändighet är Sidd och inte Sysp som är ulv men det är ju stor skillnad i deras ulvighet så här långt hur som helst.

Just det. Sidds ”09.30” är misstänkt. Occham säger ulv.

Jag är siaren!

Stradh är ju helt full av sin egna ulvdynga, men det visste nog många av oss redan. Det finns liksom inget vettigt i hans outande någonstans. Så Stradh är ulv nummer 1. Som jag skrev i förra rundan kändes det som att han satte upp en massa vinbägare för att bråka med ulvpolare, och det var därför han ville skicka signal på att han ville rösta ut Sidd. Det fick jag bekräftat i samma sekund som han outade.

Vilket då leder till att Sidd är ulv nummer 2. Sidd har haft ett tveksamt claim från första stund, med många tveksamheter bakom. Och skuggboxningen med Stradh var vad som avgjorde det för mig för han ovanstående, och gav Sidd gott om sus-poäng. Men det fanns fler än en osäker väktare på brädet. Min piece de la resistance kom ju dock när jag fick meddelat från Häger att mitt siande inte gick igenom, för det innebar att någon av väktarna väktade mig. Och när rundan så startade frågade jag väktarna vem fan det var som kasta, och lo and behold. Basse visar sina rätta färger. Alltså gröna. Alltså Basse är en av väktarna!

Så i princip hela den här rundan har jag suttit och glott runt för vem som skulle vara den tredje ulven, och försökt kasta lite håningsfällor här och var för att se vilka, var och hur ni reagerar.
Nu kanske jag har gått händelserna lite i förväg här, eftersom Impe sitter och skjuter hål i Brynolfs plan, så vi kanske behöver spela lite till ändå.
Men.
Stradh outade Impe som RÖD, vilket för mig kändes som ett konstigt vinbägarval. För visst finns det ingen situation där Stradh skulle passera genom det här som en pålitlig siare? Är siaren död kommer läktaren avslöja honom. Är siaren i liv kommer siaren outa och han avslöjas. Jag funderade långt och länge på om jag skulle låta det gå till time med Impes utröstning, ifall det är en ruse för att gröna ulvImpe, men det känns så jävla konstigt. För även om vi röstade ut ulvimpe skulle inte Stradh vara en pålitlig väktare ändå.
Och fram tills jag började skriva den här posten var jag säker på att Brynolf var grön. Nu är jag inte lika säker längre. Har varit mycket itll och från från Brynolfs sida.

Men nu kanske vi får ta ett nytt tag med den tredje ulven iaf, men nu är det ute iaf.

Det var som fan, nu händer det grejer.

Röst: @StradhLestat

@Anthrox vem siade nu.

Alla får rösta på Stradh nu. Om det visar sig att Stradh är god vet vi till 100% att Anthrox och Impetigo är onda. Så det finns ingen logik i denna manöver av en ulv-Anthrox vad jag kommer på.

Fattar jag det rätt som att jag blockar Siaren Strad som då inte kan Sia men ej heller nattmördas.
Sysp väktar Basse.
SiarStrad kan inte syna Sysp (eller nån annan)
Det leder till att ulvarna får nattmörda mig Sidd för att få ut en Väktare.
Kommande runda vet vi då färg på mig Sidd (grön)
Siarens färg har vi klart vid rundans start. (Oavsett denna plan)
Vem av Basse/Sysp som är ulv vet ni fortfarande då inte.

Planen ger 1 död byboSidd, ingen skillnad på Siaren, ingen skillnad på Sysp/Basse.

Jag fattar att nån måste nattmördas men vi ska väl göra det svårare än att ge ulvarna hela planen serverad så här på ett silverfat Brynolf.

Har jag uppfattat det rätt så tycker jag inte det är nån vits.

Vargör du håller Octa som grön förstår jag doxk inte alls.
Det är väl lite mer nyanserat än så här, men grunden är: om jag vet om att octa är i spel så är han en bybo.

Lite luddigt kanske, men han blir som en kameleont för mig när han är ulv.

Jag är siaren!

Men.

Hmmmmmmmm...

Alltså, det enklaste är ju att vi hänger Impe nu, så vet vi vem av dig och Stratten som är fulingen.

@Impetigo ska vi testa att pakta resten av spelet bara du och jag?
Anthrox och Basse är också välkomna. Hade väl varit trevligt för omväxlingens skull🥰

Hmmmmmmmm...

Alltså, det enklaste är ju att vi hänger Impe nu, så vet vi vem av dig och Stratten som är fulingen.

Octa sa det bra för några inlägg sen: Det är Stradh du ska rösta på.

Åker han ut som grön är jag och Anthrox ulvar och då har ulvarna förlorat. Så det finns ingen chans att det är så för då hade Antjrox inte outat nu.

Ergo: Stradh kommer åka som röd.

Back