Brynolf
Noga utvald snuskhummer
Rätt säker på att ulvarna kommer mörda väktare #2 om vi hänger väktare #1.Om vi röstar ut Sysp och han visar sig vara bybo (o hemska öde) så..ta ut nån av Basse/Sidd
Rätt säker på att ulvarna kommer mörda väktare #2 om vi hänger väktare #1.Om vi röstar ut Sysp och han visar sig vara bybo (o hemska öde) så..ta ut nån av Basse/Sidd
Det blir ju helt klart mycket mer VJVS och signaler ifall vi rockenrollar väktarna, för vi tvingar folk att ta ställning I ärendet. För stunden känner jag att dey kan räcka om alla svarat på min fråga (Om det vore val idag, vilken väktare skulle du rösta ut?) Men jag börjar lite väga över på basses sida här lm att det kanske är dags att skära i det här.Fast hur ser du på att vi är tre som påstår oss vara väktare medan bara två är väktare?
Låt oss fantisera lite:
Vi röstar ut Sysp och han visar sig vara ulv. Fantastico! Jubelklang och hurrarop! Då kan vi också analysera vem som tyckte vad om vem! Hm! Vem försvarade ulven? Vem ville rösta ut den?
Om vi röstar ut Sysp och han visar sig vara bybo (o hemska öde) så..ta ut nån av Basse/Sidd. Och: Då kan vi också analysera vem som tyckte vad om vem! Hm! Vem försvarade ulven? Vem ville rösta ut den?
@Sidd jag förstår din ädla önskan att skydda siaren. Det är smart. Det är en på ritbordet fungerande och effektiv teori. Men Titanic sjönk. Broar kollapsar. Tåg spårar ut. Folk är idioter (tack och liv, vi är bara människor). Varulvsspelare beter sig dom orimliga höns på tjack. Några av oss kör med aurora-analys och rökelse.
Släpp planen! Gå på fakta! Rösta ut Sysp! (eller mig!)
Kom igen katten, det svänger ju!
Jag ändrar mig.(Om det vore val idag, vilken väktare skulle du rösta ut?)
Helt klart mer rockenroll. Osäker på om det är värt det dock. Hänger vi fel väktare så förlorar vi båda två.Det blir ju helt klart mycket mer VJVS och signaler ifall vi rockenrollar väktarna, för vi tvingar folk att ta ställning I ärendet.
För att vara övertydlig:Alltså, det här går helt stick i stäv med hur jag uppfattade Stradh i slutet på R1. Vi var flera som påpekade att vi borde låta väktarna vara där, men Steadh var full on gung-ho på att rösta ut Sidd (se #521 exv).
Men i R2 sen är det plötsligt viktigt för Stradh att låta väktarna göra sitt jobb och få färg på Impe? Hade Stradh röstat på Impe I R1 kunde väl Impe åkt ut? Eller åtminstone varit väldigt nära riskzonen.
Det var ju rätt uppenbart att vi inte ville peta på väktarna där, så det är ju rätt sejf att ligga med röst på ulvpolare så en ser grön ut när väktarsituatoonen löst sig. Och om Stradh hade tänket att impe och sidd kunde vara ulvat (#524 nämner han båda), varför inte då rösta på impe som var ett av dreven i slutet på r1? Det här är suuuuperoärligt spel från Stradh.
Röst: @StradhLestat
Jo men jag blir mer nojig över spelare som gör skumma saker.Sysp är så himla slick. Kan förstå att nybörjare köper det men vi har väl varit med ett tag nu. Varför är det bara jag som tycker att det är ulvigt? Blir inte ni nojjiga av spelare spm aldrig gör ett fel?
Men det är ju kontra-intuitivt! Jag tar mig friheten att klampa runt och ha mig — you ppl know me — ulvar smyger och försöker smälta in i mängden.Jo men jag blir mer nojig över spelare som gör skumma saker.
Jag hade nog röstat på Basse över Sidd. Det är möjligt att jag bara inte tänker lika som Basse som både jag och han är inne på, men jag får inte ihop R1 hur han reagerade på Sidd och att han vill ha ut väktarna nu, det går helt emot hur jag tänker att vi vinner (försöka nolla nattmorden, dvs spela hårt på att vi har två väktare).Jag sitter på ett staket och mellar om det är värt att ta ut en väktare eller ej den här rundan.
Men medan jag tänker, kan inte alla svara på den här frågan:
Om det vore val idag, vilken väktare skulle du rösta ut?
Stradhs röst på Sidd ligger alltså kvar även efter Sysps outning. Som om han visste att Basse skulle klampa in med munspel och bastrumma på magen.Avaktar lite till innan jag flyttar min röst. Kommer det ett claim till, så fy fan
Mm, många underligheter här. Men vad säger du om att Basse väntade med att claima? Borde han inte gjort det asap? Det hade ju inte gått att lyncha Sidd förrän alla väktare var outade.Jag hade nog röstat på Basse över Sidd. Det är möjligt att jag bara inte tänker lika som Basse som både jag och han är inne på, men jag får inte ihop R1 hur han reagerade på Sidd och att han vill ha ut väktarna nu, det går helt emot hur jag tänker att vi vinner (försöka nolla nattmorden, dvs spela hårt på att vi har två väktare).
Gud vad svårt att inte skriva. Men!men jag får inte ihop R1 hur han reagerade på Sidd och att han vill ha ut väktarna nu,
Tanken med gambiten måste ju ha varit att offra en ulv mot två väktare. Och ulvarna kan alltså få ut två väktare samma runda om vi i byn lynchar den ene. Så jag tycker ju tvärtom att ulvarnas incitament borde vara att INTE behålla mystiken utan vilja lyncha väktare så snabbt som möjligt. Varje runda de får leva är de ju ett rätt stort hot mot dem.Det är också därför ulvarna vill behålla mystiken kring vem som är den/de sanna väktaren/na.
Vi tänker helt annorlunda.Tanken med gambiten måste ju ha varit att offra en ulv mot två väktare. Och ulvarna kan alltså få ut två väktare samma runda om vi i byn lynchar den ene. Så jag tycker ju tvärtom att ulvarnas incitament borde vara att INTE behålla mystiken utan vilja lyncha väktare så snabbt som möjligt. Varje runda de får leva är de ju ett rätt stort hot mot dem.