Varulv Vargbruari 4 Knäckande gryning: Runda 1

Hur är det ulvigt att skriva det när det är uppenbart att ingen håller med honom förutom mig? Var är varulvsrationaliteten?
Mycket slappa argument från många nu.
Varulvar vill ha ut väktare. Då är det rationellt av dem att uppmana till utröstning av outade väktare.

Hur är det ulvigt att skriva det när det är uppenbart att ingen håller med honom förutom mig? Var är varulvsrationaliteten?
Mycket slappa argument från många nu.
Även ulvar måste ju styra diskussionen på något sätt och när den går emot måste de ju försöka vända opinionen. Jag tycker det är rätt tydligt i det här laget att vi absolut inte ska rösta ut någon av de outade väktarna för vi förlorar inget på att ha dem kvar, men tar vi fel förlorar vi båda våra väktare. Och deras förmåga fungerar som sagt även i detta läge, så för ulvarnas del ställer de fortfarande till med problem även om vi i byn inte kan lita på någon av dem.

Vi vet att det bara finns två väktare.

Tre puckon har claimat.

En (eller flera?) är ulvar.

Sidd har claimat urkonstigt.

Those are facts, man!

Nu röstar vi it @Sidd.

Det är ingen som har gått på nåt skitoutande.

Skitoutanden har gjorts och det är av godo.

Ulven i trion kommer snart nog falla på eget grepp vare sig det är Sidd eller nån annan.

Om du röstar på en outad väktare nu så är du ulvarnas marionett.
Hell to the no. Jag har min integritet. Jag tror inte på Sidd. Så är det. Jag röstar där jag tror. Jag tror Sidd.

Såklart att vi ska rösta ut nån av de claimade väktarna! Fattar inte varför de ska sparas?
För att det är bra för byn om Väktarna kan gambla med ulvarna om deras Nattmord på tex en outad Siare senare.
Om en av oss röstas ut så nattmördar de bara den andra Väktaren.

Vad sker först @Hägerstrand ?
Väktning eller Nattmord?

Vi vet att det bara finns två väktare.

Tre puckon har claimat.

En (eller flera?) är ulvar.

Sidd har claimat urkonstigt.

Those are facts, man!

Nu röstar vi it @Sidd.
Förklara vad vi tjänar på att rösta ut en av väktarna.

Förklara vad vi tjänar på att rösta ut en av väktarna.
Vi kommer ju behöva göra det senare oavsett. Risken finns ju att de försöker nattmörda siaren istället och vi står kvar med tre väktare även i R2. Ska vi vänta till R3 då?

Just nu tycker jag det mest ser ut som att Basse drog en ulvgambit som fallerade fullständigt.

I nuläget ser ju @Basenanji @Octagonal och
Jo men ser det ut som att Basse kommer lyckas? Är det smart av en ulvbasse att dra det kortet?

Just nu är det väl typ fyra som röstar på outad väktare varav tre på Sidd. @Octagonal och @stradlestat ser ut att vara ulvkompisar med @Basenanji och ulvarna har chans på att bli av med båda väktarna i r1.

Det är uppenbart smart av ulvbasse att dra ddt kortet. Så till vida att inte du och stradh är ulvar, i så fall är det halvdumt.

För att det är bra för byn om Väktarna kan gambla med ulvarna om deras Nattmord på tex en outad Siare senare.
Om en av oss röstas ut så nattmördar de bara den andra Väktaren.
Det där händer aldrig förutom på något teoretiskt seminarium på Arboga Högskolas KY-utbildning ”Dataspelskådning, 6mån.”

Alltså de som inte är ulvar måste verkligen flytta bort sina röster från väktarna nu!

Om nininte förstår varför får ni be om bätte förklaring men det är viktigt att inte lägga dumma röster som sänker hela byn.

Vi kommer ju behöva göra det senare oavsett. Risken finns ju att de försöker nattmörda siaren istället och vi står kvar med tre väktare även i R2. Ska vi vänta till R3 då?
Ja, fast nu måste de ju också gå igenom dubbla väktanden, som de inte längre kan göra något åt. Om vi attackerar väktartrion nu kommer vi sannolikt inte ha något skydd alls kvar R2.

Also, väktningarna ger softsianden ifall de lyckas skydda en spelare, samt att vi får signaler från väktarna nä rde nästa runda säger vem de väktade och hur de tänkte.

Back