Varulv Vargbruari 4 Knäckande gryning: Runda 1

Fast, nä. Det där stämmer väl inte? FJodor har bara två röster.

För att du fejkar att det ska gå att leta ulvar på hur folk förhåller sig till massoutningsplanen. Det är bs och bara ett sätt att låtsas ta ställning och se byboig ut. Samma gäller Brynolf, men han har i varje fall walked the walk och outat själv.

En nackdel med att outa väktarna i R1 är att vi tappar lite av "väktare som siare"-grejen som finns (och som förstås blir mer relevant med två väktare). Eftersom outade väktare kommer dra nattmord till sig kommer vi mindre sannolikt hamna i situationen där väktarna kan gröna nya spelare för att de har väktat dem och nattmord uteblivit.
Den här "ett väkt är ett si"-poängen blir iofs mindre poängig eftersom vi har två väktare. Om ett mord stoppas, vet vi ju inte vem av de väktade som var ulvarnas mål.

Den här "ett väkt är ett si"-poängen blir iofs mindre poängig eftersom vi har två väktare. Om ett mord stoppas, vet vi ju inte vem av de väktade som var ulvarnas mål.

Ja och nej tänker jag. Det är absolut så att om väktarna har väktat X och Y och det inte blev nattmord vet vi ju inte vem av X och Y som ulvarna sköt på. Å andra sidan har vi dubbelt så stor chans att lyckas väkta den som ulvarna skjuter på. Så, lite mer osäkert resultat, men mer sannolikt att vi ens får ett resultat.

Ja och nej tänker jag. Det är absolut så att om väktarna har väktat X och Y och det inte blev nattmord vet vi ju inte vem av X och Y som ulvarna sköt på. Å andra sidan har vi dubbelt så stor chans att lyckas väkta den som ulvarna skjuter på. Så, lite mer osäkert resultat, men mer sannolikt att vi ens får ett resultat.
Jo, fast då är ju main-resultatet i första hand att ett mord förhindras, inte att vi kan gröna någon. Klart dubbel chans till ett "en av X och Y är grön" är bättre än inget, men inte alls samma sak som ett 100% grönande.

Oj, här händer det grejer 😳 Visst är outa väktarna vid 13 avblåst? Hälften av spelarna är ju inte ens inne. Sa vi inte eftermiddag? (Jaja, 13 är väl teknisk sätt eftermiddag). Verkar forcerat att försöka få till det nu, antingen deadline med massoutning ikväll efter jobbet eller drev verkar ju bättre.

Vilken röra! Till syvende och sist är det ju varje spelare med powerrolls eget beslut och ansvar att outa eller inte och vid vilken tidpunkt. Vi i byn ska självklart ge råd, så förståndiga vi någonsin kan, men det är ju sedan väktarna och siaren som bestämmer själva. Så får vi sedan analysera utfallet och om det var bra eller dåligt och vilka som förespråkat en hjälpsam gren.

Tackar än en gång Vimes för att du förklarat att det inte självklart är ulvigt med den ena eller andra ståndpunkten. Klart man undrar nu hur Octa kan vara så frenetiskt övertygad om sin sak.

Det är svårt att rösta så här i R1. Jag ligger kvar på Stratten just nu för han har i all fall inte grönat sig direkt.

Free for all då. Vi får hoppas en bybo står kvar när det är över. Varje spelare för sig själv✌️

Jag hoppas detta är ok (ser mig som teknisk support...)
Okej förlåt, basse skrev RÖST med fet stil (så det står "<b>RÖST</b>: etc"), därför missades det i bookmarkletarna. Det är fixat, så om ni uppdaterar dem med de nya som står i posten ska ni se alla röster:

Snurrig runda tycker jag. Det jag har uppfattat är att @Brynolf försöker driva på väktaroutning och hamnar i debatt med @Vimes och @Octagonal.

Känns stressat och lite konstlat alltihopa.

Jag tycker att vi kör på att bägge väktarna outar 19.58.

Är inte nöjd med min Vimesröst men jag undrar ändå om allt är rent i den svsda hsn producerar. Ska läsa tråden igen och återkomma.

Free for all då. Vi får hoppas en bybo står kvar när det är över. Varje spelare för sig själv✌️

Det här är trams. Det är inte sant att enda alternativen vi har är "koordinerad massoutning i R1" och "total anarki, slump och free for all". Det är trams att hävda att alla som är emot din plan om massoutning vid deadline är emot samarbete och "byn som ett lag". Det är bara varmluft. Det är inte konstruktivt och det är fan inte "samarbete".

Back