Varulv Vargbruari 4 Knäckande gryning: Runda 1

SIAREN ska som tidigast outa i slutet av R1 (om vi inte är på väg att hänga dig förstås)

Är du väktare?

Varför ska jag svara på det? Jag är inte säker på att det här är det bästa sättet att spela på, och det finns knappast majoritet för att vi ska massouta. Jag föreslår att alla som är 100 % övertygade om att det är den bästa vägen framåt börjar helt enkelt. Istället för att sitta vid skrivbordet så får ni gå ut i världen och börja göra något. Kan vara nyttigt.

Du tycker inte att vi ska, eller hur?

Men du är samtidigt för att jag ensam ska outa?

Jag är för att alla gör det unisont.

Varför ska det göras unisont? Brynolf outade tidigare, gör det du också.

Trampade jag på en öm tå?😉

?

Alltså: du säger att du är övertygad om att det finns ulvar bland de som inte är helt för massoutning. Jag konstaterar att det är halva startfältet och att det därför verkar statistiskt sannolikt. (= att det är halva startfältet är ju ett ganska uppenbart bevis för att "för eller emot massoutning" är en helt idiotisk grej att försöka jaga ulvar på).

Du tycker inte att vi ska, eller hur?

Men du är samtidigt för att jag ensam ska outa?

Jag är för att alla gör det unisont.
Unisont kommer bli ett åbäke att få iland. Pingpong är roligare. En vägran på Vimes noterad.

Är du väktare, Octa?

I andra spel är det jettemissellitänkt att vara för massoutning ajabaja, här har några fått feeling och tror att det är jeteonskefult att vara skeptisk till massoutning fyfy.

Jag tycker metat "de som är för kan outa" är rätt vettigt. Agera på riktigt. Det är också ett sätt att ställ resten av startfältet inför fullbordat faktum, så är massoutning i R1 det bästa någonsin här är det väl bara att sluta jiddra och börja jazza?

Bara så alla är med när det svajjar i turnebussen nu:
Vi har precis haft ett spel där ulvFjodde röstade ut ulvBassebus å det vart redigt klurigt för byn (när ulvracern försökte köra i mål utan förare) även fast det bara var tvåulvar i spel.
(Passus: Gör fjodde det enkelt för sig med samma undanmanöver? Vinmugg på den gott folk)

Denna gång har vi tre (3 Basse!) ulvar i spel å de lär väl förstås diskuterat denna strategi igen.
Här sitter jag å tänker att @Brynolf @Octagonal @Vimes jobbar upp en ulvplan som går ut på att låssasbråka med varandra.
Om outningsfrågan: skön spelmekaniskt diskussion för ulvar att befinna sig i.
Å så börjar ni rösta på varandra också för det.
Bra diskussion att reda ut bäst väg att gå för byns powerroller👍
Octa hettsar på och Brynolf bygger vidare och Vimes stretar först emot men svajar värre än en gammal countryartist bakom ratten om saken nu.
Känns tom som att de börjar hetsa fram powerrollerna liksom.

Sitt ner i turnebussen nu å spänn fast bältena för det verkar som att chaffisen verkar kissnödig!

I andra spel är det jettemissellitänkt att vara för massoutning ajabaja, här har några fått feeling och tror att det är jeteonskefult att vara skeptisk till massoutning fyfy.

Jag tycker metat "de som är för kan outa" är rätt vettigt. Agera på riktigt. Det är också ett sätt att ställ resten av startfältet inför fullbordat faktum, så är massoutning i R1 det bästa någonsin här är det väl bara att sluta jiddra och börja jazza?
Man kan ju göra en grej av själva outningen också. Man kan börja med snubbar som man misstänker, till exempel.

En nackdel med att outa väktarna i R1 är att vi tappar lite av "väktare som siare"-grejen som finns (och som förstås blir mer relevant med två väktare). Eftersom outade väktare kommer dra nattmord till sig kommer vi mindre sannolikt hamna i situationen där väktarna kan gröna nya spelare för att de har väktat dem och nattmord uteblivit.

Man kan ju göra en grej av själva outningen också. Man kan börja med snubbar som man misstänker, till exempel.

Eller dreva för outning och så vidare. Men jag fattar er som att massoutningen i sig är det viktiga så då tror jag det är vettigt att bara börja agera för att riva med sig resten av startfältet. Även den mest hårdhudade motståndaren till outning kommer ju spilla bönorna när tillräckligt många andra har outat.

En nackdel med att outa väktarna i R1 är att vi tappar lite av "väktare som siare"-grejen som finns (och som förstås blir mer relevant med två väktare). Eftersom outade väktare kommer dra nattmord till sig kommer vi mindre sannolikt hamna i situationen där väktarna kan gröna nya spelare för att de har väktat dem och nattmord uteblivit.
Jovisst, lite synd. Men ett lyckat väkt är ju bra nog. Och om du har rätt i att ulvarna kommer ge sig på väktarna så går ju siaren fri.

Men absolut, det är en bra poäng som gör det något mindre värt att outa nu nu nu.

Unisont kommer bli ett åbäke att få iland. Pingpong är roligare. En vägran på Vimes noterad.

Är du väktare, Octa?
Hallå, planen är ju att outning sker i slutet av rundan samtidigt som tråden brusas. Den taktiken vill ni ta död på nu?

Vi bybor behöver sammarbeta och spela koordinerat för att vi ska kunna vinna.

Ni vill bara agera solo hjältar eller är ulvar…

Inte bra bybospel. I stora spel med många spelare brukar detta vara det byn har svårast med. Det är även sett som gör att ulvarna brukar vinna stora spel som exempelvis mästerulv.

Bättre än såhär kan vi. Hittills har vi spelat ulvarna i famnen.

Bara så alla är med när det svajjar i turnebussen nu:
Vi har precis haft ett spel där ulvFjodde röstade ut ulvBassebus å det vart redigt klurigt för byn (när ulvracern försökte köra i mål utan förare) även fast det bara var tvåulvar i spel.
(Passus: Gör fjodde det enkelt för sig med samma undanmanöver? Vinmugg på den gott folk)

Denna gång har vi tre (3 Basse!) ulvar i spel å de lär väl förstås diskuterat denna strategi igen.
Här sitter jag å tänker att @Brynolf @Octagonal @Vimes jobbar upp en ulvplan som går ut på att låssasbråka med varandra.
Om outningsfrågan: skön spelmekaniskt diskussion för ulvar att befinna sig i.
Å så börjar ni rösta på varandra också för det.
Bra diskussion att reda ut bäst väg att gå för byns powerroller👍
Octa hettsar på och Brynolf bygger vidare och Vimes stretar först emot men svajar värre än en gammal countryartist bakom ratten om saken nu.
Känns tom som att de börjar hetsa fram powerrollerna liksom.

Sitt ner i turnebussen nu å spänn fast bältena för det verkar som att chaffisen verkar kissnödig!
Vad är detta för post. Du vill dreva men vågar samtidigt inte rösta. Kom an din fega ulv😉

Röst: @Sidd

Hallå, planen är ju att outning sker i slutet av rundan samtidigt som tråden brusas. Den taktiken vill ni ta död på nu?

Vi bybor behöver sammarbeta och spela koordinerat för att vi ska kunna vinna.

Ni vill bara agera solo hjältar eller är ulvar…

Inte bra bybospel. I stora spel med många spelare brukar detta vara det byn har svårast med. Det är även sett som gör att ulvarna brukar vinna stora spel som exempelvis mästerulv.

Bättre än såhär kan vi. Hittills har vi spelat ulvarna i famnen.
Fegis.

Nej, väntarna ska inte vänta till slutet av tråden. Möjligen siaren. Det är dags att lasta fram lite gröna namn nu.

Men jaha, ska vi göra det i god demokratisk ordning då? Är alla med på att

ALLA OUTAR HURUVIDA DE ÄR VÄKTARE ELLER EJ KL 13

Någon emot eller forever hold your piece etc

Det var väl du som inte ville outa trots att du menar att det är det uppenbart bästa?
Jag tolkar detta som att du medvetet fultolkar det jag skriver.

Du svarar inte heller på mitt påstående om att du aktivt försöker sabba alla försök till samarbete och samordning.

Och... "samarbete"? Kom igen nu för fasen. Halva startfältet är skeptiskt inställda till det här. Det är för fan inte "samarbete" att misstänkliggöra dem och försöka hamra igenom det här genom att låtsas att det finns en given majoritet för planen.

Jag är agnostiskt inställd till det här med massoutning. Men just nu är det bara en liten, men högljudd, klick som driver frågan och dessutom låtsas som att det är ett viktigt och relevant sätt att identifiera ulvar på. Finns det en majoritet för det här kommer jag förstås outa.

Back