StradhLestat
Möjliggörare
Jag är inte övertygad om siaroutningen, Jag hade vart helt flr att outa siare om väktare kunde skydda denna och få sianden.@Basenanji, @Big Mama, @StradhLestat, @Vimes och @fjodorsenuba
Gänget ovan, stämmer det att ni inte gillar outar planen? Jag tolkar det som ulvigt, alternativt att ni har powerförmågor och vill vara solo hjältar. Vi vinner som lag!
Nu är jag inte alls lika säker på att det är en födel att outa siaren. Väktarna kan kanske outa, eller så låter vi dem bara random väkta och hoppas att voffarna prickar en väktad. IK det läget kan inte voffarna veta om den väktade hade/har en powerroll, eller om någon väktare kommer fortsätta skydda det missade mordoffret. Dvs det kommer vara chansningar för dem varje runda att pricka en oskyddad bybo, dessutom utan någon prioriteringsordning på vem som är viktigast att ha ihjäl för dem. Vi skulle kanske kunna outa väktarna, men då är risken att voffarna har ihjäl dem istället för att ha fritt fält för nattamord. Väktarna kan ju inte skydda varandra eller sig själva.
2 Random skyddade bybor utan någon outning och en siare som jobbar i hemlighet till några sianden ser jag som bärsta lösningen.
Men sure...vi kan outa väktarna.... det går minst 2 drag innan vi är väktarlösa då, samt har 2 gröna (hoppas vi)... men jag är ryggradsmässigt emot att outa siaren. Det ger i bästa fall en grönad spelare till. Men det ä'r nog det. Då hoppas jag hellre på två sianden innan siaren ryker... Då är vi på 4 grönade (eller kanske en hittad voffe)