Varulv Vargbruari 4 Knäckande gryning: Runda 1

Det en väktaroutning är tänkt att göra är alltså att skydda siaren genom att väktarna borde bli det huvudsakliga målet för nattmorden (annars gamblar ju ulvarna med att ha två absolut gröna spelare kvar i spel). Siaren får då garanterat två sianden. Hade väktarna inte outat finns en risk att ulvarna skickar nattmord på siaren och vi får 0 sianden.

En annan bonus är ju också att väktarna blir kända och kan spela mindtricks med varandra och ulvarna, men det är inte så mycket att ha egentligen.
Smart tänkt! Väktarna outar nu!!

Tjo!

Jag tänker spontant att massoutning låter bra.

Om inga motvlaim: Tre gröna spelare i r1. Sen tar det tre trundor innan ulvarna hinner mörda de grönafe och då har vi fått ytterligare två färgbestämda spelare.

Det tror jag räcker långt.

Kommer det motclaim honner vi sis folk så det är inte ett problem.

Slutligen kan vi köra att väktarna bara väktar siaren i 80% av fallen och i 20% av fallen väktar de sin väktarkompis eller dylikt. Då måste ulvarna fundera på om de vill chansa med nattmord på siaren eller väktarna eller om de känner att de vill ta säkrare nattmord på civila bybor.

Det där 80/20 är säkert inte optimalt men man kan sannllikt hitta nåt upplögg som gör det riktigt knivigt för ulvarna.

Sen gäller väl som vanligt att det är bättee att outa powerrrollwrna sista sekunden r1 och inte innan dess. Då får vi hu faktiskt tre gröna powerroller plus tre andra färgsatta. Vid det laget har vibröstat utvtre också så då är det bara rvå osäkra mot tre färgsatta kvar i spel.

Det en väktaroutning är tänkt att göra är alltså att skydda siaren genom att väktarna borde bli det huvudsakliga målet för nattmorden (annars gamblar ju ulvarna med att ha två absolut gröna spelare kvar i spel). Siaren får då garanterat två sianden. Hade väktarna inte outat finns en risk att ulvarna skickar nattmord på siaren och vi får 0 sianden.

En annan bonus är ju också att väktarna blir kända och kan spela mindtricks med varandra och ulvarna, men det är inte så mycket att ha egentligen.
Kanske börjar bli liiite övertygad möjligtvis om outningens smarthet. Låt mig sova på saken.

Ser nu att spelet pågått halva dagen. Trodde att mitt inkögg var typ nymmer sju i spelet. Sorry. Ska läsa ikapp

Det en väktaroutning är tänkt att göra är alltså att skydda siaren genom att väktarna borde bli det huvudsakliga målet för nattmorden (annars gamblar ju ulvarna med att ha två absolut gröna spelare kvar i spel).
Och det är inte ett problem att ulvarna får lättare att triangulera siaren då? Jag som ulv älskar att utesluta folk på det sättet.

Bb7 är inte med på läktaren heller,
I stället för att gnälla på Bb7, vilket slutackord föredrar du oå ”Happy Birthday” i säg, Bb-dur? (Tänk dig att du ska kompa din syrra!)

Och: summera varför det är bra att outa, tack! Jag har lyft tyngder och flyttkartonger så jag har ingen aning om vad som hänt här i R1.

Och det är inte ett problem att ulvarna får lättare att triangulera siaren då? Jag som ulv älskar att utesluta folk på det sättet.
Jo lite. Det vore förstås väldigt jobbigt om siaren råkade dö utan att vi vet om det. Men den risken är rätt liten ändå. Jag tror ulvarna har större nytta av att mörda väktare än att tokchansa på siare i mörkret, och samtidigt låta två fucking väktare leva.

1/8 att blindpricka siaren

eller

1/6 att blindpricka siaren men som också måste gå igenom två väktare och som om det misslyckas inte ger något positivt alls för ulvarna, samt ger byn två extra de facto-grönade spelare.

Vilken deal känns bäst?

Njae, vi VILL väl att ulvarna ska ge sig på väktarna så nån gång under dan blir väl bra bara.

Jag tänkte inte på att väktarna blockade siarens förmåga.

Jag tycker öndå att alla powerrroller ska outa sista sekunde r1.

Siaren hinner få ett siande.

Sen vet ju alfrig ulvarna om nån av väktarna beslutar sig för att väkta siaren även fast de blockar siandet så det kan missas nattmord ändå.

jag tror att det är det bästa sättet att anvönda powerrrollerna. @Octagonal har redan nämnt hur dåligt det ofta blir för byn med poeerroller som inte outas.

Ulvarna kanske känner sig tvungna att motclaima men det tror jag är svårt för dem att komma nånvart med. Mest gött om de gör det tror jag.

Back