Varulv Vargbruari 4 Knäckande gryning: Runda 1

Risken är väldigt stor detta spel att ulvarna kommer ge sig på ett falsk-claimande av siaren.

Antigen om en av dessa är på g att bli utröstad. Då är det smartare för ulvarna att få namnet på den riktiga siaren.
Om siaren redan blivit nattmördad har vi en grönad ulv. Att ulvarna kommer claima siare är en no brainer detta spel.
Med tre ulvar i spel har de även råd att förlora en spelare. Då de är tre är de även tillräckligt många för att styra en röstning till att den riktiga siaren blir utröstad.

Håller ni inte med mig? Ulvarna kommer claima siare, sättet att stoppa detta är att vi bybor tar tag i taktpinnen innan de har hunnit prata ihop sig och bestämt vem som ska claima.

Jag hade iallafall varit väldigt mån om att en i ulvlaget skulle fejk claima om jag var ulv.

Tänkte typ att vi varje natt riskerar att Siaren blir Nattmördad. Vill inte ge ulvarna 2 försök med det😇
Orkar inte ett till spel med BasseSiarBus osv

Hur många chanser vill du ge ulvarna @Sysp?

Å den samlade församlingen kan allihopa förstås ge sin syn på detta👍
Tanken är att väktarna kommer mördas en efter en om de outar. Vilket ger siaren tid att speja och kika. Eftersom väktarna är två så får alltså siaren två rundor på sig att speja och kika innan ulvarna börjar leta efter honom. Om väktarna lyckas stoppa ett mord blir det istället tre rundors spejande och kikande. And so on.

Klart ulvarna kan låta bli att mörda outade väktare och jaga siaren direkt. Men även väktarna kan ju råka pricka siaren och mordet gå i stöpet ändå.

Om ulvarna mördar väktare 1 så är väktare 2 garanterat oväktad och lär bli nästa mål. Det är bara första väktaren som är lite läskig att mörda.

I nästan alla spel känns det som att byn dribblar bort siaren och att rollen blir en fördel till ulvarna. Det händer gång på gång. Det är fegt och lite tråkigt att outa men det riskminimerar till byns fördel✌️

Om vi outar tvingar vi ulvarna till en pressad situation och de måste vis sina färger och gambla med vem de ska nattmörda. Nu krånglar byn bara till det för sig själv…

Risken är väldigt stor detta spel att ulvarna kommer ge sig på ett falsk-claimande av siaren.

Antigen om en av dessa är på g att bli utröstad. Då är det smartare för ulvarna att få namnet på den riktiga siaren.
Om siaren redan blivit nattmördad har vi en grönad ulv. Att ulvarna kommer claima siare är en no brainer detta spel.
Med tre ulvar i spel har de även råd att förlora en spelare. Då de är tre är de även tillräckligt många för att styra en röstning till att den riktiga siaren blir utröstad.

Håller ni inte med mig? Ulvarna kommer claima siare, sättet att stoppa detta är att vi bybor tar tag i taktpinnen innan de har hunnit prata ihop sig och bestämt vem som ska claima.

Jag hade iallafall varit väldigt mån om att en i ulvlaget skulle fejk claima om jag var ulv.
Jag håller typ med dig om att ett siarclaim är sannolikt. Men det låter som att du vill stressa fram en siaroutning innan ulvarna är inne och koordinerade, hur vet vi att de inte är det redan? Ingen är ju på väg att bli utröstad nu och alla hinner väl in innan en eventuell siare på väg till galgen behöver claima? Vad menar du egentligen?

Mm, sant sant. Men gör det så mkt då om de motclaimar? I synnerhet om vi väntar till R3 med att outa siaren.

Om detta nu händer står vi worst case scenario 4 mot 3 helt utan powerroller i R4. Men med två sianden, plus en känd fejksiare. Så tre kända lirare av sju.

Och under tiden har vi haft tre omröstningar bland 9/8/7 okända spelare om jag tänker rätt. Så hygglig chans att träffa ulv.

Siaren kan redan vara nattmördad.

Nu har jag bara skrivit om siaren men ulvarna lär ju lika gärna claima väktare.

Så det kommer claimas diverse roller hej villt och om vi väntar tillräckligt många rundor kommer en power-roll vara ute ur spel. Om denna claimas av ulv är det finito. Godnatt.

För varje runda vi väntar ökar risken att en power-roll är ute ur spel. En roll ulvarna kommer claima.
Att vänta till R3 som ni förespråkar tycker jag låter helt galet.

Om vi inte outar strukturerat kommer vi tvinga våra powerroller att outa när vi är på gång att rösta ut dom. Och då står vi med osäkerheten att det kan vara ulv. Om den dessutom claimar väktare är det hopplöst att veta vad som är vad.

För varje runda vi väntar ökar risken att en power-roll är ute ur spel. En roll ulvarna kommer claima.
Så du tror ulvarna kommer låta två outade väktare leva och mörda på måfå i jakt på siaren? Tja, kanske. Men det tror jag utan att ha räknat på det är till byns fördel.

Siaren kan redan vara nattmördad.

Nu har jag bara skrivit om siaren men ulvarna lär ju lika gärna claima väktare.

Så det kommer claimas diverse roller hej villt och om vi väntar tillräckligt många rundor kommer en power-roll vara ute ur spel. Om denna claimas av ulv är det finito. Godnatt.

Att vänta till R3 som ni förespråkar tycker jag låter helt galet.
Det låter som att du tror att ALLA powerroller ska vänta till R3? Nej, förslaget på bordet är att båda väktarna ska outa medan siaren håller sig gömd.

Här får du min röst köra Anthrox. Här får du min röst käre Anthorx. Här få du min röst käre Anthrox, och en slapp sång!

Röst: @Anthrox

Du är inte med i bybochatten din kanalj! ;)

Tycker vi firat av Anthrox genom att vi alla röstar ut honom. En vecka med lugn och ro är en fin present eller?

Back