Varulv Vargbruari 4 Knäckande gryning: Runda 1

(Obs. Jag strök en rad i väktarformuleringen som låg kvar från tidigare version. Väktade spelare får inte reda på att de blivit väktade)
Meta: Det här tolkar jag som att SL tyckte att ulvarna behöver lite mer incitament till att fejkclaima. Den där regeln hade gjort det rätt lätt att luska ut vilken väktare som är äkta.

Funderar lite. Vi är 12 spelare. 3 är ulvar. Så, 9-3.

Chansen att träffa päls på slump är 3/12, dvs 25 %. Om vi outar powerrollerna får vi till 3/9 och höjer alltså chansen till 33,3%. Det är inte så mycket bättre odds.

Nä, jag vet inte, jag. Tycker inte det känns givet att det ska outas i R1.

Ingen dödspakt och du tycker inte vi ska outa @Vimes?
Du skriver själv massor med rimliga argument till varför det är bra men landar utan rimligt argument i nej? Que?

Röst: @Vimes

Jag vet! Jag brukar tycka om tidig massoutning. Men med tanke på hur väktandet funkar här tycker jag risken att det blir pannkaka av alltihop är för stor. Det kommer leda till ångestladdade nattmordsbeslut för ulvarna, men det i sig vinner oss inga spel. Nä, jag tror på senare outning i det här upplägget.

Jamånleva 😄

Skumt med rollblockerar-väktarna, annars är det väl äntligen VJVS (vanliga nattmord, vanlig siare, tre ulvar). Läktaren är inte fylld i början, men senare kan den kommunicera ett namn men i VB3 var den ju inte… bäst hjälp så kan väl ignorera den även denna gång.

Verkar läskigt att outa siaren när den inte kan bli väktad utan att vara värdelös, bättre att bara outa väktarna? Eller blir det bara att ulvarna mördar dem R1 och R2 då? Fast då lever ju vår siare ända fram till R3, med två sianden under bältet, låter inte värst.

@Big Mama och @Sidd är det cool eller o-cool med sextackord på tonikaackordet i Marilyns version? Jag vetetusan om det är coolt? Eller så är det precis så det ska vara?

Funderar lite. Vi är 12 spelare. 3 är ulvar. Så, 9-3.

Chansen att träffa päls på slump är 3/12, dvs 25 %. Om vi outar powerrollerna får vi till 3/9 och höjer alltså chansen till 33,3%. Det är inte så mycket bättre odds.

Nä, jag vet inte, jag. Tycker inte det känns givet att det ska outas i R1.
Du får ju se till tidsaspekten också. Vi kan få tre gröna NU DIREKT, istället för att de droppar in runda för runda.

Verkar läskigt att outa siaren när den inte kan bli väktad utan att vara värdelös, bättre att bara outa väktarna? Eller blir det bara att ulvarna mördar dem R1 och R2 då? Fast då lever ju vår siare ända fram till R3, med två sianden under bältet, låter inte värst.
Om ulvarna spelar vinbägarnattmordsbingo med två väktare som kanske eller kanske inte väktar varandra i två rundor får vi ju igenom två sianden, det kan låta jättebra kan jag tycka.

Om ulvarna spelar vinbägarnattmordsbingo med två väktare som kanske eller kanske inte väktar varandra i två rundor får vi ju igenom två sianden, det kan låta jättebra kan jag tycka.
Precis. Två sianden och två gröna väktare. Sköna bullar!

Och siaren kan sia väktarna om de blir för många, utan att de förlorar sina väkt.

Det här blir ju en promenadseger.

Jag gillar och vill vårda Marilyns minne, kämpastark människa i en mycket tuff tid! Jag diggar! Däremot blir jag tveksam till det musikaliska arrangemangets slutackord! Eller så har jag för moderna öron?

Våra eminenta musiker i varulvsklubben vet svar — och får då självklart frågan!

Men nu är inte det här ett varulvsdpel på temat musikteori — något jag förstås förstår att alla sörjer — utan byggt på fräscht vampyrtema, så låt oss spela det!

Jag vill se vårt bästa VJVS! Gräv, drev, motiveringar och massa text! Nu klämmer vi februari som om den vore en semla!

Skriv, skriv, skriv!

Inget outande förrän tidigast i R2 (lite vulgärt tycker jag att vara så tidig men för tusan, alla är olika!)

Ja, jag har en teknisk spelrelaterad tepri också. Den ska jag strax lägga fram. 😌🙂🎉

Extremt sus att vara den enda som tycks läsa startposten ordentligt, bara ulvar som inte slarvar så!
Jag sjöng det ju och skrev samtidigt! 😳 Det är bara idag du kommer undan med att vara så här otrevlig direkt när man försöker gratulera, skärpning imorgon!

Back