Varulv Vargbruari 2 Ny måne: Spelet är slut (Ulvvinst!)

Anmälan till vargbruari är formellt stängd, men vi kan göra undantag för såhär skarpa analytiker. Vad säger du? Vi ser ju att du vill!
Man måste palla att bli drevad😇

Röst: @Fafner

Se hur vi erfarna lugnt å sansat beter oss…lite röster från tex ulvarna Basse å Octa skulle väl aldrig skrämma oss erfarna att panikouta nån viktig powerroll såsom tex Anth…🫣

Jo @Fafner en liten guide till hur du läser mig:

Om Basse beter sig helt rimligt och rationellt…
Basse är bybo som äntligen börjar få ordning på text och tanke. Rösta inte ut Basse!

Om Basse beter sig irrationellt, brusigt, tja helt enkelt som en galen clown på tjack…
Ah, se nu känner man igen honom! Helt klart en bybo, men i Basses version av byboighet där allt är möjligt och en gigantisk konspiration väntar runt hörnet, bara du anstränger dig att se den! Rösta inte ut Basse!

Du behöver inte tacka mig, bara låt bli att rösta ut mig så är jag nöjd! 😌

Jo @Fafner en liten guide till hur du läser mig:

Om Basse beter sig helt rimligt och rationellt…
Basse är bybo som äntligen börjar få ordning på text och tanke. Rösta inte ut Basse!

Om Basse beter sig irrationellt, brusigt, tja helt enkelt som en galen clown på tjack…
Ah, se nu känner man igen honom! Helt klart en bybo, men i Basses version av byboighet där allt är möjligt och en gigantisk konspiration väntar runt hörnet, bara du anstränger dig att se den! Rösta inte ut Basse!

Du behöver inte tacka mig, bara låt bli att rösta ut mig så är jag nöjd! 😌
Hur ska man tolka det om Basse oemotsagt claimar siare?

Okej, jag ser ett behov av kompletterande förklaringar.

Om Basse claimar en sk. ”powerroll”

Basse är helt säkert en siare/väktare eller vad det nu kan vara. Helt säkert! Om någon annan kontraclaimar är det den som är boven! Usch och fy! 😤 Rösta ut den fräcka typen på dirren! Rösta inte ut Basse!

Hoppas det hjälpte!

😌

Asså Vimes🫣

Basse drevas å får panik å 15 min innan deadline påstår sig vara Siare.
Då byter du😱
Å jag åker till galgbacken😵‍💫

Du och jag hade ju det här den här gången😳

Ja, jag vet. Skulle lyssnat på dig (fast du skrev väl efter deadline?). Hur som helst: i framtida spel röstar vi ut Basse i R1, siarclaim eller ej.

fast du skrev väl efter deadline
Satt så uselt där i bilen å läste tråden å skulle aldrig skylla på Lena som ville hem å tjatade om att ”släpp mobilen…”
Apropå felsteg: Hälsa brorsan föresten att Stratten har tagit upp Waterhouse mantel å börjat foto-screena sin inloggningsbild så WH kan släppa sitt gnissel å komma tillbaks nu😇

Ja, jag vet. Skulle lyssnat på dig (fast du skrev väl efter deadline?). Hur som helst: i framtida spel röstar vi ut Basse i R1, siarclaim eller ej.
Och Brynolf! En mördad, en utröstad?

Anmälan till vargbruari är formellt stängd, men vi kan göra undantag för såhär skarpa analytiker. Vad säger du? Vi ser ju att du vill!
Jisses vilket flott erbjudande. Och tack för alla andra snälla ord också.

Jag blir tvungen att tacka nej: Jag har ett jobb där jag inte har tillräcklig intellektuell marginal för att göra annat, och det blir en del långa dagar/sena kvällar. Internet är halvt tilltäppt och sannolikt övervakat. Och så har jag en personlighet som inte riktigt tillåter att göra något halvhjärtat - det är lättare att avstå helt.

Men jag hade ju inte hängt med på kvällstid om jag inte hade varit sjukt fascinerad av hela grejen. Det kommer kanske en semester så småningom...

@Hägerstrand förstår du hur det känns att bli så här…oskyldigt anklagad? Bara för att man spexar lite med ett litet falskt siarclaim?!?!?!?!

<lesenkatunge.gif>
Ja, falska siarclaim är livets krydda! Det är de som tar varulvsspelen till nya höjder. De är löken på laxen, majonnäsen på pommes fritesen.

Vi som håller på och falskclaimar i tid och otid gör det av pliktkänsla.

Men det viktigaste med att falskclaima är ju att man också förlorar sen, som en riktigt cool falskclaimarulv. Där har du en bit kvar att lära Basse.

Back